Gå til innhold

Blir man dum av å ha lavt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har jeg fått svangerskapsdemens? Har de siste ukene følt meg helt utslitt. Ikke så rart, kanskje, som gravid firebarnsmor i full jobb. Har vært veldig svimmel. Kan kun stå oppreist 1-2 min før jeg må sette meg. Blir svimmel av å sitte oppreist også. Hører dårlig, og klarer ikke å konsentrere meg. I dag skulle jeg lese endel stoff på jobb. Alt var enkelt, og bare repetisjon, men brukte over en time på en A4-side. Ingen ting festet seg, og før jeg kom til slutten av setningen hadde jeg glemt starten.

Var på scangerskspskontroll i dag. Bittelitt lave jernlager, lavt albumin og lavt blodtrykk (90/53). Ellers fint. Jeg skjønner at man blir svimmel av lavt blodtrykk, men blir man "dum" også? Føler meg som en vandrende sosekopp. Noen ned erfaringer med lavt blodtrykk?

Anonymous poster hash: 3dddb...c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaringer med lavt blodtrykk?

Skrevet

Ikke med lavt blodtrykk, men jeg trodde det faktisk var forsket på at man ble "dummere" når man var gravid (seriøst)! Kombinasjon av at man er sliten og at tankene fort vandrer over på andre ting😉

Dette går over, jeg er i min tredje "idiot" runde og det har alltid tatt seg opp etter verste ammeperioden.

Anonymous poster hash: 5df73...57f

Skrevet

Jeg hadde lavt blodtrykk under mitt svangerskap. Om jeg ble dum vet jeg ikke, men funka ikke i jobben særlig lenge. Besvimte opp til flere ganger og ble til slutt innlagt på sykehus. Hvorfor det ble som det ble og var som det var fikk jeg aldri svar på, men fikk beskjed om å ta det meget med ro da jeg kom hjem etter en uke.

Anonymous poster hash: 09072...9f8

Skrevet

Du blir ikke dum, men det er klart at den situasjonen du er i kan gjøre deg svært sliten, og dermed kan deg være vanskelig å konsentrere seg. Kanskje det er nødvendig med delvis sykemelding, fri en dag eller to i uken, eller redusert arbeidstid? Du må ta vare på deg selv og den lille!

Anonymous poster hash: 1fa26...8bc

Skrevet

Ikke med lavt blodtrykk, men jeg trodde det faktisk var forsket på at man ble "dummere" når man var gravid (seriøst)! Kombinasjon av at man er sliten og at tankene fort vandrer over på andre ting😉

Dette går over, jeg er i min tredje "idiot" runde og det har alltid tatt seg opp etter verste ammeperioden.

Anonymous poster hash: 5df73...57f

Godt å høre at det har tatt seg opp hos deg. Jeg føler jeg er på en nedadgående spiral. Neste stopp dum og dummere...

Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk, men føler meg da ikke dum? Sikker på at du ikke mener lavt blodsukker?

Anonymous poster hash: 81c3e...0a3

Skrevet

Hormoner gjør at man blir litt "dummere" som gravid. Glemsk, ukonsentrert... Det er som ammetåke. Jeg brukte halvannet år etter fødsel på å bli normal (ammet i 7 mndr).

Kan derimot være lurt å ta det med om du påvirkes av det lave blodtrykket. Kan bli skummelt om du skulle besvime.

Anonymous poster hash: 691b6...d73
Skrevet

Jeg har alltid lavt blodtrykk men har ikke merket noe til det du nevner.

Her er jeg bare mye svimmel.

Anonymous poster hash: 2f63e...7c8
Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk, men føler meg da ikke dum? Sikker på at du ikke mener lavt blodsukker? Anonymous poster hash: 81c3e...0a3

Blir man dum av lavt blodsukker altså ? :P

Anonymous poster hash: 09072...9f8

Skrevet

Du blir ikke dum, men det er klart at den situasjonen du er i kan gjøre deg svært sliten, og dermed kan deg være vanskelig å konsentrere seg. Kanskje det er nødvendig med delvis sykemelding, fri en dag eller to i uken, eller redusert arbeidstid? Du må ta vare på deg selv og den lille!

Mulig jeg må trappe litt ned, ja. Inntil videre klorer jeg meg fast så godt jeg kan. Må komme meg på jobb for å ha litt kontakt med oppegående voksne :) Har bare besvimt tre ganger så langt. Får spise lakris og salt og drikke mye vann. Blir bare så utrolig susete i hodet hele tiden.

Skrevet

Jeg har alltid lavt blodtrykk men har ikke merket noe til det du nevner.

Her er jeg bare mye svimmel.

Anonymous poster hash: 2f63e...7c8

Hvor lavt har du til vanlig? Jeg pleier å ligge på rundt 100-110/70, så nå når det har falt til 90/53 merker jeg det godt. Tror det har noe med endringen å gjøre også. Er forsåvidt glad for at det er lavt og ikke høyt, men slitsomt å være så svimete. HI

Skrevet

Du har jo kontakt med andre voksne hvis du jobber redusert? Hva med å jobbe fulle dager, men slutte kl 13, så rekker du en hvil før ungene kommer hjem? Eller en fridag i uken, der du bare slapper av.

Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk, men føler meg da ikke dum? Sikker på at du ikke mener lavt blodsukker?

Anonymous poster hash: 81c3e...0a3

Nei, blodsukkeret var helt fint. HI

Skrevet

Du blir ikke dum, men du blir ukonsentrert. Mindre blod til hjernen gjør det med deg.

Skrevet

Du har jo kontakt med andre voksne hvis du jobber redusert? Hva med å jobbe fulle dager, men slutte kl 13, så rekker du en hvil før ungene kommer hjem? Eller en fridag i uken, der du bare slapper av.

Normalt sett en veldig god idé, men jeg har en alt-eller-ingenting-jobb, så jeg går for alt så lenge jeg kan ;)

Skrevet

Du blir ikke dum, men du blir ukonsentrert. Mindre blod til hjernen gjør det med deg.

Hehe. Fin forklaring. Kanskje jeg skal prøve å jobbe liggende? Hjemmekontor i senga :) HI

Skrevet

Jeg blir dum når jeg er gravid. Altså, da mener jeg sånn type brødhue-blondine-dum, helt blåst. Her forrige dagen skrudde jeg knottene i en IKEA skuffeseksjon feil vei. Dvs med skruen ut og knotten inn i skuffen.

Jeg skjønner ikke hva folk snakker om, og faller av i samtaler. Heldigvis tar det seg opp når babyen er ute, og den verste ammetåken har lagt seg. Så du er ikke alene. :)

Anonymous poster hash: 60e5a...685

Skrevet

Jeg blir dum når jeg er gravid. Altså, da mener jeg sånn type brødhue-blondine-dum, helt blåst. Her forrige dagen skrudde jeg knottene i en IKEA skuffeseksjon feil vei. Dvs med skruen ut og knotten inn i skuffen.

Jeg skjønner ikke hva folk snakker om, og faller av i samtaler. Heldigvis tar det seg opp når babyen er ute, og den verste ammetåken har lagt seg. Så du er ikke alene. :)

Haha! Minner meg om da jeg var gravid med nr fire. Hadde to skolegutter og var hjemmeværende med ettåringen. Lagde frokost til barna, og skar opp brødskiver. Gikk for å hente pålegg, men da jeg skulle smøre skivene var de søkk borte. Skjønte ingenting. Etter at skolebarna var sendt avgårde skulle jeg ta oppvasken. Da viste det seg at jeg hadde plassert alle skivene pent og pyntelig i oppvaskmaskinen i "stativet" til tallerknene. Var visst ikke noe geni da heller, nei... Godt det er lys i enden av tunnelen, for der jeg er nå er det bekmørkt :D HI

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk snakker om, og faller av i samtaler. Heldigvis tar det seg opp når babyen er ute, og den verste ammetåken har lagt seg. Så du er ikke alene. :)Anonymous poster hash: 60e5a...685

Haha! Minner meg om da jeg var gravid med nr fire. Hadde to skolegutter og var hjemmeværende med ettåringen. Lagde frokost til barna, og skar opp brødskiver. Gikk for å hente pålegg, men da jeg skulle smøre skivene var de søkk borte. Skjønte ingenting. Etter at skolebarna var sendt avgårde skulle jeg ta oppvasken. Da viste det seg at jeg hadde plassert alle skivene pent og pyntelig i oppvaskmaskinen i "stativet" til tallerknene. Var visst ikke noe geni da heller, nei... Godt det er lys i enden av tunnelen, for der jeg er nå er det bekmørkt :D HIAnonymous poster hash: 3dddb...c7c

Hahahhahahahaha! Takk for en god latter! Det kunne vært meg!

Skrevet

Jeg hadde blodtrykk på hovedsakelig 80/60 i flere år, jeg var ikke dum da... Men jeg var totalt fjern hver gang jeg fikk blodtrykksfall. En gang jeg lå på sykehus med influensa... (Tålte ikke å bli syk før) så ba jeg om å få væske intravenøst mange ganger pga jeg har kronisk lavt bt, jeg fikk ikke noe. Den andre natta der inne måtte lå jeg å så opp og rommet snurret og jeg ble kvalm. Ringte på pleierne, de målte BT, da hadde jeg 48/29... DA fikk jeg væske, og bena opp og hode ned.

Selv med det livsfarlige lave bt så var jeg ikke dum :) bare utrolig utslitt og sint...

Anonymous poster hash: eadac...448

Skrevet

Amerikanerne kaller det "pregnant brain". Dvs at man blir "dummere", mer distre og glemsom når man er gravid- litt samme greia som ammetåka. 

Jeg er også helt dust som gravid og en stund etter fødsel, selv om jeg anser meg selv for å være passelig oppegående sånn ellers. 

Jeg glemmer ting hele tiden, greier ikke ta til meg nytt og faller ut.

Jeg har også flere historier der jeg har funnet igjen nøkler i mikroen, lommeboka i kjøleskapet og andre artige ting. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...