Gå til innhold

Bursdag - hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei i 1.klasse som nå skal feire bursdagen sin.

Jeg er litt rådvill på hvem som bør inviteres og hvem som ikke trenger.

Planen er uansett å invitere alle jentene i hennes klasse (9 stk), men så har hun 2 gode venner og ei som hun er på aktivitet med i parallellklassen, disse vil hun jo selvfølgelig også invitere. 

Nå er de bare 7 jenter i andre klassen, slik at dersom vi inviterer 3, bør jo kanskje alle jentene få komme?

Så er det en tredje parallellklasse..

Her er de 9 jenter, ingen av dem som min leker med i hele tatt.  Inviterer vi alle jentene i 2 av klassene, blir det vel dumt å ikke invitere de siste 9 også??? 

Problemet er bare at vi har ikke plass til 25 stk hjemme.

Her er ingen lokaler som vi kan leie, har sjekket

Eneste alternativet er kino eller lekeland, og jeg har ikke råd til å ta med 25 stk på dette. 

Hva blir rett å gjøre her?

Kan jeg invitere jentene i 2 av klassene men ikke den 3?

Eller skal jeg invitere jentene i klassen + de 3 hun vil ha med? 

Blæh, ikke lett dette med bursdager altså!!

Trenger litt synspunkter her :) 

Anonymous poster hash: 34441...d49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så vanskelig! NOT!

Inviter klassen pluss de 3 jentene. Hvorfor må du lage så mye rabalder ut av noe så enkelt?

Skrevet

Inviter klassen pluss de 3 jentene. Hvorfor må du lage så mye rabalder ut av noe så enkelt?

Hehe, fordi jeg har lest her inne blant annet at det er omentrent dødssynd å gjøre det på den måten.. ;)

Dessuten har de gjort et stort poeng av bursdags invitasjoner på skolen, de oppfordrer oss STERKT til ikke å dele opp på den måten. 

Jeg sliter litt med samvittigheten ovenfor de som ikke blir invitert :P 

Skrevet

Klassen og de tre jentene. Er ikke noe å tenke på engang :) 

Anonymous poster hash: 73ae2...483
Skrevet (endret)

Hehe, fordi jeg har lest her inne blant annet at det er omentrent dødssynd å gjøre det på den måten.. ;)

Dessuten har de gjort et stort poeng av bursdags invitasjoner på skolen, de oppfordrer oss STERKT til ikke å dele opp på den måten. 

Så skolen oppfprdrer til å invitere HELE klassen til evt. bestevenninner (som barnet ikke kjenner)? Ja jøss.... Jeg skjønner at det er greit å invitere alle jenter i klassen, men andre klasser er jo helt på trynet.

Endret av Novemberdama
Skrevet

Så skolen oppfprdrer til å invitere HELE klassen til evt. bestevenninner (som barnet ikke kjenner)? Ja jøss.... Jeg skjønner at det er greit å invitere alle jenter i klassen, men andre klasser er jo helt på trynet.

De går jo på samme trinnet og har endel timer sammen. 1 klasse her jobber mye i grupper på tvers av "sin klasse". Så er jo ikke at hun ikke vet hvem de er, bare at hun ikke bruker å leke med dem ;) 

Og ja, skolen oppfordrer oss til ikke å dele opp. De foreslo å ha utebursdag med alle, men av ulike årsaker som jeg ikke forteller her, så er ikke det aktuelt for oss. 

Skrevet

Har ikke skolen gymsal dere kan låne? Eller om dere tar med dem på pizzarestaurant, mc'donalds eller noe?

Anonymous poster hash: 11f66...3c7
Skrevet

Har ikke skolen gymsal dere kan låne? Eller om dere tar med dem på pizzarestaurant, mc'donalds eller noe? Anonymous poster hash: 11f66...3c7

25 stk på pizza eller Mc Donalds? Hadde ikke vært aktuelt her. Så mye penger har ikke vi i alle fall. Ikke HI

Anonymous poster hash: 001e9...c7d

Skrevet

Gruppen og dei 3 ekstra. MEN, dei tre ekstra må få invitasjonen privat, ikkje på skulen!

Då unngår du at det blir "vifter med " invitasjoner i friminutt og synlige kven som får og ikkje.

Skrevet

Inviter alle jentene i klassen. Disse kan leveres utbpå skolen om dere får lov til det.

Inviter de andre, men gi invitasjonen privat.

Slik er reglene her på skolen, som foreldre har bestemt. Hadde det vært en unge hadde det blitt anderledes.

Anonymous poster hash: 77e0f...309

Skrevet

Jeg støttet majoriteten - alle jentene i klassen og så inviterer dere forøvrig de jenta de er venn med.

Jeg er helt for å ikke ekskludere barn i bursdag - det er vel de fleste, men må er det bikket over.

Det er vel å bra å ha utebursdag når det er fint vær, men november er ikke en mnd jeg hadde planlagt for det! Og kostnaden skolene pålegger foreldre med leie av lokaler og greier ....

Anonymous poster hash: 44a3f...bf6

Skrevet

Jeg ville tenkt på hvem de fire andre jentene i den andre klassen er. Et det populære jenter med mange venner, så synes jeg ikke det gjør noe å utelate dem. Er det derimot noen som lett faller utenfor, så ville jeg invitert disse også. Synes det er helt greit å invitere jentene i to av tre klasser og forklare dette med at det er de hun leker mest med.

Anonymous poster hash: 90661...282

Skrevet

Hadde det vært bare to klasser, så synes jeg du skulle invitert alle jentene i den andre klassen også. Men ettersom det er en hel klasse til som ikke blir bedt, så er det helt greit å invitere 3 av 7 i den andre klassen i tillegg til alle jentene i egen klasse.

Anonymous poster hash: 475bc...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...