Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Vi bor for tiden i en enebolig, som vi "leier" fra min manns bestefar. Dette huset skal vi få kjøpe når han går bort. Det står i kontrakten, og hele familien er enige om det. Men det kan jo fort gå 5-10år eller mer. Vi betaler en symbolsk sum på 1000kr mnd. Vi er begge i arbeid å tjener greit, så vi legger av en del penger i mnd. Nå leker vi med tanken på å kjøpe en hytte. Den koster 500 000. Er det tåpelig å ta opp lån til Hytte før vi eier hus? Grunnen for at vi ikke har kjøpt hus enda og heller vil vente til vi får kjøpt dette er plassen. Vi elsker å bo her og ønsker å ha huset i familien. Men bestefar er ikke villig til å selge enda. Har møte i banken på mandag. Er det helt idiotisk? Føler man burde kjøpe seg hus før fritidsbolig. Anonymous poster hash: 600ba...681
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Hvis dere vet med sikkerhet at dere har råd til huset selv om dere tar opp lån til hytte, så er det vel helt i orden. Huset er jo deres så lenge dere har penger til det Anonymous poster hash: 36c5e...9c0
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Han skulle vært riiiimelig gammel og syk den bestefaren, for at jeg hadde giddet å gå slik på legd. Jeg ville insistert på å kjøpe ham ut og leie ut til ham, eller flyttet. Men det er meg. Om dere er helt sikre på at det funker for dere å være leietakerne hans, med de risikoer det medfører, også om femten og tjue år om kællen skulle være ekstra solid - så ser jeg ingenting galt med å kjøpe hytte selv om dere må ta opp lån for det. Anonymous poster hash: 60612...963
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Han skulle vært riiiimelig gammel og syk den bestefaren, for at jeg hadde giddet å gå slik på legd. Jeg ville insistert på å kjøpe ham ut og leie ut til ham, eller flyttet. Men det er meg. Om dere er helt sikre på at det funker for dere å være leietakerne hans, med de risikoer det medfører, også om femten og tjue år om kællen skulle være ekstra solid - så ser jeg ingenting galt med å kjøpe hytte selv om dere må ta opp lån for det. Anonymous poster hash: 60612...963 Nå bor ikke han i samme hus som oss da. Han bor en annen plass i kommunen, han bare eier dette huset. Men ja, tro meg vi har prøvd å fått kjøpt huset. Men vi kan ikke tvinge gubben til å selge til oss. Men, nå tror jo ikke jeg at han vil leve så veldig lenge, da han er over 80år å har en kjent sykdom. Men man vet jo aldri. Skulle helst kjøpt huset i dag har det vært opp til meg. Sukk. Men ja. kanskje vi blir hytteeiere. Får høre va dama i banken sier.. Anonymous poster hash: 600ba...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå