Gå til innhold

okey, er vi totalt tåpelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor for tiden i en enebolig, som vi "leier" fra min manns bestefar. Dette huset skal vi få kjøpe når han går bort. Det står i kontrakten, og hele familien er enige om det.

Men det kan jo fort gå 5-10år eller mer. Vi betaler en symbolsk sum på 1000kr mnd.

Vi er begge i arbeid å tjener greit, så vi legger av en del penger i mnd.

Nå leker vi med tanken på å kjøpe en hytte. Den koster 500 000.

Er det tåpelig å ta opp lån til Hytte før vi eier hus?

Grunnen for at vi ikke har kjøpt hus enda og heller vil vente til vi får kjøpt dette er plassen. Vi elsker å bo her og ønsker å ha huset i familien. Men bestefar er ikke villig til å selge enda.

Har møte i banken på mandag. Er det helt idiotisk? Føler man burde kjøpe seg hus før fritidsbolig.

Anonymous poster hash: 600ba...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere vet med sikkerhet at dere har råd til huset selv om dere tar opp lån til hytte, så er det vel helt i orden.

Huset er jo deres så lenge dere har penger til det

Anonymous poster hash: 36c5e...9c0

Skrevet

Han skulle vært riiiimelig gammel og syk den bestefaren, for at jeg hadde giddet å gå slik på legd.

Jeg ville insistert på å kjøpe ham ut og leie ut til ham, eller flyttet. Men det er meg. Om dere er helt sikre på at det funker for dere å være leietakerne hans, med de risikoer det medfører, også om femten og tjue år om kællen skulle være ekstra solid - så ser jeg ingenting galt med å kjøpe hytte selv om dere må ta opp lån for det.

Anonymous poster hash: 60612...963
Skrevet

Han skulle vært riiiimelig gammel og syk den bestefaren, for at jeg hadde giddet å gå slik på legd.

Jeg ville insistert på å kjøpe ham ut og leie ut til ham, eller flyttet. Men det er meg. Om dere er helt sikre på at det funker for dere å være leietakerne hans, med de risikoer det medfører, også om femten og tjue år om kællen skulle være ekstra solid - så ser jeg ingenting galt med å kjøpe hytte selv om dere må ta opp lån for det.

Anonymous poster hash: 60612...963

Nå bor ikke han i samme hus som oss da. Han bor en annen plass i kommunen, han bare eier dette huset. Men ja, tro meg vi har prøvd å fått kjøpt huset. Men vi kan ikke tvinge gubben til å selge til oss. Men, nå tror jo ikke jeg at han vil leve så veldig lenge, da han er over 80år å har en kjent sykdom. Men man vet jo aldri. Skulle helst kjøpt huset i dag har det vært opp til meg. Sukk. Men ja.

kanskje vi blir hytteeiere. Får høre va dama i banken sier..:)

Anonymous poster hash: 600ba...681

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...