Gå til innhold

Er min baby #treg"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 mnd gammel idag. Hun ruller fra rygg til mage- mage til rygg. Flink og gripe tak i ting, holde to ting, en i hver hånd. Sterk i beina, vil bare stå i fanget, hater å ligge på rygg i fanget som en liten baby, unntatt når hun er trøtt. Sosial baby, elsker oppmerksomhet. Tar vi henne i senga om natta inn til oss kan hun ligge og stirre på faren helt til han åpner øynene, og bare glise til han :) 

MEN! Hun hater og ligge på mage, vi øver hver eneste dag men hun er ikke glad i det. Ligger der toppen fem minutter av gangen før hun hyler og er lei. Hun strekker seg opp på armene og spreller med beina og det ser ikke ut som hun har smerter i nakke etc, eller låsninger. Har snakka med HS, og hun mente babyen rett og slett bare var for lat. Så hva skal jeg da gjøre for videre utvikling, tvinge henne til å ligge mer på mage? Prøvd med et teppe under henne, prøvd og sitte med henne på gulvet, men hun blir utrolig fort lei. Ingen tegn til krabbing eller åling eller sette seg opp på egen hånd.. bør jeg være bekymra?

Anonymous poster hash: e14e3...78d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendig å bekymre seg, nei. De færreste begynner på skolen uten å kunne holde hodet oppe 😜

Bruk et speil foran henne. De fleste babyer eelsker speil. Legg deg ned ved siden av henne, gjør det mer interessant. Eller du kan legge deg på rygg og ha henne oppå knærne dine mens du synger forskjellige sanger. Hun skriker nok sikkert bare fordi hun kjeder seg og vil ha din oppmerksomhet! 😄

Skrevet

Ikke nødvendig å bekymre seg, nei. De færreste begynner på skolen uten å kunne holde hodet oppe

Bruk et speil foran henne. De fleste babyer eelsker speil. Legg deg ned ved siden av henne, gjør det mer interessant. Eller du kan legge deg på rygg og ha henne oppå knærne dine mens du synger forskjellige sanger. Hun skriker nok sikkert bare fordi hun kjeder seg og vil ha din oppmerksomhet!

Speil har vi prøvd ja.. 

Anonymous poster hash: 25f32...cd4

Skrevet

Om hun holder ut i 5 minutter så la henne få mange slike 5-minuttere på magen om dagen. Så blir hun sterkere og sterkere etterhvert.

Anonymous poster hash: 71fce...f19

Skrevet

Hun høres ikke treg ut, bare lat og kanskje vant til at mor tar henne opp med engang. :)

Jeg hadde en lat liten gutt. Han var nr 2, og ble fort vant til at han ble underholdt av meg, pappaen, eller storebror så fort han klagde litt i mageleie. Her ble det derfor mange "5minutters" mageleieøvinger i løpet av dagen, og det ble overalt. På stellebordet etter bleieskift, på gulvet, der vi og storebror lå sammen med han. La leker han kunne strekke seg etter. i sofaen over våre ben i lufta på en måte. Kjøkkenbordet osv.. Legges hun på bord\stellebord må man passe på hele tiden! tar kun ett sekund før hun kan rulle over kanten!

Anonymous poster hash: 8b58e...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...