Gå til innhold

KJERRING!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i matbutikken nå på morgenen, og der var en dame som kjørte en sånn moped-bil inne i butikken. Hun hadde tydelige problemer da hun skulle bøye seg etter noe i nederste hylle, uffet og ojet seg, så ut som hun ikke kunne gå ut av den mopeden, så jeg tilbød meg å hjelpe. Fikk da et lavt brummende "ja" til svar. Men da jeg hadde hjulpet henne fikk jeg ikke så mye som et smil eller takk igjen. Hun senket bare blikket og rygget bort. Vel, jeg tok meg ikke så veldig nær av det, har vært borti verre.

Litt senere sto jeg ved kassen og satte varer på båndet, da kjente jeg at handlevognen min plutselig ble dyttet på meg bakfra, ganske hardt. Da jeg snudde meg var det den forbaska damen jeg hjalp tidligere som satt og dyttet vognen på meg for å kunne kjøre forbi. Hva med litt normal høflighet og spørre om jeg kan flytte vognen? Neida, her skulle HUN frem og da måtte hun dytte vognen hardt på meg! Drittkjerring!! Og da hun så seg ferdig med å dytte vognen bare kjørte hun videre uten å se seg tilbake.. Drittkjerring!!

Anonymous poster hash: 9c5c1...1ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle sagt det til henne. Noen tror visst at de kan oppføre seg som de vil fordi livet har gitt de noen slag i trynet.

Anonymous poster hash: 5db77...cae
Skrevet

Hadde blitt temmeig trekt jeg også.

Anonymous poster hash: 7b362...845
Skrevet

Du skulle sagt det til henne. Noen tror visst at de kan oppføre seg som de vil fordi livet har gitt de noen slag i trynet.

Anonymous poster hash: 5db77...cae

Var veldig fristet, men jeg har problemer med å si fra direkte til folk.. Lettere å spy ut frustrasjonen min anonymt til folk jeg ikke kjenner :P

Skrevet

Var dette i Oslo? En halvgammel dame?

Anonymous poster hash: c5a50...6e6
Skrevet

Nei. Så det finnes altså fler av disse damene andre steder i landet....?

Skrevet

Nei. Så det finnes altså fler av disse damene andre steder i landet....?

Ja, er en jeg har lagt merke til flere ganger. Hun er rett og slett grusom. 

Skrevet

Kan jo hende hun har psykiske problemer i tillegg til sitt handikap... Er ihvertfall ikke oppførselen til et oppegående menneske det du beskriver her...

Anonymous poster hash: a0e2e...085

Skrevet

Jeg tenker hun mest sannsynlig har hatt et hjerneslag. I så fall har hun har en hjerneskade og ofte er det ordet ja de kan best, uten at det nødvendigvis betyr ja. Det å ta hensyn til andre eller å uttrykke normal takknemlighet er gjerne fraværende, ren egoisme og gjerne urimelige krav er også vanlig. Noen virker som egoistiske 2 -åringer pga. hjerneskaden.

Skrevet

Jeg tenker hun mest sannsynlig har hatt et hjerneslag. I så fall har hun har en hjerneskade og ofte er det ordet ja de kan best, uten at det nødvendigvis betyr ja. Det å ta hensyn til andre eller å uttrykke normal takknemlighet er gjerne fraværende, ren egoisme og gjerne urimelige krav er også vanlig. Noen virker som egoistiske 2 -åringer pga. hjerneskaden.

Jeg hørte henne snakke med en av de ansatte, og brukte da fulle setninger. Hun sa blant annet "jeg skal ha det brødet, kan du ta det ned til meg?"

Men jeg tenkte på at hun kanskje hadde en psykisk lidelse i tillegg til det fysiske, men blir ikke mindre provosert av den grunn. Jeg kunne ha forstå det litt bedre da, men irriterer meg fortsatt over oppførselen.

Skrevet

Er dette ei eldre dame i en liten butikk på en plass som begynner på g? hvis ikke kjenner jeg også en sånn dame...:/ Hun har strukket tolmodigheten min ganske langt nå. Hun beskyldte en av de ansatte for å stjele småpenger, etter å ha gitt lommeboka til han så han skulle finne penger!! Man kan jo ikke stole på ungdummen nå til dags! Argh!!!

Anonymous poster hash: 1c503...f3a

Skrevet

Er dette ei eldre dame i en liten butikk på en plass som begynner på g? hvis ikke kjenner jeg også en sånn dame...:/ Hun har strukket tolmodigheten min ganske langt nå. Hun beskyldte en av de ansatte for å stjele småpenger, etter å ha gitt lommeboka til han så han skulle finne penger!! Man kan jo ikke stole på ungdummen nå til dags! Argh!!!

Anonymous poster hash: 1c503...f3a

Det var ikke der heller :P mange lignende damer der ute altså :P

Skrevet

En del mennesker er utrolig frekke.

Jeg opplevde noe lignende på legekontoret her om dagen. Jeg er høygravid og sliter med blodtrykksfall. Holdt på å besvimer på venteværelse, og det var veldig tydelig for lente meg inntil veggen og var lakenhvit. Så kom det en litt tykkfallen mann på rundt femti, og gikk bort til laboratoriet (der jeg var den neste som skulle inn for å ta stikker i fingeren man alltid tar ved legekontroll om gravid) og fikk mast seg til å komme inn før meg for han skulle i et viktig møte på jobben etter legetimen (timen hans var et kvarter etter min) og jeg mumler "men nå var det min tur", han kastet et blir på meg og sa "men du har jo god tid du", så fikk han komme inn. Jeg hadde da så mye blodtrykksfall at jeg måtte legge meg ned på to (ubehagelige venterom-)stoler med hodet ned, ingen brydde seg.

I det siste har jeg også blitt sjokkert på t-banen i Oslo av hvordan enkelte tar seg til rette og presser seg forbi meg for å sikre seg plasser mens jeg går langsomt på pga bekkenløsningssmerter og jeg blir stående med min kjempestore gravidmage.

Så mange folk generelt er veldig frekke og jeg blir helt paff.. Synes man bør bli flinkere til å si fra, kanskje de ikke har det noe bra, som folk påpeker, men de trenger ikke oppføre seg som drittsekker for det.

Anonymous poster hash: d3f6f...782

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende på legekontoret her om dagen. Jeg er høygravid og sliter med blodtrykksfall. Holdt på å besvimer på venteværelse, og det var veldig tydelig for lente meg inntil veggen og var lakenhvit. Så kom det en litt tykkfallen mann på rundt femti, og gikk bort til laboratoriet (der jeg var den neste som skulle inn for å ta stikker i fingeren man alltid tar ved legekontroll om gravid) og fikk mast seg til å komme inn før meg for han skulle i et viktig møte på jobben etter legetimen (timen hans var et kvarter etter min) og jeg mumler "men nå var det min tur", han kastet et blir på meg og sa "men du har jo god tid du", så fikk han komme inn. Jeg hadde da så mye blodtrykksfall at jeg måtte legge meg ned på to (ubehagelige venterom-)stoler med hodet ned, ingen brydde seg.

I det siste har jeg også blitt sjokkert på t-banen i Oslo av hvordan enkelte tar seg til rette og presser seg forbi meg for å sikre seg plasser mens jeg går langsomt på pga bekkenløsningssmerter og jeg blir stående med min kjempestore gravidmage.

Så mange folk generelt er veldig frekke og jeg blir helt paff.. Synes man bør bli flinkere til å si fra, kanskje de ikke har det noe bra, som folk påpeker, men de trenger ikke oppføre seg som drittsekker for det.

Jeg har vært gravid med alvorlige komplikasjoner i Oslo, hvilket gjorde at jeg for eksempel tidvis var veldig svimmel. Mitt beste tips til deg er å finne en person som ser sympatisk ut og forklare ståa. Min erfaring er at folk da reiser seg asap og blir skikkelig flaue... 

Skrevet

Uff, nå ble jeg lei meg! :( Fatter ikke at folk kan tillate seg å være så frekke!! Hvordan kunne han vite om du hadde god eller dårlig tid? Og er man høygravid så har man også rett på å sitte på det setet som er forbeholdt handikapede, det er faktisk et merke med gravid dame ved siden av person-med-stokk merket.

Jeg vet ikke hva jeg er så redd for skal skje om jeg sier i fra til de jeg mener er frekke, men jeg sliter veldig med å si min mening. Mulig jeg er redd for at jeg skal ha tatt feil. Men det er ikke riktig at frekke folk skal få fordeler ved å være frekke! Det skal jo lønne seg å være snill!! ? Nei, jeg må prøve å bli flinkere til å si fra, for det blir i hvert fall ikke bedre om jeg lar være!

All min sympati til deg! Jeg hadde også bekkenløsning da jeg var gravid, og fikk ofte høre at det ikke er noen sykdom å være gravid, og mange mente også at jeg fint kunne stå på bussen om det var fullt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...