Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Anonymous poster hash: e8d0b...d61
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Storebror på 4 år ca 58 000 kr Lillesøster på 1,5år har ca. 27 000kr Alle barnetrygdspenger, dåp, bursdag og pengegaver går rett inn på deres sparekonto. Disse kontoene vil bli brukt fortløpende når det kommer til litt dyrere innkjøp som ny sykkel, seng, ski, konfimasjon, lappen og forhåpentligvis egen kapital til deres første bolig etter hvert osv. Anonymous poster hash: 02c54...762
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Barna fikk 50.000 til dåpsdagene sine av svigerforeldrene mine. Ellers setter vi av 1000 kr hver til barna. Dette er penger som vi har på konti i våre navn. Skal dekke høyere utdanning når den tid kommer. Ellers sparer vi ved å betale ekstra ned på boliglånet slik at vi er gjeldsfrie eller liten gjeld dem dagen barna flytter hjemmefra. Anonymous poster hash: 29919...004
*Nøtta* Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Ops, jeg som var så forøyd med vår sparing som er på 18.000 til datteren vår på 4. Hehe!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Ops, jeg som var så forøyd med vår sparing som er på 18.000 til datteren vår på 4. Hehe! Det syns jeg du har all grunn til å være Alle monner drar vettu. Anonymous poster hash: 02c54...762
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Jeg har ca 3000 kr til sønnen min. Er alene med han og med lån og andre utgifter er det ikke råd til noen stor sparing. Syns det var viktigere for tryggheten vår og ha en skikkelig buffer Anonymous poster hash: caf7b...8f5
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Ingenting, det ser jeg virkelig ingen hensikt i. Når du sparer i barnas navn risikerer du at de ikke får fulle rettigheter i lånekassen. Du risikerer også at en 18 åring føler seg veldig rik når han/hun plutselig får råderetten over en stor konto, og det akkurat når det skal kjøpes russebuss, reises til syden og feire avslutningen på 13 års skolegang osv. Jeg kjenner mange som senere angrer på at de blåste av sparepengene de fikk på 18 års dagen til tull og tøys. Vi har selvfølgelig sparepenger, og vi betaler ned på gjeld så vi etterhvert sitter på greie verdier. Det blir ikke noe problem for oss å hjelpe barna litt når de en dag skal ut på boligmarkedet. Men å spinke og spare opp digre kontoer i barnas navn er helt uaktuelt. Anonymous poster hash: f7b08...034
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 Ingenting, det ser jeg virkelig ingen hensikt i. Når du sparer i barnas navn risikerer du at de ikke får fulle rettigheter i lånekassen. Du risikerer også at en 18 åring føler seg veldig rik når han/hun plutselig får råderetten over en stor konto, og det akkurat når det skal kjøpes russebuss, reises til syden og feire avslutningen på 13 års skolegang osv. Jeg kjenner mange som senere angrer på at de blåste av sparepengene de fikk på 18 års dagen til tull og tøys. Vi har selvfølgelig sparepenger, og vi betaler ned på gjeld så vi etterhvert sitter på greie verdier. Det blir ikke noe problem for oss å hjelpe barna litt når de en dag skal ut på boligmarkedet. Men å spinke og spare opp digre kontoer i barnas navn er helt uaktuelt. Anonymous poster hash: f7b08...034 Helt enig. Sparer ingenting TIL barna. Penger de går i gave går selvsagt på egen konto, ellers sparer jeg og betaler ned på huslån slik at vi har økonomi til å evt. hjelpe ungene hvis vi føler det er på sin plass senere. Håper de klarer seg mest mulig selv, men tenker de muligens får støtte til/får bunad, førerkort og kjøp av bolig. Vi får se... Anonymous poster hash: 18ea6...fa5
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Jeg har hus verdt 3 mill og lån på 1,8. Betaler mer enn jeg må og sparer på den måten da har jeg råd til de dyre tingene når de blir større. Å spare til de på egen konto lønner seg ikke. Mye dårligere rente enn boliglånsrenten!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #10 Skrevet 6. november 2014 Her sparer vi litt til alle 4 hver mnd.- ikke sikkert vi hadde hatt det ved siden av hvis det ikke ble spart. Så alle har nå over 60 000 hver unntatt minstemann på 1 år. Anonymous poster hash: b2692...259
Chl85 Skrevet 6. november 2014 #11 Skrevet 6. november 2014 Eldste på 3 har vel ca 17.000, yngste på 5 mnd har 6000. Har en farmor som setter inn 500 kr i mnd til dem hver pluss litt dåpspenger
Jezebel Skrevet 6. november 2014 #12 Skrevet 6. november 2014 Jeg har ca 3000 kr til sønnen min. Er alene med han og med lån og andre utgifter er det ikke råd til noen stor sparing. Syns det var viktigere for tryggheten vår og ha en skikkelig buffer Anonymous poster hash: caf7b...8f5 Og det gjør du helt rett i. Vi sparer til barna ved at vi betaler ned ekstra på alle lån. Vi kommer til å være gjeldfri lenge før eldste flytter hjemmefra.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #13 Skrevet 6. november 2014 Har puttet ca. 60,000 i diverse fond, som nå er verdt 100,000. Sparer i mitt navn, men kontoen er øremerket han. Anonymous poster hash: f2f4a...bc0
Chl85 Skrevet 6. november 2014 #14 Skrevet 6. november 2014 Ingenting, det ser jeg virkelig ingen hensikt i. Når du sparer i barnas navn risikerer du at de ikke får fulle rettigheter i lånekassen. Du risikerer også at en 18 åring føler seg veldig rik når han/hun plutselig får råderetten over en stor konto, og det akkurat når det skal kjøpes russebuss, reises til syden og feire avslutningen på 13 års skolegang osv. Jeg kjenner mange som senere angrer på at de blåste av sparepengene de fikk på 18 års dagen til tull og tøys. Vi har selvfølgelig sparepenger, og vi betaler ned på gjeld så vi etterhvert sitter på greie verdier. Det blir ikke noe problem for oss å hjelpe barna litt når de en dag skal ut på boligmarkedet. Men å spinke og spare opp digre kontoer i barnas navn er helt uaktuelt. Anonymous poster hash: f7b08...034 Vi har planer om å flytte over pengene til andre kontoer som vi disponerer før de blir 18, slik at de ikke kommer til gå bananas. Tenkte i de baner vi også, pluss at overformynderiet kan jo komme inn i bildet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå