Mandala Skrevet 6. november 2014 #26 Skrevet 6. november 2014 Her må jo arbeidsgiver prioritere oppgaver for deg. Det er helt klart! Men mener du at en arbeidsgiver skal behandle alle likt mtp sykemelding? Det er vel ingen argument at hvis andre får, så skal du få..? Hver enkel sykemelding krever vel individuell tilrettelegging..? Virker nesten som om han ikke tror på sykemeldinger din. Anonymous poster hash: e13cd...3b3 Men sjefen vet ikke nødvendigvis hva hun og de andre er sykemeldt for. Jeg hadde selvfølgelig også opplevd som blodig urettferdig om jeg ble behandlet som HI ved sykemelding uten at noen andre måtte gjøre det på den måten. Hva mener duvselv da, hi? Er det hensiktsmessig å gjøre det på den måten sjefen sier, utfra fra du er sykemeldt for? Hvis ikke, kan legen komme på banen tro?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #27 Skrevet 6. november 2014 Her må jo arbeidsgiver prioritere oppgaver for deg. Det er helt klart! Men mener du at en arbeidsgiver skal behandle alle likt mtp sykemelding? Det er vel ingen argument at hvis andre får, så skal du få..? Hver enkel sykemelding krever vel individuell tilrettelegging..? Virker nesten som om han ikke tror på sykemeldinger din. Anonymous poster hash: e13cd...3b3 Men sjefen vet ikke nødvendigvis hva hun og de andre er sykemeldt for. Jeg hadde selvfølgelig også opplevd som blodig urettferdig om jeg ble behandlet som HI ved sykemelding uten at noen andre måtte gjøre det på den måten. Hva mener duvselv da, hi? Er det hensiktsmessig å gjøre det på den måten sjefen sier, utfra fra du er sykemeldt for? Hvis ikke, kan legen komme på banen tro? Nei det er ikke hensiktsmessig overhodet. Bare tanken på å måtte være på jobb fulltid får meg til å ville gråte. Jeg vet jo at det ender med at jeg kommer til å gjøre bortimot full jobb, og det er det som er motivasjonen hans også, det er jo krise på jobb pga fraværet. Arbeidsgiver vet hvorfor jeg har vært sykemeldt, pga utbrenthet. Anonymous poster hash: 8fb0c...b06
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #28 Skrevet 6. november 2014 Her må jo arbeidsgiver prioritere oppgaver for deg. Det er helt klart! Men mener du at en arbeidsgiver skal behandle alle likt mtp sykemelding? Det er vel ingen argument at hvis andre får, så skal du få..? Hver enkel sykemelding krever vel individuell tilrettelegging..? Virker nesten som om han ikke tror på sykemeldinger din. Anonymous poster hash: e13cd...3b3 Men sjefen vet ikke nødvendigvis hva hun og de andre er sykemeldt for. Jeg hadde selvfølgelig også opplevd som blodig urettferdig om jeg ble behandlet som HI ved sykemelding uten at noen andre måtte gjøre det på den måten. Hva mener duvselv da, hi? Er det hensiktsmessig å gjøre det på den måten sjefen sier, utfra fra du er sykemeldt for? Hvis ikke, kan legen komme på banen tro? Nei det er ikke hensiktsmessig overhodet. Bare tanken på å måtte være på jobb fulltid får meg til å ville gråte. Jeg vet jo at det ender med at jeg kommer til å gjøre bortimot full jobb, og det er det som er motivasjonen hans også, det er jo krise på jobb pga fraværet. Arbeidsgiver vet hvorfor jeg har vært sykemeldt, pga utbrenthet. Anonymous poster hash: 8fb0c...b06 Dersom du er utbrent så hjelper det jo ikke å sitte på jobb og jobbe i sakte tempo? Snakk med legen og fortell hvordan ståa er. Resttiden bør du bruke til avslapning, trening og tur i skogen - ikke sitte på vent på jobben. Anonymous poster hash: 01950...ec3
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 6. november 2014 #29 Skrevet 6. november 2014 Og 20 andre personer i tillegg til deg er sykemeldt på grunn av utbrenthet? På din avdeling? Umiddelbart høres det jo ut som et veldig høyt tall! Det finnes jo ikke lønnsomt for bedriften å ha så mange gående sykemeldt, det burde absolutt gjøres noen omstruktureringer i forhold til rutinene dersom folk blir syk av arbeidsmengden/presset.
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 6. november 2014 #30 Skrevet 6. november 2014 God bedring, forresten, jeg har dessverre ikke kunnskap om det du lurer på. Men sjefen er vel pliktet å definere hva det er som inngår i de 40 %, ellers gir ikke en sånn ordning mening overhodet!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #31 Skrevet 6. november 2014 Og 20 andre personer i tillegg til deg er sykemeldt på grunn av utbrenthet? På din avdeling? Umiddelbart høres det jo ut som et veldig høyt tall! Det finnes jo ikke lønnsomt for bedriften å ha så mange gående sykemeldt, det burde absolutt gjøres noen omstruktureringer i forhold til rutinene dersom folk blir syk av arbeidsmengden/presset. Hi jobber i NAV 😉😳 Anonymous poster hash: 01950...ec3
Meg og alle gutta Skrevet 6. november 2014 #32 Skrevet 6. november 2014 Da jeg gikk gravid hadde jeg høyt blodtrykk, høy hvilepuls og ekstrem hodepine siste halvdel av svangerskapet. Jeg ble da i samråd med legen enig om å gå inn i en 50% sykemelding. Jeg jobber i en bhg hvor det er høyt tempo og mye støy. Ønsket å jobbe halve dager da jeg ikke klarte å være der fulle dager pga hodepinen jeg våknet med hver morgen, og som ble verre og verre utover dagen og nesten uutholdelig på ettermiddag/kveld. Jeg fikk samme beskjed av min sjef. fulle dager, men redusert arbeidsmengde. Dette fungerte ikke for meg, og jeg endte i en 100% sykemelding ganske kjapt som gikk ut svangerskapet. Dette er også en IA bedrift. Snakk om tilrettelegging. Burde gått på arb.tid og ikke mengde.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #33 Skrevet 6. november 2014 Jeg lurer mest på hva som er årsaken til at over 20 personer er delvis sykmeldt. .. Det høres mest ut som arbeidsrelatert sykefravær... altså miljø osv. Kjenner jeg blir provosert over folk som er sykmeldt over tid. 20 personer er ikke så syke. Anonymous poster hash: b4a3b...6a3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #34 Skrevet 6. november 2014 Jeg lurer mest på hva som er årsaken til at over 20 personer er delvis sykmeldt. .. Det høres mest ut som arbeidsrelatert sykefravær... altså miljø osv. Kjenner jeg blir provosert over folk som er sykmeldt over tid. 20 personer er ikke så syke. Anonymous poster hash: b4a3b...6a3 Det er vel gjerne en grunn hvis sjefen er så nedsnødd. Det skal være ganske alvorlig før 20% blir utbrendt. Burde røsket opp i ledelsen på dette stedet. Anonymous poster hash: 551ba...833
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #35 Skrevet 6. november 2014 HI her. Nå er jo rosinen i pølsen at det er NAV jeg jobber i. Nei, dialogmøte og slikt tull er ikke så viktig når man jobber i NAV. Blir nok å ta det gjennom fagforeningen. Han MÅ definere 40% (noe som er umulig) og dersom han pålegger meg dette får han pålegge resten samme ordning. vil bare gjøre oppmerksom på at det ikke bare er i IA-bedrifter man har dette alternativet, men det å jobbe 37,5 timer men med redusert arbeidsmengde er faktisk hovedregelen etter arbeidsmiljøloven, det har bare blitt praktisert feil i alle år. Etter at aktiv sykemelding forsvant har det kommet presiseringer på dette slik at flere og flere har begynt å praktisere denne varianten. Men man bør alltid velge den varianten som er mest hensiktsmessig. Anonymous poster hash: 8fb0c...b06 Når du jobber i NAV så er jo saken grei ang arb. mengde og redusering. 60% av din brukermasse må gå over til andre saksbehandlere. Selvsagt skal du ha dialogmøte selv om du jobber i NAV, men problemet er jo at hvis du jobber i kommunen/bydelen du jobber i, så gjøres dette ved et annet NAV kontor. Fører ofte med seg lengre reisevei for deg og leger, om du bor i en lite kommune kan det gi ganske store ulemper. Anonymous poster hash: 6ecb6...8a3
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #36 Skrevet 6. november 2014 Jeg lurer mest på hva som er årsaken til at over 20 personer er delvis sykmeldt. .. Det høres mest ut som arbeidsrelatert sykefravær... altså miljø osv. Kjenner jeg blir provosert over folk som er sykmeldt over tid. 20 personer er ikke så syke. Anonymous poster hash: b4a3b...6a3 Blir du provosert over alle som er sykmeldt over tid, eller er noen sykmeldingsgrunner mer legitimt og hvor lenge er det det godkjent for deg at andre er sykmerldt før du blir provosert? Anonymous poster hash: 75dc8...38e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2014 #37 Skrevet 6. november 2014 Jeg lurer mest på hva som er årsaken til at over 20 personer er delvis sykmeldt. .. Det høres mest ut som arbeidsrelatert sykefravær... altså miljø osv. Kjenner jeg blir provosert over folk som er sykmeldt over tid. 20 personer er ikke så syke. Anonymous poster hash: b4a3b...6a3 Blir du provosert over alle som er sykmeldt over tid, eller er noen sykmeldingsgrunner mer legitimt og hvor lenge er det det godkjent for deg at andre er sykmerldt før du blir provosert? Anonymous poster hash: 75dc8...38e Jeg blir provosert over kollektiv sykemelding. Nordmenn er sytete og tåler ikke en dritt før de roper det misbrukte ordet "utbrent". Anonymous poster hash: b4a3b...6a3
Hjertefru Skrevet 6. november 2014 #38 Skrevet 6. november 2014 Men må ikke legen som sykmeldt på banen her? Det må jo være en hensikt med sykemeldingen, og legen må jo kunne si noe om hva han tror er best for hi, å være mindre på jobb eller være der fulltid og gå for halv maskin. Det er jo derfor man skal ha dialogmøter bla...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #39 Skrevet 7. november 2014 Jeg har inntrykk av at sjefen din er problemet? Hvis sjefen ikke vil definere hvilke arbeidsoppgaver du skal prioritere å få gjort, så får du gjøre det selv. Skriv timeplan for hva du har gjort hver dag. F.eks. "08:00-08:30: svart på e-post", "08:30 - 09:00 gått en tur for å få frisk luft", "09:30 - 10:00 deltatt i møte om problemer med rapport 123", "10:00-10:15 hvilt" osv. Tilby sjefen å sende dagsrapporter over hva du har gjort, og be om å få tilbakemelding hvis du skal prioritere annerledes. Opplever du at du heller har behov for å gå tidligere hjem, så gi sjefen beskjed skriftlig. Jeg har vært delvis sykemeldt i to varianter. Jobbet normalt men kortere dager, og jobbet like lange dager, men mindre effektivt. Jeg var uheldig og brakk håndleddet en gang, og var noe sånt som 20% sykemeldt i en uke eller to, jobbet like lange dager, men brukte lenger tid pga gips langt ned på fingrene. Anonymous poster hash: 98ca2...bf6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #40 Skrevet 7. november 2014 Ok du skal jobbe 40 % det er 14 , 15 timer eller noe i uken . Fin regn på det. Så deler du de timene på 5 og jobber effektivt i de timene. Så setter du deg på pauserommet resten av dagen koser deg med en god bok eller ser nett TV. Ser at dere er IA men er hun forsikkret mer en 40%? Vi har ikke lov å være på jobb mer n de prosentene vi er friskmeldt, pga forsikringer. Anonymous poster hash: 7c327...8b3
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #41 Skrevet 7. november 2014 Ok du skal jobbe 40 % det er 14 , 15 timer eller noe i uken . Fin regn på det. Så deler du de timene på 5 og jobber effektivt i de timene. Så setter du deg på pauserommet resten av dagen koser deg med en god bok eller ser nett TV. Ser at dere er IA men er hun forsikkret mer en 40%? Vi har ikke lov å være på jobb mer n de prosentene vi er friskmeldt, pga forsikringer. Anonymous poster hash: 7c327...8b3 Om man har mulighet til å jobbe som normalt i 40% og så sitte å kose seg på pauserommet resten av uka vil jeg si at den sykemeldingen ikke er reell. Anonymous poster hash: 6235d...3c6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #42 Skrevet 7. november 2014 Ok du skal jobbe 40 % det er 14 , 15 timer eller noe i uken . Fin regn på det. Så deler du de timene på 5 og jobber effektivt i de timene. Så setter du deg på pauserommet resten av dagen koser deg med en god bok eller ser nett TV. Ser at dere er IA men er hun forsikkret mer en 40%? Vi har ikke lov å være på jobb mer n de prosentene vi er friskmeldt, pga forsikringer.Anonymous poster hash: 7c327...8b3 Om man har mulighet til å jobbe som normalt i 40% og så sitte å kose seg på pauserommet resten av uka vil jeg si at den sykemeldingen ikke er reell. Anonymous poster hash: 6235d...3c6 n Men er sykemeldinger reell om sjefen krever at du skal være på jobb 100% ? Det er jo en grunn til at man er sykemeld man er ikke det for moro skyld. Jeg var sykemeldt 60 prosent for en tid tilbake. Det var så vidt jeg klarte å være på jobb de timene jeg skulle. Kom hjem og lå kake på sofaen resten av dagen. Anonymous poster hash: 7c327...8b3
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #43 Skrevet 7. november 2014 Tingen er jo at jeg er kapabel til å arbeide i normalt tempo. Jeg har ingen behov for å gjøre ting saktere for å kunne være på jobb. Jeg gjør 40% av jobben min på 40% av tiden, det er ingen problem. Men problemet er hva som er 40%. En sak kan ta 20 minutter eller en sak kan ta 2 dager. Hvordan definerer man da 40%. Når jeg heller ikke har behov for å bruke lenger tid på arbeidsoppgavene blir det feil synes jeg. Skal jeg da sitte på pauserommet resten av dagen å se alle andre gå hjem når de har jobbet sine reduserte timer? Anonymous poster hash: 8fb0c...b06
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #44 Skrevet 7. november 2014 Tingen er jo at jeg er kapabel til å arbeide i normalt tempo. Jeg har ingen behov for å gjøre ting saktere for å kunne være på jobb. Jeg gjør 40% av jobben min på 40% av tiden, det er ingen problem. Men problemet er hva som er 40%. En sak kan ta 20 minutter eller en sak kan ta 2 dager. Hvordan definerer man da 40%. Når jeg heller ikke har behov for å bruke lenger tid på arbeidsoppgavene blir det feil synes jeg. Skal jeg da sitte på pauserommet resten av dagen å se alle andre gå hjem når de har jobbet sine reduserte timer? Anonymous poster hash: 8fb0c...b06 Du må snakke med legen din. Alt ettersom hva han mener må til for at du raskest skal komme tilbake i 100% jobb. Dersom du kan jobbe i normalt tempo er du enten frisk nok til å være 100% på jobb, eller du er avhengig av hvile, trening eller fravær fra jobb for å bli frisk. Dette måndu prate med legen om. Anonymous poster hash: 01950...ec3
Anonym bruker Skrevet 7. november 2014 #45 Skrevet 7. november 2014 Legen har skrevet på sykemeldingen at jeg skal jobbe redusert antall timer, så hun har gjort sitt, det er derfor jeg tenker at det naturlige må da være fagforeningen. Min lokalt tillitsvalgte er sykemeldt. Det handler om å kunne begynne i det små og oppleve litt mestring og øke litt eller litt, kombinert med trening, frisk luft og hvile. Jeg vet jo hvordan hverdagen på jobb er. Det er krise på krise på krise, folk får slått av strømmen, står uten mat, kastes ut av namsmannen og ramler ut av rusprogram uten hverken penger eller sted å bo, de har ikke penger til medisiner, de får kreftdiagnoser og de trenger hjelp med begravelser. Det er ikke så lett å begrense seg for folk må jo få hjelp, og de må ha hjelp der og da. Det er ikke så lett å måtte være tilstede 100% i en slik hverdag når man er utbrent. Jeg vil jo ikke havne i den situasjonen at jeg må tilbake til 100% istedenfor å kunne jobbe mer. Anonymous poster hash: 8fb0c...b06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå