Gå til innhold

Matpakke til 1åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser deres 1åring i barnehagen?

Jeg tror knøttet mitt spiser unormalt mye...

Har akkurat delevis gjort klar matpakke til i morgen og det hun skal ha med seg er:

4 brødskiver med ass pålegg. (Ost, makrell i tomat, leverpostei osv)

En hjemmelagd grov muffin med skinke, spinat og feta.

1 hjemmelagd karbonade

4-5 cocktailtomater

Litt agurk

Litt paprika.

I tillegg får hun frukt i barnehagen 😊

Hun er helt normal, og veier overhode ikke for mye. Men jeg syns jo det er litt galskap at en liten person på 80 cm og 10 kg klarer å dytte i seg dette i løpet av en arbeidsdag 😄

Hva spiser 1åringen din i løpet av en dag?

Anonymous poster hash: 883d0...cb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres normalt ut. Mi får fire skiver med seg, og så får hun et måltid i bhg, varierer hva hun får, men spiser alltid godt. Får frukt også.

Anonymous poster hash: 01c65...347
Skrevet

Er det mat som skal vare hele barnehagedagen? Det er det dobbelte av hva min 4åring spiser iløpet av en dag i barnehagen og hun er nokså normalspist

Anonymous poster hash: 7c1ef...a6f

Skrevet

Er det mat som skal vare hele barnehagedagen? Det er det dobbelte av hva min 4åring spiser iløpet av en dag i barnehagen og hun er nokså normalspist

Ja, det er hele dagen. Frokost, lunsj og litt mat til fruktmåltidet 😊

Skrevet

Høres normalt ut. Mi får fire skiver med seg, og så får hun et måltid i bhg, varierer hva hun får, men spiser alltid godt. Får frukt også.

Da er det helt likt, hun her får også med seg 4 skiver de dagene de får lunsj i barnehagen. Godt å høre at hun ikke er den eneste 😄

Skrevet

Da er det helt likt, hun her får også med seg 4 skiver de dagene de får lunsj i barnehagen. Godt å høre at hun ikke er den eneste

Barnet mitt er i hvert fall helt normal i høyde og vekt. Heller av den mindre typen, som HS alltid sier. 

Hun spiser for øvrig 2-3 skiver til frokost (lunsj 4 skiver i bhg og enda en "lunsj" som hun får i bhg, samt frukt), og hun er skrubbsulten når hun kommer hjem. Spiser varierende mengde middag (ikke så glad i det), så 3 skiver til kvelds (som er kort tid etter middag) + en flaske melk. 

Skrevet

Da er det helt likt, hun her får også med seg 4 skiver de dagene de får lunsj i barnehagen. Godt å høre at hun ikke er den eneste

Barnet mitt er i hvert fall helt normal i høyde og vekt. Heller av den mindre typen, som HS alltid sier.

Hun spiser for øvrig 2-3 skiver til frokost (lunsj 4 skiver i bhg og enda en "lunsj" som hun får i bhg, samt frukt), og hun er skrubbsulten når hun kommer hjem. Spiser varierende mengde middag (ikke så glad i det), så 3 skiver til kvelds (som er kort tid etter middag) + en flaske melk.

Haha, da spiser hun faktisk mer enn min 😃 Her er det "bare" 1 skive når vi kommer hjem, middag og en slags havregrøt til kveldsmat 😊

Skrevet

Høres ut som en flott matpakke :)

Hos oss har de ikke noen varme måltider, ei heller smøremåltid. De får frukt og youghurt kl.14.00. Jeg synes det er skikkelig tøysete og sender med SKIKKELIG matpakke hver dag. Har får ikke youghurt, men får med grønnsaksmoothie. Noen ganger gresk youghurt naturelle eller kvark med korn og tørket frukt ved siden av.

I matpakken til i morgen har vi:

To polarbrød

1 miniboks leverpostei

1 miniboks makrell

cherrytomater

jordbær

Blåbær

En bitteliten sammenrullet "sunn" pannekake skåret på skrå med tynt lag most blåbær inni (rester fra middag - party i matboksen ... Woopwoop!!)

Grønnsaksmoothie

Skrevet

Det er vel heller ditt barn som er småspist.

Anonymous poster hash: ebd2f...526

Skrevet

Dere som har barn i barnehagen: Aksepterer barnehagen at barnet kun spiser medbringet mat? Da tenker jeg selv om det f.eks. er matservering i barnehagen. Håper så inderlig dette, da det er veldig viktig at jeg vet hva lillegullet får i seg, skal lage sunne og næringsrik mat som hun skal få med seg i barnehagen når den tid kommer :)

Anonymous poster hash: 688d1...669
Skrevet

Haha, da spiser hun faktisk mer enn min Her er det "bare" 1 skive når vi kommer hjem, middag og en slags havregrøt til kveldsmat

Ja, ikke sant, barn forbrenner så forskjellig. Hun er ikke engang av den skikkelig aktive typen heller, likevel en veldig slank og nett ettåring. Hun må ha mat ca annenhver-tredjehver time (den tredje timen kan bli masete...) for å holde et godt og jevnt humør! 

Skrevet

Hos oss har de ikke noen varme måltider, ei heller smøremåltid. De får frukt og youghurt kl.14.00. Jeg synes det er skikkelig tøysete og sender med SKIKKELIG matpakke hver dag. Har får ikke youghurt, men får med grønnsaksmoothie. Noen ganger gresk youghurt naturelle eller kvark med korn og tørket frukt ved siden av.

To polarbrød

1 miniboks leverpostei

1 miniboks makrell

cherrytomater

jordbær

Blåbær

En bitteliten sammenrullet "sunn" pannekake skåret på skrå med tynt lag most blåbær inni (rester fra middag - party i matboksen ... Woopwoop!!)

Grønnsaksmoothie

Det høres jo ordentlig tøysete ut hos dere, så jeg skjønner at du sender med.

Hos oss så ønsker de ikke yoghurt, men det er greit. Vi har en veldig sukkerfri barnehage, og for enkelte er det vanskelig å skille hva som er med sukker og uten...

Men det hørtes ut som en god matpakke, og jeg ble inspirert av pannekakene. Har en oppskrift på spinatpannekaker som hun syns var god 😄

Skrevet

Dere som har barn i barnehagen: Aksepterer barnehagen at barnet kun spiser medbringet mat? Da tenker jeg selv om det f.eks. er matservering i barnehagen. Håper så inderlig dette, da det er veldig viktig at jeg vet hva lillegullet får i seg, skal lage sunne og næringsrik mat som hun skal få med seg i barnehagen når den tid kommer :)

Jeg vet ikke, men jeg har vært veldig fornøyd med maten i barnehagen når hun får lunsj der. Frokost og mat til fruktmåltidet må vi ha med selv.

Og så lenge maten er ok, så syns jeg den læringen i at de lager mat sammen er viktigere enn at det måltidet er optimalt.

Skrevet

Noen barnehager serverer alle måltider, noen serverer noen måltider og noen har bare med niste. Det er noe du må sjekke med den enkelte barnehage

Anonymous poster hash: ebd2f...526

Skrevet (endret)

To polarbrød

1 miniboks leverpostei

1 miniboks makrell

cherrytomater

jordbær

Blåbær

Grønnsaksmoothie

Det høres jo ordentlig tøysete ut hos dere, så jeg skjønner at du sender med.

Hos oss så ønsker de ikke yoghurt, men det er greit. Vi har en veldig sukkerfri barnehage, og for enkelte er det vanskelig å skille hva som er med sukker og uten...

Men det hørtes ut som en god matpakke, og jeg ble inspirert av pannekakene. Har en oppskrift på spinatpannekaker som hun syns var god 😄

Jeg jobbet i en sukkerfri barnehage i flere år. Det fungerte fin-fint. Hvis foresatte sendte med youghurt skulle den være naturell.

I kjøleskapet i barnehagen til Nurket har de en boks hvor de samler all youghurten - og det er bare "fjasete" youghurt med masse sukker.

For meg er youghurt dessert/snacks ikke et måltid.

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...