Gå til innhold

Er jeg for negativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det vanskelig egentlig. Mye som skjer. Jeg er uten jobb, barnefar er vanskelig ( en drittsekk) alltid vært, mye styr med han, det ene barnet mitt sliter på skolen, har lærevansker etc, jeg er alene og sliten. Er også deprimert.

Har en kjæreste som jeg ikke bor med, men som jeg har vært sammen med i 1,5 år. Vi deler mye, men i dag så fikk jeg ikke svar på sms der jeg skriver hvor tøft jeg har det, hvor lei er osv....

Så skriver jeg at jeg trodde at man kunne fortelle alt til klippen i sitt liv? Er ikke det kjærlighet da? Skal man bare snakke om positive ting når det kun skjer mye negativt i mitt liv? Ja jeg klager en del, men det er MITT liv nå.

Så sier han at han også har et liv, og av og til så er han tom for energi.....

Tyder dette på at han ikke bryr seg nok om meg? At han ikke elsker meg som han sier?

Hva forteller dere kjæresten/mannen deres? Bare positive ting? Ja, det er en del negative ting nå, men det er jo livet mitt, hva annet skal jeg snakke om? Spør jo hvordan han har det selvfølgelig.

Anonymous poster hash: c4649...158
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at du er typen som suger andre tom for energi. Du gjør det kanskje ikke med vilje, men du bør tenke over det så du ikke 'bruker folk opp'.

Anonymous poster hash: 639d3...99a

Skrevet

Skal jeg tie om negative ting å ikke være meg selv?

HI

Skrevet

Det kan være at du er typen som suger andre tom for energi. Du gjør det kanskje ikke med vilje, men du bør tenke over det så du ikke 'bruker folk opp'.

Har jeg aldri hørt faktisk. Eller jeg sier mye til kjæresten, han mener visst det?! Men aldri noen andre...er kun HAN jeg snakker med..ikke venninner heller.

HI

Skrevet

Du kan sile og du kan jobbe med deg selv for å snu tankegangen din. Å 'øse ut' all din tragedie og laste det over på andre kan oppleves som slitsomt og energitappende for mottager.

Så ja, du trenger ikke snakke om alt det negative. Du må også gi noe tilbake. Ingen liker å være en søppelbøtte for andre, for å sette det på spissen.

Skrevet

Har jeg aldri hørt faktisk. Eller jeg sier mye til kjæresten, han mener visst det?! Men aldri noen andre...er kun HAN jeg snakker med..ikke venninner heller.

HI

Det er jo enda tyngre for kjæresten din om du kun deler alt med han.

Anonymous poster hash: 3ae5b...cb4

Skrevet

Da bør du nok begynne å fordele litt på ham, litt på venninner, litt på familie. Man kan ikke ilegge seg alle sine vansker og problemer på èn person, det er ikke hans bør å bære; det er kun din. 

Aller mest tror jeg du hadde hatt godt av noen timer med psykiater/psykolog. Kjæresten skal støtte og være der for en, ja, men man skal ikke suge personen tom. 

Hvorfor klage? Gjør det ting bedre? Klaging synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Man kan snakke om ting, dele tanker, men ikke klage. Klage er negativt i all forstand. 

Anonymous poster hash: 4b500...2d7
Skrevet

Da bør du nok begynne å fordele litt på ham, litt på venninner, litt på familie. Man kan ikke ilegge seg alle sine vansker og problemer på èn person, det er ikke hans bør å bære; det er kun din. 

Aller mest tror jeg du hadde hatt godt av noen timer med psykiater/psykolog. Kjæresten skal støtte og være der for en, ja, men man skal ikke suge personen tom. 

Hvorfor klage? Gjør det ting bedre? Klaging synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Man kan snakke om ting, dele tanker, men ikke klage. Klage er negativt i all forstand. 

Anonymous poster hash: 4b500...2d7

Har psykolog, men har ingen venninner utenom ei jeg forteller mye til, etter jeg fikk kjæreste er det allikevel han og min mor så får alt.

Sa forresten unskyld til han, og at det er lov å være sliten. At vi begge er det. Så vi har snakket sammen og hatt det koselig, men tanken om at jeg er for "mye" gnager meg.........

Takk for svar:)

HI

Skrevet

HI

Det er jo enda tyngre for kjæresten din om du kun deler alt med han.

Anonymous poster hash: 3ae5b...cb4

Er ikke det normalt å fortelle ALT til sin nærmeste da? Har jeg missforstått...Bare lurer? Vil høre hvordan dere gjør det??

HI

Skrevet

Du kan sile og du kan jobbe med deg selv for å snu tankegangen din. Å 'øse ut' all din tragedie og laste det over på andre kan oppleves som slitsomt og energitappende for mottager.

Så ja, du trenger ikke snakke om alt det negative. Du må også gi noe tilbake. Ingen liker å være en søppelbøtte for andre, for å sette det på spissen.

Jeg har visst misforstått jeg, trodde han alltid ville høre om mine ting så lenge jeg hører på hans, men han er en evig optimist da.............

HI

Skrevet

Du kan sile og du kan jobbe med deg selv for å snu tankegangen din. Å 'øse ut' all din tragedie og laste det over på andre kan oppleves som slitsomt og energitappende for mottager.Så ja, du trenger ikke snakke om alt det negative. Du må også gi noe tilbake. Ingen liker å være en søppelbøtte for andre, for å sette det på spissen.Anonymous poster hash: 639d3...99a

Jeg har visst misforstått jeg, trodde han alltid ville høre om mine ting så lenge jeg hører på hans, men han er en evig optimist da............. HI Anonymous poster hash: c4649...158

Poenget er at han gir uttrykk for at han går tom for energi pga. din negativitet og det bør du ta til etterretning. Er alt du forteller like viktig? Er det ting du kan riste av deg og legge bak deg uten å fortelle ham om hendelsen?

Vi opplever alle negative ting. Jeg gjør også det, men det meste trenger jeg ikke fortelle til andre. Du sier at '....så lenge jeg hører på hans....' . Det tolker jeg som at du av plikt lytter til ham slik at du kan rettferdiggjøre at du øser negativitet over på ham. Det er ikke rettferdig.

Fakta er at negative mennesker er slitsomme og energitømmende å være sammen med. De gir ofte lite tilbake og gir ingen økt livskvalitet. Kun du kan endre hvordan du er i relasjon med andre. Du kan ikke skylde på ham eller ha en forventning om at han skal fikse alt det som er galt i livet ditt. Det er noe du må ta tak i selv og du må gjøre et endringsarbeid. Han bør ikke endre seg for å takle din negativitet. Du bør endre deg i positiv retning.

Om du leser dine egne svar i tråden så ser du kanskje at du er negativ og synket inn i en offerrolle. Dette bør du få hjelp til å komme deg ut av.

Skrevet

Det kan være veldig slitsomt og energikrevende å være sammen med noen som er deprimerte, de kan være ekstremt selvopptatte. Du mener sikkert ikke å være det, men det kan være lurt å prøve å fokusere mer på at dere har noe fint sammen, prøv å bygge hverandre opp, heller enn å tvære ut om alt som er kjipt.

Klart det er altfor enkelt å si 'tenk positivt!' til en som er deprimert. Men det er forskjell på å kunne fortelle kjæresten alt og å gjøre det HELE tiden, hver dag, hver gang noe er kjipt.

Skrevet

Jeg har visst misforstått jeg, trodde han alltid ville høre om mine ting så lenge jeg hører på hans, men han er en evig optimist da.............

HI

Det hele kommer annpå hvor ofte du er sliten og lei. Er dette noe som kommer frem i vær samtale eller møte?

Gjentar du de samme problemet om og om igjen?

Anonymous poster hash: 32ca9...202

Skrevet

Too much...du trenger ikke brette deg ut som en vrengt polvott heller da... Det finnes en mellomting. Fokuser på noe annet enn deg selv, kanskje?

Anonymous poster hash: b58be...364

Skrevet

HI

Det hele kommer annpå hvor ofte du er sliten og lei. Er dette noe som kommer frem i vær samtale eller møte?

Gjentar du de samme problemet om og om igjen?

Anonymous poster hash: 32ca9...202

Har en tendens til å si de samme tingene mange ganger ja, men er veldig flink å si positive ting også når jeg for tenket meg om, er som sagt inne i en svært tøff tid nå, huff

HI

Skrevet

Det kan være veldig slitsomt og energikrevende å være sammen med noen som er deprimerte, de kan være ekstremt selvopptatte. Du mener sikkert ikke å være det, men det kan være lurt å prøve å fokusere mer på at dere har noe fint sammen, prøv å bygge hverandre opp, heller enn å tvære ut om alt som er kjipt.

Klart det er altfor enkelt å si 'tenk positivt!' til en som er deprimert. Men det er forskjell på å kunne fortelle kjæresten alt og å gjøre det HELE tiden, hver dag, hver gang noe er kjipt.

Ikke hver dag nei, men når det dukker opp noe så ja..forteller det aller meste..i dag skjedde bare alt på en gang, håper på en bedre dag i morgen, og som sagt så snakket jeg IKKE om noe negativt i kveld med han, tok til etterretning at han var "tom" som han sa.....

HI

Skrevet

Du kan sile og du kan jobbe med deg selv for å snu tankegangen din. Å 'øse ut' all din tragedie og laste det over på andre kan oppleves som slitsomt og energitappende for mottager.Så ja, du trenger ikke snakke om alt det negative. Du må også gi noe tilbake. Ingen liker å være en søppelbøtte for andre, for å sette det på spissen.Anonymous poster hash: 639d3...99a

Jeg har visst misforstått jeg, trodde han alltid ville høre om mine ting så lenge jeg hører på hans, men han er en evig optimist da............. HI Anonymous poster hash: c4649...158
det høres ikke ut som han

Jeg har visst misforstått jeg, trodde han alltid ville høre om mine ting så lenge jeg hører på hans, men han er en evig optimist da.............HIAnonymous poster hash: c4649...158
Det hele kommer annpå hvor ofte du er sliten og lei. Er dette noe som kommer frem i vær samtale eller møte?Gjentar du de samme problemet om og om igjen?Anonymous poster hash: 32ca9...202

Har en tendens til å si de samme tingene mange ganger ja, men er veldig flink å si positive ting også når jeg for tenket meg om, er som sagt inne i en svært tøff tid nå, huff HI Anonymous poster hash: c4649...158
det høres ikke ut som det er noe rom for han å være noe annet enn optimist, du har kapret all negativiteten...

Skrevet

det høres ikke ut som han

Jeg har visst misforstått jeg, trodde han alltid ville høre om mine ting så lenge jeg hører på hans, men han er en evig optimist da.............HIAnonymous poster hash: c4649...158
Det hele kommer annpå hvor ofte du er sliten og lei. Er dette noe som kommer frem i vær samtale eller møte?Gjentar du de samme problemet om og om igjen?Anonymous poster hash: 32ca9...202
Har en tendens til å si de samme tingene mange ganger ja, men er veldig flink å si positive ting også når jeg for tenket meg om, er som sagt inne i en svært tøff tid nå, huff HI Anonymous poster hash: c4649...158
det høres ikke ut som det er noe rom for han å være noe annet enn optimist, du har kapret all negativiteten...

Ja jeg tror nok han føler han må være på "topp" siden jeg er litt negativ...

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Depresjon er dessverre smittsomt...

Hva om du ber ham om å bremse deg/ minne deg på å være mindre klagete? Det er ok å si hva man tenker på, men å kverne på det er utmattende for den som hører på. Si "jeg har så bruk for å fortelle av og til, men du må hjelpe meg å ikke vasse rundt i det i all evighet. Minn meg på når jeg gjentar meg selv."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...