Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Som overskriften sier har jeg slitt med psyken. "Det vanlige", angst og depresjon. Har høy utdanning og kompetanse innen veiledning/oppfølging. Snuser på ny jobb og har lyst til å søke på jobb på psykiatrisk her i nærheten. Er det galskap?! Jeg tenker at mine erfaringer kan komme godt med. Bør jeg nevne min egen psykehistorie i søknaden? Anonymous poster hash: 3ac9d...cb5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Du kan være en resurs som ingen andre har. Ja, gjør det, hvis du føler at du er sterk nok. Nå har jeg aldri vært psykisk syk, så jeg vet ikke hvor stor faren er for tilbakefall. Anonymous poster hash: 1e0f0...8f2
SuperFries Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Er du helt frisk, og har du vært det lenge? Var din tilstand situasjonsbetinget, eller kan den oppstå igjen? Normalt sett er det ikke lurt å jobbe med mennesker som har samme tilstand som en selv, men man kan selvsagt også være en ressurs. Jeg hadde uansett ikke nevnt det til arbeidsgiver med det første.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Som overskriften sier har jeg slitt med psyken. "Det vanlige", angst og depresjon. Har høy utdanning og kompetanse innen veiledning/oppfølging. Snuser på ny jobb og har lyst til å søke på jobb på psykiatrisk her i nærheten. Er det galskap?! Jeg tenker at mine erfaringer kan komme godt med. Bør jeg nevne min egen psykehistorie i søknaden? Anonymous poster hash: 3ac9d...cb5 Faren er vel at du kan bli subjektiv og leve deg for mye inn i kasusene du får?! Jeg tror ikke at det er en fordel. Hadde ALDRI nevnt psykehistorien i en eventuell søknad. Anonymous poster hash: 5a5fa...a8e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Søk, men hold kjeft! Anonymous poster hash: 96240...d67
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Hi her! Takk for innspill. Jeg anser meg selv som frisk, men har samtidig en forståelse for at jeg ikke skal presse meg selv for mye. Derfor jobber jeg noe redusert og går til psykolog en gang/mnd. Jeg har slitt psykisk, men de som er på psykiatrisk er i en annen kategori. Dette har jeg diskutert før med behandler. En som sliter med angst blir ikke plutselig psykotisk eller "smittet" av noen med en mer alvorlig diagnose. Anonymous poster hash: 3ac9d...cb5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Dytt Anonymous poster hash: 3ac9d...cb5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Jeg jobber selv i psykiatrien, har ikke selv vært syk, men har kollegaer som har vært d. Jeg har opplevd begge deler, noen er flinke og bruker sin erfaring på en god måte. Men har også sett d motsatte. Skal du bruke erfaringen din må du gjøre d uten å si d. Man kan ikke si til pasienter at jeg vet hvordan du har d, jeg har vært der selv osv. Men om du klarer å bruke d på en god måte, ved å ha empati og forståelse vil jeg si at d er possitivt. Ikke si at du selv har slitt når du søker. Anonymous poster hash: ad4aa...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå