Gå til innhold

Noen som har barn med nøtteallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår har nøtteallergi.

Vi har fått besjed om kraftig utslag på pistasjnøttet, noe utslag på hasselnøtter og peanøtter.

Ingen utslag på mandler.

Men, finnes det noen måte vi kan finne ut hvor allergisk han er ( uten å gi han nøtter her hjemme)?

Det kan jo være greit å vite om han er noe allergisk eller hyper allergisk.

Anonymous poster hash: 0f958...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kryssallergi pga pollen og reagerer derfor på nøtter! Som legen sier til meg; nøtter er ikke til å spøke med for det kan gi en mild reaksjon en dag mens en annen dag får man anafylaktisk sjokk! Så her holder jeg meg konsekvent unna! Skalldyr og nøtteallergi skal man ikke spøke med!

Anonymous poster hash: 15381...d1f

Skrevet

Takk for svar.

Ja, vi holder han helt unna nøtter.

Anonymous poster hash: 0f958...1ac

Skrevet

Guttungen her har stort utslag på peanøtter, og litt på hasselnøtter. Vi holder han unna alle slags nøtter, fordi det er lettere enn at han skal holde styr på hvilke han tåler og hvilke han ikke tåler,

Man kan ikke vite med sikkerhet før man har sett en reaksjon, men det er ikke noe man prøver for å se, da det kan ende fatalt...

Skrevet

Vær forsiktig med jordbær og.

Skrevet

Dette med allergitesting er komplisert! Den nøtten gutten vår får sterkest kroppslig reaksjon på, er ikke den det slår ut mest på i blodprøver. Vi har vært gjennom prosess på allergiklinikk hvor han under oppsyn har spist mikroskopiske mengder av en type nøtt per gang.

Anonymous poster hash: 25064...56b

Skrevet

Her vet vi omtrent samme som deg. .ikke utslag på mandler men store og mindre store utslag på andre nøtter.. her fikk han i seg en nøtt som ga så dyerke reaksjoner at vi ble utstyrt med epipen.. ikke fått tilbud om noe videre utredning. .

Anonymous poster hash: 06452...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...