Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke ditt barn hjelm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser barn uten hjelm når de bruker sparkesykkel.

Her bruker alle hjelm når de sykler, men ikke når de bruker sparkesykkel.

Hvorfor ikke?

Og dere som har barn som bruker hjelm.

Vær så snill og ikke krangle.

Anonymous poster hash: 1be1a...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å krangle, men mitt barn bruker hjelm på sparkesykkel. Alt med hjul = hjelm. Bratte bakker her og de får stor fart.

Anonymous poster hash: 169c3...e47

Skrevet

Så lenge det ikke er påbudt, bør vel ingen henge seg opp i hva andre foreldre gjør.

Anonymous poster hash: a0346...dff
Skrevet

Fordi jeg har vurdert at sannsynligheten for alvorlige hodeskader ikke er like stor på sparkesykkel som på sykkel. Balansen på sparkesykkel er bedre, og de sparker heller ikke særlig i nedoverbakker. Da triller de, evt bremser seg nedover.

Anonymous poster hash: 00d77...d21

Skrevet

Mitt barn bruker ikke hjelm når han sparkesykler inne, vet ikke om det kommer inn under det du lurte på?

Det er i alle fall fordi det ikke blir høy fart inne pga begrenset med plass, samt at gulvet ikke er like hardt som asfalten, og at det ikke er noen biler her som kan kjøre på ham. ;)

Anonymous poster hash: d9c66...4bc
Skrevet

Er det vanlig å bruke sparkesykkel inne?!?

Skrevet

Mitt barn har ikke sparkesykkel, men sykkel, og bruker selvsagt hjelm. Men må si jeg lurer litt på hvorfor det er så veldig viktig å bruke hjelm når de sparker kun feks rundt inngangspartiet hjemme. Selvfølgelig kan de falle og slå seg, men farten er minimal i slike tilfeller. De kan jo like gjerne snuble og falle og få akkurat samme resultat. Ingen som sender barna ut i hjelm fordi de skal ut å gå på asfalt de potensielt kan falle på. Får barna deres klatre i trær? Tenk om de faller ned!!

Anonymous poster hash: d4803...354

Skrevet

Fordi jeg har vurdert at sannsynligheten for alvorlige hodeskader ikke er like stor på sparkesykkel som på sykkel. Balansen på sparkesykkel er bedre, og de sparker heller ikke særlig i nedoverbakker. Da triller de, evt bremser seg nedover.

Anonymous poster hash: 00d77...d21

Da pappa lå på nevrologisk intensiv på Ullevål i vinter lå det en 9 år gammel gutt på naborommet og svevde mellom liv og død etter fall på sparkesykkel UTEN hjelm. Hadde du sett og opplevd den sorgen, smerten og fortvilelsen d3m foreldrene var gjennom da vi møttes på pårørenderommet hadde du tenkt at hjelm er jammen meg billig forsikring for barn på sparkesykkel.

Nå vet jeg ikke hvordan det endte med gutten, pappa ble utskrevet etter 3 døgn.

Anonymous poster hash: 17bcf...aa4

Skrevet

Mitt barn har ikke sparkesykkel, men sykkel, og bruker selvsagt hjelm. Men må si jeg lurer litt på hvorfor det er så veldig viktig å bruke hjelm når de sparker kun feks rundt inngangspartiet hjemme. Selvfølgelig kan de falle og slå seg, men farten er minimal i slike tilfeller. De kan jo like gjerne snuble og falle og få akkurat samme resultat. Ingen som sender barna ut i hjelm fordi de skal ut å gå på asfalt de potensielt kan falle på. Får barna deres klatre i trær? Tenk om de faller ned!!

Anonymous poster hash: d4803...354

Her og sparker de uten hjelm. Jeg har også lurt på hvorfor foreldrene godtar at de sparker uten hjelm. Skoleelevene som farter til og fra skolen, har et høyt tempo - også nedover bakkene. Våre barn har sparket sakte i gaten utenfor her uten hjelm, men når de skal sparke til og fra skolen til våren, blir det med hjelm.

Anonymous poster hash: b8684...eaf

Skrevet

Hos oss er det det. :)

Skrevet

Hos oss er det det. :)

Okei😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...