Gå til innhold

Hva skal regnskapsfører koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver et lite firma og har siste månedene brukt regnskapsfører. Betaler 650 pr time og bruker ca 10.000 i kvartalet. Er dette normalt priset? Hva kan jeg gjøre for å få ned kostnadene?

Anonymous poster hash: 13538...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dyktig regnskapsfører koster flesk, sånn er det bare, det er et nødvendig onde.

Det du kan gjøre er at du legger alt til rette for at regnskapsføreren bruker minst mulig tid på papirene dine. Dvs at du ikke skal levere alle papirene dine i en pose så regnskapføreren må bruke 2-3 timer på å sortere alt sammen.

Jeg legger alle fakturakopiene i riktig rekkefølge, og har gått gjennom og stiftet på alle bekreftelsene fra banken på at pengene har kommet inn på konto.

Jeg stifter alle kvitteringer jeg skal ha fradrag på fast i hvert sitt hvite ark og legger pent i en bunke.

Anonymous poster hash: 39c0a...a93
Skrevet

Hvor stor omsetning har du?

Bruker du et stort eller lite regnskapskontor?

Anonymous poster hash: 9cdd8...dbd

Skrevet

Jeg tar 695 kr pr time, det er eksl. mva. 

Du kan få ned prisene ved å gjøre alt det du kan selv. Men bruker du 10.000 kr i kvartalet må du vel ha ett ganske lite firma? Jeg ville ikke anbefale å stifte sammen papirene da, noe må scannes osv og da blir det ekstraarbeid..

Anonymous poster hash: 2e973...e17
Skrevet

Spør kontoret hvordan de helst vil ha bilag! Vi scanner og vil ikke ha stiftet fast. Godt sortert utgjør mange timer arbeid!!! Mange kunder har faktisk gått ned i pris når vi fakturerer og purrer for kunden tro det eller ei. Om du trives med den/ de som gjør jobben for deg så behold dem. Gå heller i dialog ang hva du kan gjøre. Om du ikke liker så bytt men det koster litt ekstra akkurat ved oppstart ny kunde. Bytt helst pr 31.12 da.

hilsen regnskapsfører ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...