Gå til innhold

Jeg hater bilstol-jungelen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to gangene jeg har kjøpt bilstol til guttungen (som nå er 5 og et halvt år gammel), har jeg rett og slett gått for den som har fått best i test på sikkerhet på de nyeste testene. Men nå har vi fått bil nummer to og begynner å bli lei av å flytte setet mellom bilene og har behov for en bilstol nummer to.

Mannen min mener vi ikke trenger å bruke flere tusenlapper på bilstol denne gangen, men jeg er opptatt av sikkerhet.

Er det noen her som har noen linker/tips/råd til hvilken bilstol vi bør gå for som ikke er så dyr, men som likevel er trygg? Dette er altså til en 5 1/2åring.

Anonymous poster hash: 055da...174
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til min jente på 5.5 år har vi en rimelig og en litt dyrere variant, vi bruker den dyreste når vi skal kjøre langt på ferie o.l. men sånn ellers til og fra barnehagen o.l. skjenker jeg ikke dette en tanke. Så lenge stolen er godkjent tenker jeg at den er mer enn bra nok til den småkjøringen på mindre veier. Den dyre har bedre sittekomfort for henne da, så den er en selvfølge på langturer og ferie.

http://www.barnashus.no/britax-adventure-black-thunder.html

Anonymous poster hash: d3f01...ffe
Skrevet

Alle godkjente bilstoler i Norge er sikre

Anonymous poster hash: 41ca8...26f

Skrevet

Alle godkjente bilstoler i Norge er sikre

Hehe, ja hadde det vært så vel. Dessverre mange som blir lurt der.

Anonymous poster hash: 47154...6a5

Skrevet

Jeg ville også gått for cybex solution eller britax adventure. Begge er gode merker. :)

Anonymous poster hash: beb70...0b9
Skrevet

Cybex Solution 2 fix kjøpte vi på tilbud på barnas hus for 16-1700. Ofte tilbud rundt om, sjekk nettbutikkene også.

Anonymous poster hash: 20015...c3b

Skrevet

Alle godkjente bilstoler i Norge er sikreAnonymous poster hash: 41ca8...26f

Hehe, ja hadde det vært så vel. Dessverre mange som blir lurt der. Anonymous poster hash: 47154...6a5

Det står her: http://www.vegvesen.no/_attachment/58689/binary/480417?fast_title=Brosjyre+-+sikring+av+barn+i+bil+.pdf

Om du kan hoste opp troverdige resultater som viser at de billigere setene er mindre sikre så kom med det

Skrevet

Til min jente på 5.5 år har vi en rimelig og en litt dyrere variant, vi bruker den dyreste når vi skal kjøre langt på ferie o.l. men sånn ellers til og fra barnehagen o.l. skjenker jeg ikke dette en tanke. Så lenge stolen er godkjent tenker jeg at den er mer enn bra nok til den småkjøringen på mindre veier. Den dyre har bedre sittekomfort for henne da, så den er en selvfølge på langturer og ferie.

http://www.barnashus.no/britax-adventure-black-thunder.html

Anonymous poster hash: d3f01...ffe

All forskning og statistikk viser at så godt som alle bilulykker skjer på disse daglige smårutene man kjører dag etter dag så da tør jeg påstå at du har bommet relativt grovt.

Anonymous poster hash: f8f19...f64

Skrevet

Alle godkjente bilstoler i Norge er sikreAnonymous poster hash: 41ca8...26f

Hehe, ja hadde det vært så vel. Dessverre mange som blir lurt der. Anonymous poster hash: 47154...6a5

Det står her: http://www.vegvesen.no/_attachment/58689/binary/480417?fast_title=Brosjyre+-+sikring+av+barn+i+bil+.pdf

Om du kan hoste opp troverdige resultater som viser at de billigere setene er mindre sikre så kom med det

HVOR står det at godkjent = sikkert i den brosjyren?

Mulig at det er jeg som er dårlig på å lese, men nå har jeg lest gjennom flere ganger, jeg kan ikke finne det noen steder.

Testene som utføres av bilbarnestoler viser jo gang på gang at godkjent ikke alltid er sikkert. Blir vi lurt av testresultatene da eller?

Anonymous poster hash: 47154...6a5

Skrevet

Jeg ville også gått for cybex solution eller britax adventure. Begge er gode merker. :)

Anonymous poster hash: beb70...0b9

Britax Adventure er ikke en GOD stol. Godkjent, ja. Men har lite polstring, dårlig komfort (skikkelighard å sitte på) og ikke bra sidebeskyttelse. Anbefaler det som en rimelig ekstrastol, type til besøk eller besteforeldre o.l. Har du råd til en bedre beltestol ville jeg gått for en annen Britax, Besafe eller Cybex. Det er jo ofte gode tilbud på beltestoler, hvorfor ikke følge med litt her og der (både butikker og på nett) og gjøre et kupp på en god stol.

Anonymous poster hash: 0731d...a3d

Skrevet

Tusen takk for gode råd, alle sammen!

Skal lese litt om stolene dere har anbefalt og sjekke om det er noen tilbud ute og går.

HI

Anonymous poster hash: 055da...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...