Twintipp og himmelblå Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Tror på snart 9 år at jeg har vekket mitt barn 1!! gang. Og da stod vi i vantro og sjokk og tittet på hverandre, kl var 8! Hele den morgen ble et kaos. Samme når han legger seg er han like tidlig oppe og traller. Han må derfor være i seng til 20 på hverdager. Sovner alltid på et halvt minutt. Men, alle sa bare vent til han blir eldre.. Nå er han jo eldre, og her venter jeg snart bare på at han skal begynne å slurpe av kaffeskåla, for hans tidsur er tydeligvis innstilt på pensjonist. Er jo litt trasig når andre barn er her og sånn, de er jo dautrøtte for den kolibrien her kvitrer jo fra 06.15-06.30 stort sett hver bidige dag. Noen med lignende barn, og noen hvor det har endret seg?
Mandala Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 (endret) 8-åringen og 10-åringen våkner av seg selv tidlig uansett når de sovner. Virker ikke som de har planer om å endre på det enda hvertfall. Kan legge til at de resterende barna må vekkes. Endret 4. november 2014 av Mandala
Gjest Julia1984 Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Ja, 2 klassingen må vekkes....i helgene derimot spretter han opp før sola har stått opp😧
Honningmelon Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Må vekke alle tre barna her så de rekker skole/bhg. I helgene sover de til ca. 08.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Eldste på 9 år sov nesten hele døgnet til 3 årsalderen. En morgen var det opp i 5 tiden og har siden ikke sovet særlig. Må som oftest vekke på skoledager, men ikke alltid. Er oppe mellom 7 og 8 i helgene som regel, sover gjerne lenger når feriene er lange og rytmen endrer seg litt. Hjelper ikke å legge senere her heller. Lillebror på 7 år må vekkes på skoledagene med mindre han våkner av eldste eller må på do. Står senere opp i helgene også dersom ingen vekker han. Han får også raskere en rytme i lenger ferier der han sover lenger om morgenen.
kvirrevittt Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Å nei da, her er det morgen for 8åringen mellom 6 og 7, han har alltid vore slik. Fint han er sjølvhjelpen no då. Lillesøster derimot har anlegg for å sove utpå, og må gjerne vekkast (med påfølgande dårlig humør...). Det fine med ho er at ho toler mindre søvn godt og kan ta det igjen. Minstknøttet er enn så lenge ein morgonfugl ho også, vi får sjå kva det blir tilslutt
MTF Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Jepp, her må begge to vekkes på skoledager. De sover som noen slakt og er vanskelig å vekke. De sovner ofte sent selv om de legger seg i grei tid. De legger seg vanligvis mellom kl 20 og 20.30 (9 og 7 år), men kan lett være våken til kl 22 til tross for at rommene er mørke og vi er stille. De er rett og slett bare B-mennesker har vi funnet ut (som faren ). I helgene våkner de vanligvis i åtte-halv ni tiden, så egentlig ikke så fryktelig sent i og med at de vanligvis sovner forholdsvis sent. Har i grunn aldri behøvd mye søvn de to
Giss Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Her våkner storesøster på syv stort sett kl 7/7.30 hver dag uansett ukedag så det er ikke ofte jeg må vekke. Lillebror våkner 6.15/6.30 uansett ukedag - og det mønster har han hatt nesten hele livet. Ser ingen tegn til endring. Er spendt på hvordan det blir når han starter skole til høsten....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 7 åringen står opp av seg selv. 13 åringen bruker vekkerklokke. I helgen sover 13 åringen til langt på dag, mens 7 åringen står tidlig opp. Anonymous poster hash: af84b...6ad
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Uhyre sjelden. 7-åringen har jeg aldri vekt, ikke en eneste gang. Oppe mellom 6 og 7 hver eneste dag. 10 og 13 åringene må jeg be om å stå opp av og til, men de er gjerne våkne og ligger bare der og venter på meg. Har bare skjedd en håndfull ganger at jeg har måttet vekke dem. Alle her i huset er A-mennesker Anonymous poster hash: a4dbc...d6c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 8 åringen våkner først av alle, ca kl 6. De på 4 og 6 år må vekkes.. Anonymous poster hash: 7799c...6ba
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Min er bare fem, men har nylig begynt å sove lenge. Han sover fortsatt faktisk, mens lillesøster og jeg har vært oppe i to timer (hun er to år og har akkurat begynt å våkne tidligere). Nyter at han sover, han har litt å ta igjen, da han startet dagen kl. 4.30 de to første årene av sitt liv. Anonymous poster hash: 2f4d3...d64
Elsker livet Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 De i 2. og 3. klasse har på vekking på skoledagene, de må da stå opp 6.45. Når de har fri sover de gjerne til 7.30-8.00. Den nest yngste våkner alltid før dem og yngste hender det jeg må vekke. Men han trenger ikke vekkes før 7.15.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Må vekke både syv og niåringen på hverdagene, men i helgene spretter de opp klokka 7 uansett. Anonymous poster hash: 0c396...353
MrsMilla Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Nei, hun har på klokken og står opp selv. Hun er elleve, og ordner seg selv om morgenen, samt smører egen matpakke. Det viktigste vi kan bidra med er å være våkne og lage "morgenstemning" i heimen, noe som gjør seg selv i og med at småbrødrene også står opp og skal i barnehagen :-) - samt den lille detaljen at voksne ofte må på jobb :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå