Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Jeg har en venninne som er feminist og VELDIG opphengt i at alt som kjøpes til babyer bør være kjønnsnøytralt, ergo ingenting rosa til jenter og ingenting blått til gutter. Hun har ingen barn selv. Jeg har en jentebaby og synes det er stas å kle henne i rosa, men er ikke sånn at alt må være rosa, har f.eks. ei grå barnevogn i tilfelle neste baby blir en gutt. Hva mener dere om dette med kjønnsnøytralt / ikke? Anonymous poster hash: 1729b...65c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Klær og sånt kjøper jeg i gutte og jentefarger. Men har såklart noe nøytralt også.(vanskelig å la være å handle før man vet kjønn) Men større ting, som vogn og bilstol har jeg i nøytrale farger slik at det kan brukes videre til neste barn. Har også en venninne som var veldig opptatt av å kun kjøpe nøytrale klær og andre tekstiler. Ikke fordi hun er feminist, men fordi hun var så veldig opptatt av dette med arving, ikke bare til egne barn, men til andre også, ja hun tenkte til og med å låne bort klær til andre. Men når første barnet kom så fikk hun etterhvert et litt et annet syn, fant vel ut at klær ikke har såååå god kvalitet at det kan vare i evighet. Tror hun også innså at hun trolig ikke ville få igjen det hun lånte bort, ikke alle som har like god kontroll på hva som er lånt og hva som er eget(selv om det ble merket.) Anonymous poster hash: 93255...ad0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Jeg har ikke tenkt på det med første barnet som er gutt. Kjøpte gutteklær jeg likte, uavhening av farge. Dersom neste blir jente gjør jeg nok det samme, MEN jeg synes ikke rosa er fint. Helt fra jeg var liten jente har jeg avskydd rosa. Så helrosa klær til eventuell jente blir ikke kjøpt av meg. (rosa detaljer kan gå) Hvis hun får noe rosa av andre, får jeg bruke det for skams skyld, ikke fordi jeg synes det er pent. Anonymous poster hash: 39c54...dec
MamaLadyBug Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Jeg synes det aller beste er å kle barna sine i farger de faktisk kler. Men jeg kjenner at det blir litt mye å skulle nekte å kle barna sine i gutte/jentefarger kun fordi man er at den oppfatning at fargen på klærne ikke skal avgjøre barnets kjønn.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Vi kjøpte bare nøytrale klær og utstyr til jenta vår, slik at ting kunne arves. Nå er hun blitt så stor at hun sliter hull i alt, så nå kjøper jeg litt blanding, det er nemlig fryktelig vanskelig å finne kjønnsnøytrale klær til treåringer (polarnopyret har en del). men jenta vår led virkelig ingen rosa-nød, tanter og bestemødre bidro med så mye klær at jeg følte at hun stort sett så ut som Rosa Mirabella av Sukkertoppen (dersom noen husker barnetv fra tidlig 90tall). :-) Anonymous poster hash: 7af54...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå