Gå til innhold

hvordan er språket til din 2 -2,5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan han/hun ord.. Eller sette sammen setninger? Telle?

Anonymous poster hash: 09b13...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er langt fram i sin tid.

Anonymous poster hash: b33eb...996

Skrevet

Min som akkurat har fylt to har nettopp begynt å sette sammen to ord.. Men kun 'nei mat' eller 'nei sove' og den type 'setninger'!

Han kan ikke veldig mange ord, men hermer etter alt vi sier :)

Skrevet

Eldste snakket flytende da han fylte 2.

Nr 2 snakket også ganske bra i lange setninger, men strevde litt med å uttale L.

Anonymous poster hash: 87293...fd1

Skrevet

Hun er under 2,5, men snakker i lange setninger, teller til over 20 på to språk, leser alfabetet på to språk, og synger lange sanger utenatt (også på to språk). Kunne lese alfabetet til 2-års dagen sin, og jeg tror helesøster ble veldig overrasket på 2-årskontrollen. Og om noen lurer; nei, vi tvinger ikke barnet til å lære/gjøre noen av disse tingene, hun har vært ekstremt vitebegjærlig fra starten av.

Anonymous poster hash: 28ad9...454

Skrevet

Når han var to år så sa han omtrent bare mamma og pappa.

Han begynte i barnehagen når han ble to år.

Når småen var 2.5 år ble han innkallt til toårskontroll på helsestasjonen å da sa han omtrent alle ordene på skjemaet,å sa setninger som: "Det blåser og regner ute mamma",  "Nicklas sin pc er hjemme" osv.

Så språket kom veldig kjapt så fort han begyntee i barnehage :)

Anonymous poster hash: 65afe...7eb
Skrevet

Vår snakker i ganske lange setninger nå; type "der var mange busser og to biler" (han kan ikke å telle særlig bra da :P) Og grammatikken er jo ikke helt på plass, men det kommer vel.

Skrevet

Snart 2,5 her, snakker rimelig flytende og i lange setninger. Synger flere sanger og teller til 12 :)

Skrevet

Eldste snakket i lange setninger når han var 2 år. Minste snakker nesten ikke og han er 2, 3 år. Han sier ca 10 ord og babler mest. Har fått time til hørselkontroll slutten av mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...