Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Har hanglet med hoste, feber av og på, halsvondt i ei uke. I morges våkna jeg med vondt i høyre kinn også. Fant ut at det var på tide med en legetur. Legen konkluderte med "begynnende bihulebetennelse". Jeg hadde kun 40 i crp, så penicelin var ikke nødvendig i utgangspunktet. Det føles ømt i kinnet enda, og går ned mot tennene når jeg går. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Er det mulig å unngå at det utvikler seg til en ordentlig infeksjon, hvordan i så fall? Andre tips/ råd? Har aldri hatt dette før...! Anonymous poster hash: 37cce...42b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Kjøp Fenumax på helsekost. Stort sett ikke behov for pencillin ved bihulebetennelse. Ta ibux og hvil. Det varer gjerne en stund også Anonymous poster hash: 28400...dcd
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Jeg får ofte bihulebetennelse når jeg blir kraftig forkjøla. Mine triks er å holde nesa mest mulig åpen med saltvannsspray, jeg kan anbefale Otricare. Bruker zyrtec (helst barnedose) kun når jeg legger meg for kvelden. Ta tar jeg også to paracet og to ibux for å få best mulig passasje i bihulene, og smertelindring for å sove best mulig. Søvn er gull. Lue på ute, temperatursvingninger er noe dritt for betente bihuler. Mye drikke gjennom dagen for å tynne ut slim. Nesehorn til skylle med er ofte anbefalt, men det synes jeg er balete og ubehagelig og uten den helt store effekten. Men det kan jo være et forsøk verdt. Anonymous poster hash: 9c165...ca4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Har hanglet med hoste, feber av og på, halsvondt i ei uke. I morges våkna jeg med vondt i høyre kinn også. Fant ut at det var på tide med en legetur. Legen konkluderte med "begynnende bihulebetennelse". Jeg hadde kun 40 i crp, så penicelin var ikke nødvendig i utgangspunktet. Det føles ømt i kinnet enda, og går ned mot tennene når jeg går. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Er det mulig å unngå at det utvikler seg til en ordentlig infeksjon, hvordan i så fall? Andre tips/ råd? Har aldri hatt dette før...!Anonymous poster hash: 37cce...42b Hatt det en gang, var syk i 11 dager. Aldri vært så dårlig. Lå mye i senga Anonymous poster hash: 238da...526
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Jeg har ofte bihuebetennelser. Mine råd er skaff deg nasonex (nesespray med kortison), husker ikke om det er reseptfritt, bruk denne 2 ganger per dag, og i tillegg rikelig med saltvannsspray. Har du bihulebetennelse som varer i mer enn en uke SKAL du ha antibiotika uansett hvor høyt (eller lavt) CRP er. Jeg måtte ofte i tillegg ha prednisolon tablett kurer men det er ikke sikkert du trenger. God bedring. Og ja så klart ibux/paracet i tillegg til sprayen da. Anonymous poster hash: cf33f...e45
Nettie+jentungen Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 (endret) Kjøp deg nesehorn og skyll nesa med saltvann! Hjulpet meg mange ganger! Endret 4. november 2014 av Nettie+jentungen
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Haha jeg leste om bihulebetennelse rett før jeg gikk inn her. Har nettopp fått det jeg også. Vondt i hele ansiktet og i tennene. Får det hver gang jeg blir forkjølt. Det går over av seg selv, men det henger gjerne litt i. Anonymous poster hash: cb29e...067
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Jeg er allergisk mot husstøv, pollen, katt, hund. Tar ikke medisiner utenom pollensesongen, men når bihulebetennelse er emming tar jeg allergitabletter ettersom det kan hjelpe på symptomer som kan forsterkes når jeg allikevel er i dårlig form. Tror det har hjulpet meg litt. Anonymous poster hash: 9c165...ca4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Her var mange gode tips, tusen takk!! Når det kommer til hvile og søvn, er problemet at jeg hoster så sykt mye om natta!! Jeg sover knapt en time i slengen.., prøvd å sove med hode høyt, tatt hostesaft, nesespray, ibux og paracet, uten at det ser ut til å hjelpe... Har ikke sovet ei hel natt på ei uke nå, så spørs om ikke kroppen er mottakelig for det meste nå... Skal teste ut noen av forslagene deres, apotek i morgentidlig da:)! Anonymous poster hash: 37cce...42b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Har du Cosylan mot hosten? Resepbelagt, kraftig kost, men gull verdt i slike perioder. Dobbelt ibux og paracet, nesespray og en skje cosylan - rett i drømmeland for min del. Hardt for magen (dvs kan gi hard mage mener jeg), så jeg bruker den kun til sovning og over kort periode. God bedring! Anonymous poster hash: 9c165...ca4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Har du Cosylan mot hosten? Resepbelagt, kraftig kost, men gull verdt i slike perioder. Dobbelt ibux og paracet, nesespray og en skje cosylan - rett i drømmeland for min del. Hardt for magen (dvs kan gi hard mage mener jeg), så jeg bruker den kun til sovning og over kort periode. God bedring! Anonymous poster hash: 9c165...ca4 Har tatt cozylan de siste kveldene, men hjelper ingenting... Det sier kanskje endel om hosten? Er ganske sliten av den, har aldri hatt slik hoste før, som sitter såpass i! Anonymous poster hash: 37cce...42b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Regner med at legen lyttet på deg også? Høres jo ut som du har mer enn bihulebetennelse. Bronkitt eller lungebetennelse i tillegg? Stakkars :-( Ta turen til legen igjen om det ikke blir bedre snart, det kan jo ha utviklet seg. Te kokt på fersk ingefær, med litt honning er også en bra ting jeg av og til synes har effekt. Timian-te. Anonymous poster hash: 9c165...ca4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Har du Cosylan mot hosten? Resepbelagt, kraftig kost, men gull verdt i slike perioder. Dobbelt ibux og paracet, nesespray og en skje cosylan - rett i drømmeland for min del. Hardt for magen (dvs kan gi hard mage mener jeg), så jeg bruker den kun til sovning og over kort periode. God bedring! Anonymous poster hash: 9c165...ca4 Har tatt cozylan de siste kveldene, men hjelper ingenting... Det sier kanskje endel om hosten? Er ganske sliten av den, har aldri hatt slik hoste før, som sitter såpass i! Anonymous poster hash: 37cce...42b Hatt det mange ganger og du har fått mange gode råd. Sist hadde jeg det på samme måte som deg. 40 i CRP og etter to dager dro jeg tilbake da jeg hostet enormt. CRP var da steget kraftig og jeg hadde atypisk lungebetennelse. Var syk i flere uker og tok et par mnd før jeg kom meg helt. Cosylan virket ikke på meg heller. Anonymous poster hash: 463ce...d00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå