Gå til innhold

Noen flyladyes her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller flybabies? Jeg holder på med babystep, og holder på med Control journalen. Tra tid å gjøre den til min egen, da deler av flylady er litt vel mye :P

Hva syns derE? Holdt på lenge? Hvordan funker det? :)

Anonymous poster hash: 08f5e...210
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt om det .. Er det ikke en amerikansk nettside? Noe om rengjøring?

Flybabies?? Hva er det det går ut på da? Forklar gjerne... :P

Anonymous poster hash: c4aa1...48a

Skrevet

Jepp!! Har holdt på i mange år jeg.... min kontroll journal er ikke ferdig og det er lenge siden jeg har sett på den. Har fulgt babystep'ene et par runder, så kommer jeg ut av det og så begynner jeg på igjen osv. Har hatt et par virkelig gode perioder hvor huset har vært ryddig hver dag og maaaaasse greier har blitt kastet - utrolig herlig! Så ble det travelt med bryllup, baby, ny jobb osv så har det vært mindre fokus. Men har lært mange gode knep som jeg prøver å huske - bare det å faktisk få gjort ting istedet for å la det skli. Har lest mange gode 'morning musings' fra Marla de siste årene. Det funker når jeg bare husker å faktisk gjøre de 15 minuttene med rydding per dag... :)

www.flylady.net

Anonymous poster hash: f9047...582
Skrevet

Kontroll journalen blir vel aldri helt ferdig heller. :P

Jeg har og gjort babysteppene 2-3ganger, men denne gangen så vil jeg klare det. Noe av greia er at jeg fant ut at jeg allerede gjør en del av det automatisk, for eksempel rydde ut av oppvaskmaskin og sette på en ny maskin med klær. Er bare å få bedre rutiner på det.

flylady er ett konsept som handler om å få orden på huset. små babysteg om gangen, noe som gjør at man faktisk kan klare det. Det verste er egentlig å fortsette de gode rutinene når noe skjer som for eksempel mer jobb eller sykdom. Og det er veldig amerikanisert for husmødre, men man kan klare litt selv om man jobber. :) Flybaby er liksom de som akkurat har begynt og går igjennom ett program på en måned der man skal bygge opp gode rutiner. for eksempel å vaske og rydde vasken hver kveld. :)

det kan være litt mye om man begynner å lese på sidene dems, men babystegene er faktisk overkommelig. :)

Skrevet

Disse flyladies kan umulig ha små barn. For vår del er det utilstrekkelig å rydde 15 minutter om dagen, mitt husarbeid tar minst 2 timer om dagen med middagslaging, klesvask, klestørk, oppvask, støvsuging, vask av bad, søppelhåndtering +++. Har to aktive skolebarn og en ekstremt rotevillig ettåring. Hun drar ut alle klærne sine bortover gulvet fra skapet hver eneste dag slik at de må legges tilbake, roter til hele kjøkkenet og prøver alles sko, og lar dem ligge strødd i stua.

Anonymous poster hash: 32c0e...9d0
Skrevet

Det er vel noe av greia med flyladyies, at man får en orden på rotet, husarbeidet tar mindre tid og man har mer orden på ting.

Og om du har skolebarn, så finnes det og egne flyladiesoppgaver til dem.. :P Hvordan de skal rydde rommet, og hva som skal gjøres.

Skrevet

Det er vel noe av greia med flyladyies, at man får en orden på rotet, husarbeidet tar mindre tid og man har mer orden på ting.

Og om du har skolebarn, så finnes det og egne flyladiesoppgaver til dem.. :P Hvordan de skal rydde rommet, og hva som skal gjøres.

De rydder rommet sitt, men støvsuging av stua, vask av dass og stellebord, vask av kjøkkenbenken og det å henge opp klær på et stativ som jeg så vidt rekker til (ergo barna ikke rekker) er mitt oppgave, samme med middagslaging.

Skrevet

Disse flyladies kan umulig ha små barn. For vår del er det utilstrekkelig å rydde 15 minutter om dagen, mitt husarbeid tar minst 2 timer om dagen med middagslaging, klesvask, klestørk, oppvask, støvsuging, vask av bad, søppelhåndtering +++. Har to aktive skolebarn og en ekstremt rotevillig ettåring. Hun drar ut alle klærne sine bortover gulvet fra skapet hver eneste dag slik at de må legges tilbake, roter til hele kjøkkenet og prøver alles sko, og lar dem ligge strødd i stua.

Hele poenget er vel at du ikke skal legge planer om at huset skal være perfekt. Det viktigste er å gjøre litt hver dag, så blir det bra nok! Og det er utrolig hvilken forskjell en 27 fling boogie gjør i et rom!

Sett på en ryddesang, gjør så godt dere kan mens den spiller, så hjelper gjerne ungene til også!

Jeg har fått et nytt liv etter at jeg forstod at det ikke er nødvendig å ha tid til å "rydde ferdig", for begynne å rydde...

Anonymous poster hash: 6c8b3...713

Skrevet

Hele poenget er vel at du ikke skal legge planer om at huset skal være perfekt. Det viktigste er å gjøre litt hver dag, så blir det bra nok! Og det er utrolig hvilken forskjell en 27 fling boogie gjør i et rom!

Sett på en ryddesang, gjør så godt dere kan mens den spiller, så hjelper gjerne ungene til også!

Jeg har fått et nytt liv etter at jeg forstod at det ikke er nødvendig å ha tid til å "rydde ferdig", for begynne å rydde...

Anonymous poster hash: 6c8b3...713

Jeg har ingen ryddesang siden jeg hater å vaske generelt. Men nei, huset mitt er overhode ikke perfekt, men familien må ha rene og tørre klær, lekser må ses over, middag må lages, kjøkkenbenken må ryddes, gulvene må gås over med jevne mellomrom, sengetøy skiftes, badene vaskes osv osv osv. Det holder ikke med 15 minutter om dagen til alt dette, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...