Gå til innhold

Melatonin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd dette som kan fortelle litt om det?

Anonymous poster hash: a2752...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja barnet mitt har gått på det noen år. 1 kapsel hver kveld for  sovne. Hva lurer du på?

Anonymous poster hash: ed25c...ec3
Skrevet

Jepp

Har brukt det (circadin, som er melatonin) og hatt veldig god effekt.

Det er jo bare kroppens eget hormon, men vi som har forsinket innsovingsfase og problemer med å bli trøtt og sovne om kvelden utskiller for mye av dette hormonet.

Uten melatonin blir jeg ikke søvnig og bruker 1-2 time på å sovne, selv om jeg egentlig er veldig trøtt og kanskje har hatt mange netter med dårlig søvn.

Tar jeg melatonin kl 20.00 sitter jeg og glipper med øynene halv ti, og sovner op et blunk når jeg legger meg kl ti

Frisk og uthvilt om morgenen, det er jo ikke sovemedisin så man får ingen hangover eller andre bivirkninger.

Hadde tatt det fortsatt om det ikke var for at jeg gravid.. Det er ikke forsker på melatonin i svangerskapet så velger å avstå for sikkerhets skyld. Men savner det veldig :)

Anonymous poster hash: ed9d9...eb2

Skrevet

Nei, det var jeg som hadde en tråd inatt om at jeg sliter med søvnen etter nattevaktene mine. Bruker hele friperioden min på å snu.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg har brukt Melatonin i mange år og har god effekt av dette. For meg er det viktig å bruke det som heter Melatonin og ikke Cirkadin som legen skriver ut. Jeg kjøper pillene på ebay.

Skrevet

Jeg har brukt Melatonin i mange år og har god effekt av dette. For meg er det viktig å bruke det som heter Melatonin og ikke Cirkadin som legen skriver ut. Jeg kjøper pillene på ebay.

Kan jeg spørre hvorfor?

Anonymous poster hash: 2a7bd...02c

Skrevet

Jeg bruker melatonin, dette fordi før kunne jeg ligge våken i flere timer før jeg sovnet, nå sovner jeg raskt. Bestiller det fra utlandet.

Anonymous poster hash: a9cd0...188
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor?

Hvorfor jeg bruker Melatonin og ikke Cirkadin? Enkelt forklart så fungerer de litt forskjellig, jeg prøvde Cirkadin først men det hadde ingen effekt rett og slett. Og jeg bruker Melatonin for å sove bedre. Nå bruker jeg de ikke hver natt,men titt og ofte.

Skrevet

Min datter på snart 11 har brukt det i noen mnd. Hun brukte flere timer på å sovne pluss at hun sover ekstremt urolig gjennom store deler av natten, i tillegg til å snakke mye i søvne.

Hun sovner raskere nå, men sover fortsatt urolig.

Anonymous poster hash: e6e57...3eb

Skrevet

Er dette enkelt å få utskevet? Har ei på snart 11 år som ligger våken til halv tolv-tolv hver kveld.. Og et mareritt å få opp om morgenen fordi hun er trøtt.

Vært slik i flere år..

Skrevet

Nei, det var jeg som hadde en tråd inatt om at jeg sliter med søvnen etter nattevaktene mine. Bruker hele friperioden min på å snu.

Takk for svar.

Min mor pleier å få noen tabletter med melatonin når hun går av nattskift, slik at det blir lettere å komme tilbake til dag. 2-3 dager så er hun fit for fight til normale tider igjen. Hun er nordsjøarbeider, og jobber 14dager natt.

Skrevet

Circadin ER melatonin, 100% melatonin og ikke noe annet, men merkenavnet på medisinen er circadin. Det løses ut på kvelden og er perfekt for de som sliter med innsøvning. Så finnes det også depot-tabletter med melatonin som utløses over flere timer, bra for de som våkner om natta mange ganger osv.

Anonymous poster hash: ed9d9...eb2

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor?

Hvorfor jeg bruker Melatonin og ikke Cirkadin? Enkelt forklart så fungerer de litt forskjellig, jeg prøvde Cirkadin først men det hadde ingen effekt rett og slett. Og jeg bruker Melatonin for å sove bedre. Nå bruker jeg de ikke hver natt,men titt og ofte.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...