Gå til innhold

mus i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite at det var fanget en mus I musefelle i garderoben i barnehagen i dag.

Hva er vanlig i en sånn situasjon? Srenge barnehagen og vaske ned?

Oppfattet at det ikke var now big deal ifølge pedleder. Tenker på hygiene.

Anonymous poster hash: 8cc84...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vite at det var fanget en mus I musefelle i garderoben i barnehagen i dag.

Hva er vanlig i en sånn situasjon? Srenge barnehagen og vaske ned?

Oppfattet at det ikke var now big deal ifølge pedleder. Tenker på hygiene.

Ble ikke gjort noe annet enn å sette ut musefeller når det ble funnet muselort på lageret her i hvert fall. Ganske sikker på at de aldri kommer til å stenge barnehagen

Anonymous poster hash: 15436...ee7

Skrevet

Er nok forskjell på et lager og en barnehage da.. små barn som leker på gulvet og spiser på lekene

Skrevet

Er nok forskjell på et lager og en barnehage da.. små barn som leker på gulvet og spiser på lekene

Egentlig ikke, siden lageret var inne på småbarnsavdelingen med bare en skyvedør som ikke gikk helt ned til gulvet

Skrevet

Trodde du mente lager som i butikk lager..

Da skjønner jeg :-)

Skrevet

Normalt å sette ut musefeller. Det er normalt at det dukker opp mus og rotter innendørs på denne tiden.

Like normalt som det dukker opp mus i kjellere og hus hos normale folk.

Du virker hysterisk og nesten plagsomt kravstor!

Anonymous poster hash: e49b7...882

Skrevet

Huff for et hysteri for en mus....å stenge en barnehage pga dette er noe av det drøyeste jeg har hørt. Lar dere ungene deres noen ganger leke fritt utendørs? Har dere tenkt på hva som kan befinne seg blant sand og gress?

Skrevet

Jeg trodde faktisk at man ville stengt barnehagen pga faren for musepest. Eller er denne risikoen så liten at man velger å ikke ta hensyn til den?

Jeg er ikke hysterisk, bare uvitende, og har ikke vært borti problemstillingen selv. :P

Anonymous poster hash: d8b68...005
Skrevet

Hva hadde du gjort om det var mus i huset ditt?

Anonymous poster hash: 56de2...91b

Skrevet

Helt naturlig at musene trekker inn nå. Det er mus overalt - kanskje til og med du vil få besøk av mus. 

Hadde vært en annen ting om de hadde hatt en museproblem, hvor musene bodde i veggene, eller et sted innendørs.

Anonymous poster hash: 73907...738
Skrevet

Musepest er svært sjeldent, og kommer via gammelt støv med museeksrementer som blir virvlet opp, som f.eks. på en gammel låve e.l. Det er vel lite aktuelt i en barnehage.

Hvis det er en mus som har forvillet seg inn, og blir tatt i fella, så er det nok ingen fare forbundet med det. Er nok helt uaktuelt å stenge en barnehage pga en liten mus... Hadde nok blitt mangle lite blide foreldre da, deriblant meg :)

Anonymous poster hash: 4cd0c...3e8
Skrevet

Jeg er ikke hysterisk for mus, og det er helt natulig at musa trekker inn nå på året.

Derimot er musepest ganse farlig, og man kan bli alvorlig syk av musepest.

Barn skal selvølgelig ikke leke rundt mus og muselort. Man trenger ikke stenge barnegane, men man bør vaske ordentlig!

Anonymous poster hash: e3556...d84
Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg er ikke hysterisk alså.. det er bare en helt ny problemstilling for.meg med mus inne i barnehagen. De færreste får vel mus inni husets oppholdsrom, og hadde det skjedd ville hvertfall jeg tatt en skikkelig rundvask. Tviler på at barnehagen vasker mer enn normalt i dette tilfellet.

Jeg vet ikke om det er kun en mus som er fanget/oppdaget innendørs i barnehagen, men min fem år gamle gutt fortalte i går ettermiddag at det var mus i barnehagen. At det var en mus bark garderobeskapet inne på toalettet. Han viste meg det idag og det stemte. Musen lå død i musefellen enda.

Det som bekymrer meg mest er at barns klarer fint og få tak i musefellene hvis de vil (de er gjemt bak noen sko) og innimellom noen garderobeskap.

HI

Skrevet

Dytter

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvis det oppdages rotter innendørs i en barnehage håper jeg de stenger til skadedyrkontrollen har kartlagt eller kvittet seg med problemet. Rotter spøker man Ikke med...

Skrevet

Hvis det oppdages rotter innendørs i en barnehage håper jeg de stenger til skadedyrkontrollen har kartlagt eller kvittet seg med problemet. Rotter spøker man Ikke med...

Forskjell på rotter og mus da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...