Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Datteren min har en venninne som ringer, maser og står på døra for besøk nesten hver dag. Har tatt den milde tonen, forklart, den litt strengere tonen men ingenting biter på. De er akkurat fylt 7, og siden datteren min er med på flere aktiviteter, kan vi bare ikke ha besøk 3,4,5 ettermiddager i uka. Tid til familiemiddag og lekser osv må også gjøres. Har prøvd å si at vi må ha en konkret avtale om dag, men det går ikke inn. Blir lei meg av å se det skuffede ansiktet de gangene jeg må avvise henne. Noen med gode råd? Anonymous poster hash: e0f13...bda
Gjest Julia1984 Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Synes det er koselig når barna får besøk. Her renner det inn barn hver dag til tross for både fotball og håndball treninger
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Hvis dattera di på bare 7 år er med på "flere aktiviteter" som medfører at dere må avvise barn som kommer på døra for å leke hadde jeg virkelig revurdert ting litt.... Anonymous poster hash: 5e06c...e02
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 oi.. Heldig du da. Her er det 1-6 barn innom hver dag! på helg kan de være 6 samtidig. Vil si du er "bortskjemt" Men det er du som bestemmer reglene. Her er regelen at alle må ut kl 19 for da gjøres lekser. Er jeg sliten eller lei av bråk hiver jeg de ut. Anonymous poster hash: 0cc79...4d4
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Her har vi besøk av andre barn hver dag. Ofte har vi andre barn rundt middagsbordet også. Nabogutten har spist middag her 3 dager på rad. Så her er det åpen dør
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Jeg syns barn på 7 år ikke trenger å ha flere aktiviteter å være med på. Det sosiale er viktigere i den alderen. Anonymous poster hash: 36df4...8f9
*Yuna* Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Syns det er koselig med barn på døra jeg da. Selv om de går på aktiviteter her, så er det som regel alltid til leking.
Gjest Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Inviter ungen på middag da vel? Eller spør om også hun vil være med disse aktiviteten som dattern din har? Men holder det ikke med 1 -2 akt i uken på slike små barn? Vil si det er viktigere at ungene får leket sammen etter skolen også
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Jeg er vel en av få som har åpnet døra hver dag som omtrent hver helg.<br />Jeg begynner bare å få nok av spesielt en som ikke tar et nei for et nei.<br />Datteren vår er med på to aktiviteter, som kanskje er i meste laget for en som sliter med lærevansker og konsentrasjon, men vi har syntes at det har vært viktig med aktivitet og det sosiale utenom skolen og hun elsker det. Vi innser at vi er avhengige av å ha ro og fred for lekser, hver eneste dag! Tiden vi kan bruke er alt fra 30 min til 3 timer... det går bare ikke å ha en her fra skolen slutter til leggetid hver dag. Dette barnet som kommer hver dag, ringer først- jeg kan si at det ikke passer, men dukker opp allikevel. Om jeg da også sier nei og forklarer, protesterer hun. Hun kan leke på rommet mens leksene blir gjort, spise middag imens(?) eller rett og slett ligge over så de får tid til å leke senere på kvelden.<br /> Anonymous poster hash: e0f13...bda
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Anonym bruker, on 04 Nov 2014 - 17:57, said: Jeg er vel en av få som har åpnet døra hver dag som omtrent hver helg.<br />Jeg begynner bare å få nok av spesielt en som ikke tar et nei for et nei.<br />Datteren vår er med på to aktiviteter, som kanskje er i meste laget for en som sliter med lærevansker og konsentrasjon, men vi har syntes at det har vært viktig med aktivitet og det sosiale utenom skolen og hun elsker det. Vi innser at vi er avhengige av å ha ro og fred for lekser, hver eneste dag! Tiden vi kan bruke er alt fra 30 min til 3 timer... det går bare ikke å ha en her fra skolen slutter til leggetid hver dag. Dette barnet som kommer hver dag, ringer først- jeg kan si at det ikke passer, men dukker opp allikevel. Om jeg da også sier nei og forklarer, protesterer hun. Hun kan leke på rommet mens leksene blir gjort, spise middag imens(?) eller rett og slett ligge over så de får tid til å leke senere på kvelden.<br /> Anonymous poster hash: e0f13...bda HI forresten Anonymous poster hash: e0f13...bda
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Har du snakket med foreldrene til dette barnet? Anonymous poster hash: d5c7e...44b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Nei, har ikke snakket med foreldrene. De er veldig for fri oppdragelse. Dvs hun har ikke faste tider å komme hjem på, blir sendt ut hver dag for å være hos noen å leke.Derfor kvier jeg meg. Jeg synes synd på jenta, derfor har jeg tatt henne inn i varmen det siste 1 1/2 året, men føler meg rådvill da hun sluker meg. Jeg har hjulpet, lekt, tatt henne med på aktiviteter, latt henne ligge over, hatt henne helge etter helg. Nå synes jeg det er for mye, må ta mer hensyn til egen familie og rutiner. Vi har selv innskrenket egen arbeidsdag for å ha enda mer tid til lekser og hjelpe datteren vår, da kan vi bare ikke ha besøk hver dag....HI Anonymous poster hash: e0f13...bda
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Da ringer du foreldrene og ber de ta vare på sin egen unge. Anonymous poster hash: c3e3b...3ba
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Jeg synest jo det er normalt av foreldre å følge litt med. Om mine barn oppsøkte en nabo 90% av tida de lekte sammen! eller om ungen min gjenvalg ble sendt hjem igjen! da hadde jeg jo ikke fortsatt å gjøre det slik. Anonymous poster hash: d93d8...8f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå