Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Jeg gidder ikke det! Jeg kan det, men jeg gidder ikke! Jeg har punktert tidligere og fin fint klart å sette på reservehjul og kommet meg hjem, men å bytte nå til vinterdekk... Nei, det gidder jeg ikke! Hvis ikke mannen min kan brukes til slikt bruker jeg mannen på verkstedet og ferdig med det. Hva er viktig med å måtte gjøre dette selv? En påsto det i en annen tråd... Hva gjør du? Anonymous poster hash: 42a8a...97b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å kunne det. Ikke viktig å gjøre det om en i huset gjør det kjappere og den andre har andre oppgaver. Anonymous poster hash: d6bd5...4d5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Da kan mannen din si at han ikke gidder å vaske klær selv om han kan det, for noe må da damer også brukes til. Hvordan hadde du stilt deg til det? Jeg ser at mange klager at de ikke kan komme seg til butikken fordi dekkene ikke er skiftet, ei som ikke kunne kjøre sønnen i barnehagen fordi hun hadde sommerdekk på bilen og ville ikke vekke mannen for å skifte - da er du hjelpesløs. Man trenger ikke å være det bare fordi man har en mann. Anonymous poster hash: f9c0b...e80
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Det betaler vi gladelig mannen på bilia til å gjøre 😃 Ikke har vi bil med reservedekk heller Anonymous poster hash: 2ed4b...a92
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Da kan mannen din si at han ikke gidder å vaske klær selv om han kan det, for noe må da damer også brukes til. Hvordan hadde du stilt deg til det? Jeg ser at mange klager at de ikke kan komme seg til butikken fordi dekkene ikke er skiftet, ei som ikke kunne kjøre sønnen i barnehagen fordi hun hadde sommerdekk på bilen og ville ikke vekke mannen for å skifte - da er du hjelpesløs. Man trenger ikke å være det bare fordi man har en mann. Anonymous poster hash: f9c0b...e80 Bytter ikke mannen dekkene sender jeg den bare på verksted... Vasker jeg ikke klær gjør mannen det. Ingen vasker huset for det har vi ei dame som gjør... Fungerer fint for oss Anonymous poster hash: 42a8a...97b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Som sjåfør er det viktig å kunne skifte dekk hvis man feks punkterer på veien. Jeg kan skifte dekk hvis jeg må, men om jeg kan slippe, gjerne det! Jeg lager heller en god middag til oss mens mannen bytter dekk. Han er sterkere enn meg og gjør det langt kjappere. Jeg kan hvis jeg må, men gidder ikke hvis jeg ikke må ;-) Anonymous poster hash: a6be8...c7c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å KUNNE skifte dekk. Men jeg gidder ikke gjøre det selv. Det er for meg mannfolkarbeid (eventuelt kvinner som liker sånne ting, men det er ikke meg), men hadde ikke mannen gjort det, ville jeg nå faktisk gjort det selv. Gidder ikke sette inn på verksted for det... I fjor hadde vi dekkene på dekkhotell, og de skiftet dem ut for oss også, men det gjør vi ikke igjen. De sjekket ikke lufttrykket før vi fikk bilen, så det ene bakdekket er nå slitt helt feil, og ekstremt mye, selv om dekkene bare er kjørt en kort sesong. Alle de andre dekkene er fine. Anonymous poster hash: bc4f0...de0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å KUNNE skifte dekk. Men jeg gidder ikke gjøre det selv. Det er for meg mannfolkarbeid (eventuelt kvinner som liker sånne ting, men det er ikke meg), men hadde ikke mannen gjort det, ville jeg nå faktisk gjort det selv. Gidder ikke sette inn på verksted for det... I fjor hadde vi dekkene på dekkhotell, og de skiftet dem ut for oss også, men det gjør vi ikke igjen. De sjekket ikke lufttrykket før vi fikk bilen, så det ene bakdekket er nå slitt helt feil, og ekstremt mye, selv om dekkene bare er kjørt en kort sesong. Alle de andre dekkene er fine. Anonymous poster hash: bc4f0...de0 Ehm... det er DU som bilfører som plikter å sjekke luft i dekkene, JEVNLIG, ikke bare rett etter dekkskift! Du har også plikt til å etterstramme dekkene etter noen kilometers kjøring. Rart at voksne kvinner med billappen ikke vet det. Jeg bruker å sjekke lufttrykket i hvert fall 2 ganger i måneden. Anonymous poster hash: f9c0b...e80
☆☆☆ Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Har skifta dekk ein gong. Synes det er nyttig kunnskap, men ser ingen grunn til å praktisere kunnskapen regelmessig. Det er ikkje Rocket Science, eg gløymer nok ikkje korleis eg gjer det. Tek årleg service på bilen (ikkje eg personleg, eg kjøper inn oljefilter osv og seier til mannen at det er klart for hans jobb) når det er på tide med vinterdekk. Utpå våren kan det vere greit å sjå over understellet etter vinterens saltslaps, då kan han like gjerne byte til sommardekk medan han er i gong.
♥ anonym♥ Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Som sjåfør er det viktig å kunne skifte dekk hvis man feks punkterer på veien. Jeg kan skifte dekk hvis jeg må, men om jeg kan slippe, gjerne det! Jeg lager heller en god middag til oss mens mannen bytter dekk. Han er sterkere enn meg og gjør det langt kjappere. Jeg kan hvis jeg må, men gidder ikke hvis jeg ikke må ;-) Anonymous poster hash: a6be8...c7c Trenger ikke å kunne skifte dekk. Kjøp en boks på biltema med tettning (ha i bilen) og kjør til nærmeste verksted. Vår bil går det ikke ann å bytte selv på omtrent. og den har ikke ekstrahjul.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Koster meg 200 kr å få dekk byttet på bilen, aldri i verden at jeg gjør det selv. Og jeg har en boks med skum i bilen, som blir brukt skulle punktere. Genialt. Anonymous poster hash: 9a232...ffc
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Har ikke reservedekk og har ingen planer om å legge på vinterdekk selv. Det tar mannen seg av på våre biler. Anonymous poster hash: 4e821...25d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å kunne det. Ikke viktig å gjøre det om en i huset gjør det kjappere og den andre har andre oppgaver. Anonymous poster hash: d6bd5...4d5 Hvorfor er det viktig å kunne skifte dekk Anonymous poster hash: 71bee...5c5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å KUNNE skifte dekk. Men jeg gidder ikke gjøre det selv. Det er for meg mannfolkarbeid (eventuelt kvinner som liker sånne ting, men det er ikke meg), men hadde ikke mannen gjort det, ville jeg nå faktisk gjort det selv. Gidder ikke sette inn på verksted for det... I fjor hadde vi dekkene på dekkhotell, og de skiftet dem ut for oss også, men det gjør vi ikke igjen. De sjekket ikke lufttrykket før vi fikk bilen, så det ene bakdekket er nå slitt helt feil, og ekstremt mye, selv om dekkene bare er kjørt en kort sesong. Alle de andre dekkene er fine. Anonymous poster hash: bc4f0...de0 Hvorfor sjekka du ikke lufttrykket i dekkene selv? Det står uttrykkelig i vegtrafikkloven at det er førers ansvar at bilen er i stand. Anonymous poster hash: 54cde...232
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Som sjåfør er det viktig å kunne skifte dekk hvis man feks punkterer på veien. Jeg kan skifte dekk hvis jeg må, men om jeg kan slippe, gjerne det! Jeg lager heller en god middag til oss mens mannen bytter dekk. Han er sterkere enn meg og gjør det langt kjappere. Jeg kan hvis jeg må, men gidder ikke hvis jeg ikke må ;-) Anonymous poster hash: a6be8...c7c Trenger ikke å kunne skifte dekk. Kjøp en boks på biltema med tettning (ha i bilen) og kjør til nærmeste verksted. Vår bil går det ikke ann å bytte selv på omtrent. og den har ikke ekstrahjul. En gang jeg punkterte så ble dekket flerret opp. Da hjelper ikke den boksen deg! Har en sånn i bilen selv og den kom til nytte da jeg punkterte som høygravid, så de er absolutt nyttige... Men ikke til alle typer punkteringer ;-) Anonymous poster hash: a6be8...c7c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å kunne det. Ikke viktig å gjøre det om en i huset gjør det kjappere og den andre har andre oppgaver. Anonymous poster hash: d6bd5...4d5 Hvorfor er det viktig å kunne skifte dekk Anonymous poster hash: 71bee...5c5 Fordi det KAN bli nødvendig å gjøre det! Scenario: Du skal ut med bil, det har kommet masse snø, mannen er bortreist/syk og bilen har sommerdekk. Veldig kjekt å da kunne skifte dekkene selv. Anonymous poster hash: 54cde...232
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Det er slett ikke viktig å kunne skifte dekk, de fleste nye biler har ikke en gang reservedekk. Her blir bilen levert inn for dekkskift (av mannen). Anonymous poster hash: 52cf8...5b9
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å kunne det. Ikke viktig å gjøre det om en i huset gjør det kjappere og den andre har andre oppgaver. Anonymous poster hash: d6bd5...4d5 Hvorfor er det viktig å kunne skifte dekk Anonymous poster hash: 71bee...5c5 Fordi det KAN bli nødvendig å gjøre det! Scenario: Du skal ut med bil, det har kommet masse snø, mannen er bortreist/syk og bilen har sommerdekk. Veldig kjekt å da kunne skifte dekkene selv. Anonymous poster hash: 54cde...232 Ikke hvis man man er litt føre var og ikke venter til siste liten med å skifte. I 20 år har jeg hatt sertifikat, i 2 av de årene kjørte jeg bil hver dag hele dagen på i forbindelse med jobb. I løpet av alle de årene har jeg punktert 1 gang, og det var med arbeidsbilen som ikke hadde reservedekk. Jeg har aldri opplevd å ikke fått skiftet dekk i tide. Jeg har dekkhotel hvor de skifter dekk og. Skulle jeg punktere så ringer jeg veihjelpen. Jeg ser fremdeles ikke at det er nødvendig å måtte kunne skifte dekk. Praktisk, ja kanskje. Nødvendig, nei Anonymous poster hash: 71bee...5c5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Det er viktig å KUNNE skifte dekk. Men jeg gidder ikke gjøre det selv. Det er for meg mannfolkarbeid (eventuelt kvinner som liker sånne ting, men det er ikke meg), men hadde ikke mannen gjort det, ville jeg nå faktisk gjort det selv. Gidder ikke sette inn på verksted for det... I fjor hadde vi dekkene på dekkhotell, og de skiftet dem ut for oss også, men det gjør vi ikke igjen. De sjekket ikke lufttrykket før vi fikk bilen, så det ene bakdekket er nå slitt helt feil, og ekstremt mye, selv om dekkene bare er kjørt en kort sesong. Alle de andre dekkene er fine. Anonymous poster hash: bc4f0...de0 Ehm... det er DU som bilfører som plikter å sjekke luft i dekkene, JEVNLIG, ikke bare rett etter dekkskift! Du har også plikt til å etterstramme dekkene etter noen kilometers kjøring. Rart at voksne kvinner med billappen ikke vet det. Jeg bruker å sjekke lufttrykket i hvert fall 2 ganger i måneden. Anonymous poster hash: f9c0b...e80 Det er viktig å KUNNE skifte dekk. Men jeg gidder ikke gjøre det selv. Det er for meg mannfolkarbeid (eventuelt kvinner som liker sånne ting, men det er ikke meg), men hadde ikke mannen gjort det, ville jeg nå faktisk gjort det selv. Gidder ikke sette inn på verksted for det... I fjor hadde vi dekkene på dekkhotell, og de skiftet dem ut for oss også, men det gjør vi ikke igjen. De sjekket ikke lufttrykket før vi fikk bilen, så det ene bakdekket er nå slitt helt feil, og ekstremt mye, selv om dekkene bare er kjørt en kort sesong. Alle de andre dekkene er fine. Anonymous poster hash: bc4f0...de0 Hvorfor sjekka du ikke lufttrykket i dekkene selv? Det står uttrykkelig i vegtrafikkloven at det er førers ansvar at bilen er i stand. Anonymous poster hash: 54cde...232 Jeg sjekket det ikke selv, da de skulle gjøre det. En del av servicen til bedriften deres når man brukte dem som dekkhotell i tillegg til dekkskift. Jeg ble fortalt at dekkene var blitt avbalansert, og alt var bra, nå var det bare å kjøre i vei "mot sommeren", som dekkskifteren så fint sa. Det var ikke så lite lufttrykk at det var mulig å se noe særlig til det, med mindre du så godt etter. Men slitasjen var enorm etter bare en ukes tid (vi kjørte ekstremt mye før vi flyttet). Sååå... Jeg sjekket det etter en uke. Dvs at det i teorien hadde vært sjekket to ganger på èn uke. Vi klaget til dekkhotellet, og de la seg faktisk langflate. De sa de hadde et par nye der, som tydeligvis ikke kjente til/husket alle rutinene deres. Vi var ikke første som sendte inn klage. Anonymous poster hash: bc4f0...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå