Gå til innhold

Barnetillegg uførepensjon. Hva er riktig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde barnetillegg i min graderte uførepensjon da jeg var alene med barna.

Han flyttet inn igjen. Jeg informerte NAV, de kuttet stønaden pga høy husstandsinntekt. Dette er mange år siden.

Jeg gikk noen år etterpå over på AAP for den biten jeg jobbet. Jeg søkte da om barnetillegg på nytt pga inntektsreduksjon. Fikk avslag pga for høy husstandsinntekt.

Så fikk jeg nå nylig digitalpost i NAV innboks, med info om uførereformen, og hva som kom til å skje med min uførepensjon, litt øke til å kompensere for skatteendting. Det sto også at jeg ikke kom til å få barnetillegg pga for høy husstandsinntekt.

Så får jeg brev i posten med info om samlet husstandsinntekt 749.000,- og at min uførepensjon vil øke med 5900 hver måned ettef 2015 for barna våre nevnt med navn og fødselsdato.

Jeg logga på nav.no og så at det også sto der at barnetillegg var innvilga. Lønnsinntekta mi var satt litt lavt. Jeg registrert riktige inntektsopplysninger. inntekta mi var satt 70.000 for lavt.

Hans inntekt var riktig.

Fikk bekreftelse på innleverte opplysninger, og beskjed om at barnetillegg ikke ble påvirket.

Kan dette være riktig? Hva har jeg å forholde meg til? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 9cfd0...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vi har ca samme inntekt som dere samlet, og i mitt brev så sto det at jeg ikke fikk barnetillegg. Tror jeg ville pratet med noen på NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...