Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Var de veldig trege motorisk? Jenta mi er så utrolig slapp i kroppen, ho faller liksom sammen som en potetsekk. Klarer ikke å stå mens vi holder henne oppe en gang, knæra knekker. Hun er 9 mnd, kan foreløpig ikke noe annet enn å dra seg litt fremover. Bør jeg bekymre meg? Anonymous poster hash: 8e0d4...f80
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Det gjorde min også. Når han var 10 mnd løsnet alt. Lærte seg å sitte, krype reise seg osv i løpet av 2 uker. Nå er han 12 mnd og går neeesten:) Tror han har hatt noen låsninger som løsnet, til tross for at han var til manuellterapaut som ikke fant noe. Tror ikke det er noe å bekymre seg over:) Men du kan jo høre med helsesøster ved neste kontroll. Anonymous poster hash: 25b16...980
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Dytt Anonymous poster hash: 8e0d4...f80
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Bekymret og bekymret. Om hun er ni måneder og fremdeles ikke åler og ruller, bør hun følges opp ekstra. Hør med helsestasjonen om de har fysioterapeut som kan ta en kikk. Jeg har hypermobile ledd og ettåringen har arvet det. Hun er treg, men innenfor normalen og får ikke noen ekstra oppfølging nå. Hun er femten måneder, går fremdeles ikke, men har normal utvikling - bare i nedre sjikt av normalen. Anonymous poster hash: a669c...866
Salvador Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Min begynte å gå når han var 17mnd, var sen med alt, men helsestasjonen var absolutt ikke bekymret.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Har to barn med hypermobile ledd. De kunne ikke gå før de var 15 mnd og 17 mnd. Nå er de skolebarn begge to og henger på ingen måte etter motorisk. Pass på å ikke "hjelpe til" og la barnet stå. Leddene er ikke klare for belastningen enda. Vi fikk fysioterapihjelp til det barnet som gikk senest. Det viktigste var å ikke la barnet sitte slik at det tøyer leddene. Anonymous poster hash: 26d74...c81
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Hun var helt normal som baby, rulling, åling osv var hun ganske tidlig med. Men hun reiste seg ikke opp etter møblene før hun var 10-11 mnd og gikk ikke før hun var 15 mnd så der var hun en del senere enn søsknene sine. Nå er hun skolejente og veldig flink motorisk. Hun trener turn og ballett i tillegg til at hun er aktiv ellers også, hun er råsterk i kroppen samtidig som hun jo har denne mykheten, veldig god kroppskontroll. Anonymous poster hash: d6fba...3b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Har to barn med hypermobile ledd. De kunne ikke gå før de var 15 mnd og 17 mnd. Nå er de skolebarn begge to og henger på ingen måte etter motorisk. Pass på å ikke "hjelpe til" og la barnet stå. Leddene er ikke klare for belastningen enda. Vi fikk fysioterapihjelp til det barnet som gikk senest. Det viktigste var å ikke la barnet sitte slik at det tøyer leddene. Anonymous poster hash: 26d74...c81 I barselgruppen jeg var i så gikk flere av barna mens mitt barn fremdeles ikke kunne forflytte seg. Og ja, det er helt normalt at de kjennes ut som en potetsekk :-) Anonymous poster hash: 26d74...c81
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Ja, min har hypermobile ledd. Han var som din, veldig slappfisk i muskulaturen, reiste seg opp når han var ett år kanskje og gikk når han var 17 mnd. Jeg var litt stressa, men det kom til slutt:) Anonymous poster hash: fdd56...223
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Hun ruller fra rygg til mage (det gjorde hun fra 4 mnd) men ikke andre veien. Greier å dra seg litt fremover med armene. Kan sitte litt hvis jeg setter henne opp (gjør ikke dette ofte). Var ho fysio når ho var nyfødt pga feil forstilling. Det var rettet opp i innen 3 mnd. Hun var veldig treig med å løfte hodet også, så vi hadde noen ekstra timer hos fysio da. Nevnte at jeg syns hun var så slapp i kroppen men ho sa aldri noe mer på det. Har holdt andre babyer og syns de er mye stivere i kroppen. Hi Anonymous poster hash: 8e0d4...f80
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Hun ruller fra rygg til mage (det gjorde hun fra 4 mnd) men ikke andre veien. Greier å dra seg litt fremover med armene. Kan sitte litt hvis jeg setter henne opp (gjør ikke dette ofte). Var ho fysio når ho var nyfødt pga feil forstilling. Det var rettet opp i innen 3 mnd. Hun var veldig treig med å løfte hodet også, så vi hadde noen ekstra timer hos fysio da. Nevnte at jeg syns hun var så slapp i kroppen men ho sa aldri noe mer på det. Har holdt andre babyer og syns de er mye stivere i kroppen. Hi Anonymous poster hash: 8e0d4...f80 Skulle stå fotstilling Anonymous poster hash: 8e0d4...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå