Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Min mann står i fare for å bli permittert. Alle ansatte skal på møte i morgen. Min mann trives veldig i sin jobb. Har nevnt for han at han burde sykemelde seg for å få full lønn. Dette vil han ikke Før han har fått beskjed om de blir permittert eller ikke. Noen som vet om han får samme lønn som nå eller får han 60 %, som di får når en er permittert. Anonymous poster hash: cd37c...e77
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Sykemelde seg? Er mannen din syk altså? Anonymous poster hash: ce3be...8ee
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Kan få sykemelding av legen hvis han ønsker. Men nå er ikke dette relevant for det jeg spurte om Anonymous poster hash: cd37c...e77
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 SPY!!!! For en holdning!!!! Sykemld er det bare legen som kan gjøre Anonymous poster hash: a1d90...ebb
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Kan få sykemelding av legen hvis han ønsker. Men nå er ikke dette relevant for det jeg spurte om Anonymous poster hash: cd37c...e77 Egg jo - det er relevant for saken. Foreslår at dere ringer direkte til NAV og spør spesifikt om din mann så får du korrekt svar. Anonymous poster hash: ce3be...8ee
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Kan få sykemelding av legen hvis han ønsker. Men nå er ikke dette relevant for det jeg spurte om Anonymous poster hash: cd37c...e77 Egg jo - det er relevant for saken. Foreslår at dere ringer direkte til NAV og spør spesifikt om din mann så får du korrekt svar. Anonymous poster hash: ce3be...8ee Det avhenge også av din manns kontrakt, så ring også og hør med arbeidsgiver hva som lønner seg. Anonymous poster hash: ce3be...8ee
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Når det først har blitt varslet permittering på arbeidsplassen godtar ikke NAV sykmelding fra de ansatte. Da får man dagpenger på ca. 62% av lønnen. Dette er fordi mange tenker som dere, vil ikke ha mindre i lønn og går til legen for sykmelding i stedet. Anonymous poster hash: 63eb9...806
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Ok. Da er ikke det ett alternativ Anonymous poster hash: cd37c...e77
Anonym bruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Han vil få dagpenger fra nav, altså litt over 60% av lønnen sin Nav er veldig obs på den type svindel du foreslår så om han kommer med en sykemelding nå etter at permiteringsvarsel er sendt ut vil de etterprøve sykemeldingen, altså sende han til flere leger for å være sikker på at han virkelig er syk. Anonymous poster hash: 81283...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå