Gå til innhold

Vannkopper kun rundt/i munn og i bleia, flere som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen mistenkte nemlig dette, og mente det ikke var unormalt å kun få utbrudd på disse stedene. Men han sendte prøver til dyrkning for å være på den sikre siden. Men så utålmodig som jeg er må jeg bare forhøre meg litt rundt i vente av tlf om noen dager.

Anonymous poster hash: 9b89f...88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke hånd, for og munnsyke da?

Skrevet

Det er munn-hånd-fot dere har. Coxsackie-virus. Vannkopper starter i ansiktet og brer seg videre til hender og føtter i løpet av et døgn.

Anonymous poster hash: a4ba8...9ff

Skrevet

Skulle også foreslå det samme som de over ;)

Anonymous poster hash: f0552...28a
Skrevet

Ungen har ingenting i hender, men som jeg skrev så har legen sendt inn prøve til dyrking så ingenting er utelukket.

Noen som har lyst til å svare på spm mitt ang vannkopper?

Skrevet

Det er munn-hånd-fot dere har. Coxsackie-virus. Vannkopper starter i ansiktet og brer seg videre til hender og føtter i løpet av et døgn.

Anonymous poster hash: a4ba8...9ff

Det kan jeg svare deg på når prøvene er klare;)

Skrevet

Det er munn-hånd-fot dere har. Coxsackie-virus. Vannkopper starter i ansiktet og brer seg videre til hender og føtter i løpet av et døgn. Anonymous poster hash: a4ba8...9ff

Det kan jeg svare deg på når prøvene er klare;)Anonymous poster hash: 9b89f...88e

Om det er vanlig med utbrudd kun disse stedene ved vannkopper vet jeg ikke, men utbrudd ved hånd-, fot og munnsyken kan vise seg kun på disse stedene.

Skrevet

Og der fikk jeg siteret skikkelig rart :) Skulle sitere HI sitt siste innlegg.

Skrevet

Høres ut som hånd å munn syke,ungen min hadde det for ca 1 mns siden.. fikk det over munn,bleie å føtter.. jeg viste ikke om denne barnesykdommen,men er vist ganske vanlig når de går i bhg 

Anonymous poster hash: eecfc...85b
Skrevet

Min fikk kun utslett på rumpe og bittelitt på tottene ved mhf. Men legen så hva det var med en gang. 
Mhf er ofte mer likt sår (på føttene hadde hun vanlige vannblemmer) mens vannkopper er veskefylte byller hvis jeg har forstått riktig.

Skrevet

Enig med de andre her. Har nettopp hatt hånd, fot og munnsyke i hus og 3 åringen min hadde det i og rundt munn og i bleieområdet, 3 dager senere fikk han det på knærne og på tærne.

Skrevet

Toåringen min har eksem og får ofte kviselignende utslett rundt munnen og i bleieområdet.

Anonymous poster hash: 5a2a2...112

Skrevet

Er det ingen her som kan lese? Jeg spørre om noen her har opplevd dette ved VANNKOPPER iom at legen min mente det ikke var unormalt og fordi utslettet ikke lignet mhf.

Skrevet

Er det ingen her som kan lese? Jeg spørre om noen her har opplevd dette ved VANNKOPPER iom at legen min mente det ikke var unormalt og fordi utslettet ikke lignet mhf. Anonymous poster hash: 9b89f...88e

Nå svarte vel jeg på spørsmålet ditt i mitt forrige svar, så jo jegvil påstå at jeg kan lese. Kan du?

Skrevet

Og dubskriver forresten ingenting om at utslettet ikke ligner hfm syke før nå i ditt siste innlegg. Tvert i mot skriver du at ingenting er utelukket.

Skrevet

Er det ingen her som kan lese? Jeg spørre om noen her har opplevd dette ved VANNKOPPER iom at legen min mente det ikke var unormalt og fordi utslettet ikke lignet mhf. Anonymous poster hash: 9b89f...88e

Nå svarte vel jeg på spørsmålet ditt i mitt forrige svar, så jo jegvil påstå at jeg kan lese. Kan du?
Joda, jeg leste vet ikke svaret ditt;) Men når 8/9 ikke klarer å svare og 1/9 svarer vet ikke så konkluderer jeg med ingen. Men du var den eneste som (delvis) svarte på spm, det skal du ha;)

Skrevet

Og dubskriver forresten ingenting om at utslettet ikke ligner hfm syke før nå i ditt siste innlegg. Tvert i mot skriver du at ingenting er utelukket.

Nå var ingen av den informasjonen relevant ifb med vannkopper da. Hadde jeg bedt folk diagnostere barnet mitt slik så å si alle følte for å gjøre så hadde det såkalt Vært relevant.

Skrevet

Hva er du egentlig ute etter da? Visst du er sikker på at det er vannkopper så kan du vel bare sette deg tålmodig ned å vente på prøvesvarene?

Anonymous poster hash: b0a3e...d27

Skrevet

Nå var ingen av den informasjonen relevant ifb med vannkopper da. Hadde jeg bedt folk diagnostere barnet mitt slik så å si alle følte for å gjøre så hadde det såkalt Vært relevant. Anonymous poster hash: 9b89f...88e

Det er et fåtall her som diagnostiserer barnet ditt. De aller fleste svarer med hånd-, fot og munnsyke som et forslag. Når legen må ta prøver for å være sikker på om det er vannkopper er det kanskje ikke så rart at jeg med flere kommer med andre forslag til hva det kan være ut i fra egen erfaring med hånd-, fot og munnsyke???

Skrevet

Vår hadde det + noen få inni hendene. Var -hånd -fot og munnsykdom

Anonymous poster hash: 71fa1...aae
Skrevet

Hva er du egentlig ute etter da? Visst du er sikker på at det er vannkopper så kan du vel bare sette deg tålmodig ned å vente på prøvesvarene?

Anonymous poster hash: b0a3e...d27

Jeg er ute etter om noen har opplevd vannkopper kun rundt munn og bleie siden min lege mente dette ikke var unormalt.

Legen var ganske sikker på vannkopper men sendte prøver for sikkerhets skyld. Jeg aner virkelig ikke og lurer derfor på om andre har opplevd det.

Skrevet

Det er jo TYDELIG at INGEN som svarer noen gang har opplevd eller hørt om dette. Så hvorfor gnager du om det?

Forøvrig, jeg har også opplevd klovsyke på barnet mitt, bare utslett under føtter, men merket meg at det kan bare komme rundt munnen ;) haha

Anonymous poster hash: 3eafb...3b1

Skrevet

Det er jo TYDELIG at INGEN som svarer noen gang har opplevd eller hørt om dette. Så hvorfor gnager du om det?

Forøvrig, jeg har også opplevd klovsyke på barnet mitt, bare utslett under føtter, men merket meg at det kan bare komme rundt munnen ;) haha

Anonymous poster hash: 3eafb...3b1

I håp om å redde tråden min fra å spore av så "gnager" jeg;) Men det var nok forsent for lenge siden. Kan ikke annet enn å konkludere med at folk leser og svarer det dem vil, i kjent kjærlighet dib-stil:p Men det ene svaret her (nr2?) som kunne fortelle meg hva som feilte ungen min var jo imponerende!

Skrevet

Nå er nr 2 meg, og jeg har kommet med et forslag, og ikke fortalt deg hva barnet ditt feiler.

Forresten så hadde det vært litt spennende å høre hva prøveresultatene sier. For om det er vannkopper, får du bekreftet spørsmålet du stiller her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...