Gå til innhold

Hvordan introdusere brød til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 mnd gammel, men ikke en tann i sikte.. Hun setter lett fast mat i halsen om det er klumper i, så da er det lurt og vente eller? Min eldste fikk fra 6 mnd, men da hadde hun 4 tenner også.. 

Anonymous poster hash: a9082...0f1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig tidlig, må være bedre å starte med grøt og frukt og grønnsakmos vel? 

Anonymous poster hash: 724b1...8e7
Skrevet

Det var veldig tidlig, må være bedre å starte med grøt og frukt og grønnsakmos vel? 

Anonymous poster hash: 724b1...8e7

Ja det har hun da spist siden fra 4 mnd alder... 

Skrevet

Her fungerte det fint å gi store biter. Delte en brødskive i 4. Da styrte hun mengden selv, og satt ikke i halsen.

Skrevet

Her fungerte det fint å gi store biter. Delte en brødskive i 4. Da styrte hun mengden selv, og satt ikke i halsen.

Hvor gammel var babyen da og hadde h*n tenner? 

Skrevet

Jeg begynte med brød da babyen var ca. seks måneder. Hun hadde ikke tenner da. Jeg gav bare store biter som hun da sugde på. Etter hvert begynne hun å suge av små biter. Nå som hun har fire tenner, sluker hun brød som bare det.

Anonymous poster hash: a018f...f70

Skrevet

5 mnder, får en halv skive i hånda o styrer selv. Blir mye gris da men :)

Skrevet

Trodde ikke man pleide å begynne med brød før de var 10-11 mnd

Anonymous poster hash: 2b9e9...fa0

Skrevet

Hvor gammel var babyen da og hadde h*n tenner?

Rundt 6 mnd. Og hun hadde ikke en eneste tann. Hun har vært utrolig treig med å få tenner. Har bare 3 stk nå som hun er 14 mnd 😊 Men spiser alt uansett. Da tenker jeg på kjøtt, harde grønnsaker osv. Det er utrolig hva man kan spise med få tenner bare viljen er der 😃

Skrevet

Helsesøster sa at jeg godt knne starte med brød på 6 mnd kontrollen.. Store biter var lurt. I dag tok hun brødskiva og knuste den i handa og suttet på den. Har gitt henne små biter så langt.

Anonymous poster hash: 183ad...324
Skrevet

Hvorfor velger majoriteten å introdusere brød til baby?

Anonymous poster hash: 3e0bf...1b5
Skrevet

Hvorfor velger majoriteten å introdusere brød til baby?

Anonymous poster hash: 3e0bf...1b5

Fordi biff er så tungt å tygge uten tenner...

Skrevet

Vårt triks var å dryppe vann (fra vannflaska) på hver bit 😀 Da ble den mykere og minigutt elsket å sutte på de i begynnelsen 😉

Anonymous poster hash: 4edad...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...