Gå til innhold

Hva er det med damer over 30 og guttekort hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mannens omgangskrets er det en stor venninnegjeng som er rundt 30-34 år alle sammen. Plutselig på høsten i fjor klipte ALLE de 8 damene der seg guttekort, og holder på frisyren fortsatt. To av disse damene hadde vakkert langt hår før, og de kler overhode ikke kort sveis på grunn av ansiktsformen. Er det virkelig en mote at så snart man fyller 30 så klipper man seg kort og ser ut som kjerring?

Anonymous poster hash: d4e91...272
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort hår er veldig praktisk og jeg synes ikke det er rart at mange velger en kort enkel frisyre. Selv har jeg veldig langt hår og leser ofte om hvor latterlig det er med gamle damer som meg (er over 40) som holder på det lange håret sitt. Om det hverken er "godkjent" med skikkelig langt eller helt kort hår blir det ikke mye igjen å velge i.

Anonymous poster hash: ab61b...20e
Skrevet

Ikke sånn her.

De som har kort hår, har typisk hatt det før 30 også. Jeg er forsåvidt 35, og har langt hår - alltid hatt det, og kommer ikke til å klippe meg kort.

Anonymous poster hash: dec1f...841
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke? Men her for et par år siden var det en lang tråd laget av en som mente at alle over 30 år uansett var gamle kjerringer og derfor burde klippe av seg langt hår. Det passet nemlig ikke den unge damen at kvinner over 30 år hadde langt hår.

Jeg er 33 år og har hår til litt forbi skuldrene. Så lenge jeg har noenlunde pent og fyldig hår, kommer jeg ikke til å klippe meg kort. Jeg er så gammeldags at jeg synes kvinner skal ha litt lengde på håret så lenge de kan :)

Anonymous poster hash: e27a1...865
Skrevet

Hva er det med folk som ikke skjønner at alle ikke liker det samme som en selv?

I en gjeng er det lett å bli påvirket.
Ikke unormalt å klippe håret kort.
Syns det er flott.
!alle" har jo hatt langt hår nå i mange mange år. På tide med en forandring.

Anonymous poster hash: 87671...328
Skrevet

Her inne så skal en jo se ut som ei kjerring når man er fyllt 30 år, og spise fyrstekake mens en gynger i gyngestolen.

Selv har jeg langt hår og godt vedlikeholdt. Men noen kvinnemennesker har langt hår som ikke tatt vare på, og da kan de like godt klippe seg kort!

:D

Skrevet

De har sikkert ikke fått med seg at du ikke synes det er fint. Ring dem og fortell dem det så skjerper de seg sikkert. Det er jo tross alt kun din mening som betyr noe.  

Skrevet

Hva er det med folk som ikke skjønner at alle ikke liker det samme som en selv?

I en gjeng er det lett å bli påvirket.

Ikke unormalt å klippe håret kort.

Syns det er flott.

!alle" har jo hatt langt hår nå i mange mange år. På tide med en forandring.

Anonymous poster hash: 87671...328

Men de styler jo ikke dette håret sitt, og ser ut som gutter i 8. klasse med disse frisyrene. To av dem kler overhode ikke kort hår, og har tapt seg mye utseendemessig. Jeg tror faktisk at de klipte seg kun for å ligne på venninnene sine...

Skrevet

De har sikkert ikke fått med seg at du ikke synes det er fint. Ring dem og fortell dem det så skjerper de seg sikkert. Det er jo tross alt kun din mening som betyr noe.  

Må du svare frekt i en diskusjon? Hva var vitsen med dette svaret? Jeg bare lurte på om det var vanlig at en hel venninnegjeng i 30-årene plutselig samkjørte stilen sin og ble helt like?

Skrevet

Visste du ikke det? At når alderen kryper oppover gjør håret det samme?

Anonymous poster hash: fdb2c...38f

Skrevet

Må du svare frekt i en diskusjon? Hva var vitsen med dette svaret? Jeg bare lurte på om det var vanlig at en hel venninnegjeng i 30-årene plutselig samkjørte stilen sin og ble helt like?

Har eg aldri lurt på, eller tenkt på.

Anonymous poster hash: 2293d...8ae

Skrevet

Når du bruker "de hadde så vakkert, langt hår" som argument for at de ikke burde klippet seg så legger du litt opp til det selv. Dessuten tror jeg ingenting på at du ikke vet svaret på ditt eget spørsmål. De så at venninna klippet håret kort, synes hun var fin, bestemte seg for å prøve selv. Vanskeligere er det ikke. I tillegg reagerer du på at de ikke bare klippet håret kort (grøss og gru), men BEHOLDER frisyren attpåtil (herregud). Selv om du synes de var finere med det lange håret, betyr ikke det at de er nødt til å være enig?

Skrevet

Kjenner du så få mennesker over tredve? Og alle gjør det samme? Kanskje de liker det, da.

Skrevet

Minn meg på at neste gang jeg skal klippe meg må jeg ringe deg å be om lov.

Jeg trives med kort hår.

Veldig praktisk å gå ut UTEN å style det også gitt...

Hilsen kjerring over 30 som ser ut som en ung gutt :)

Skrevet

Dessuten:

I en diskusjon ville en bedre formulering vært "hvor stor inflytelse har venninner ved valg av hårfrisyre". 

"Hva er det med damer over 30 og guttekort hår" minner mer om hets enn et ønske om å diskutere.

Skrevet

Når du bruker "de hadde så vakkert, langt hår" som argument for at de ikke burde klippet seg så legger du litt opp til det selv. Dessuten tror jeg ingenting på at du ikke vet svaret på ditt eget spørsmål. De så at venninna klippet håret kort, synes hun var fin, bestemte seg for å prøve selv. Vanskeligere er det ikke. I tillegg reagerer du på at de ikke bare klippet håret kort (grøss og gru), men BEHOLDER frisyren attpåtil (herregud). Selv om du synes de var finere med det lange håret, betyr ikke det at de er nødt til å være enig?

Problemet er at mennene av 3 av disse er kompisene med mannen og klaget litt over at konene plutselig klipte seg kort og gikk rundt med guttefrisyre uten styling, forming osv, altså rett opp ned. Så nei, min mening er ikke det som teller, men det er flere som ser at det ikke er fint. Ser også at de kommenterer hverandre på facebook hvor søte, sexye og kjempepene de er, uansett om bildet er tatt kl 7 på morgenen med hår i alle retninger, eller fullstylet på fest. Før de klippet seg helt likt alle sammen var det ikke mange slike kommentarer. Rart.

Skrevet

Det er ikke uten grunn at det heter kånehår :D

Skrevet

Den dagen jeg går for "kort og funksjonell dameklipp" freser smådjevlene rundt på skruskøyter i helvete. Jeg er 35 og kunne ikke tenke meg kort hår.

Jeg er velsignet med brunt tykt hår med krøller ... og det er skikkelig langt - nesten ned på rumpa.

Får ofte komplimenter for det (senest i dag fra en kollega, faktisk) og Kjæresten elsker at jeg har langt hår.

Ser absolutt ingen grunn til å klippe meg. Jeg klipper tuppene regelmessig og kurer det en gang i uken. Føner ikke, retter ikke, bruker ikke andre hårprodukter enn litt olje. Jeg bruker garantert mindre tid på "styling" enn de jeg kjenner med kort hår. Jeg varrierer mellom flette, topp med og uten dough nut, hestehale, løst hår, hårbånd, spenne, hårbøyle osv.

Jeg synes det er skikkelig rart at voksne kvinner klipper seg guttekort.

Skrevet

Hver sin smak tenker jeg....

Kan jo også være at de har fått noen unger, mistet endel hår. Muligens tynt nordisk hår i tillegg?

Da er det jo naturlig å tenke at det kanskje hadde vært finest å klippe håret i en kortere frisyre.

Men enig i at kort hår må styles litt, det er ganske kjedelig når det henger rett ned og ikke blir tatt vare på (men det er jo langt hår også).

Selv vingler jeg litt, har lang hår nå, men det er typisk nordisk hår og jeg titter ofte en ekstra gang når de som har korte tøffe frisyrer spaserer forbi :)

Skrevet

Men er det så mye mer lettvint med kort hår da? Ser for meg at det har lett for å "stå alle veier" om morran.... Vet ikke jeg altså, har alltid hatt langt ev halvlangt hår. Får ikke lov til å klippe meg for mannen heller :D

Kommer sikkert til å ha det langt til jeg blir tvangsklippet på sykehjemmet og utstyrt med permanentkrøller :P

Skrevet

Den dagen jeg går for "kort og funksjonell dameklipp" freser smådjevlene rundt på skruskøyter i helvete. Jeg er 35 og kunne ikke tenke meg kort hår.

Jeg er velsignet med brunt tykt hår med krøller ... og det er skikkelig langt - nesten ned på rumpa.

Får ofte komplimenter for det (senest i dag fra en kollega, faktisk) og Kjæresten elsker at jeg har langt hår.

Ser absolutt ingen grunn til å klippe meg. Jeg klipper tuppene regelmessig og kurer det en gang i uken. Føner ikke, retter ikke, bruker ikke andre hårprodukter enn litt olje. Jeg bruker garantert mindre tid på "styling" enn de jeg kjenner med kort hår. Jeg varrierer mellom flette, topp med og uten dough nut, hestehale, løst hår, hårbånd, spenne, hårbøyle osv.

Jeg synes det er skikkelig rart at voksne kvinner klipper seg guttekort.

Selv om ditt hår tydeligvis er voldsomt fantastisk, så er det ikke alle som er velsignet med sånt hår. Jeg synes det er mye rarere med folk som ikke evner å forstå at vi er forskjellige, enn at folk klipper seg kort

Anonymous poster hash: daf39...f14

Skrevet

Selv synes jeg det virker praktisk. Kanskje de har yrker det håret må bort og er lei av hestehandel?

Anonymous poster hash: f0af4...80b

Skrevet

Det jeg har observert er at damer over 40, ikke 30, kutter av seg håret. Det har neste blitt en uniform for middelaldrene damer. Jeg er nå 35, har langt, tykt hår som jeg ikke trenger å gjøre noen ting med om morgenen. Får alltid skryt for håret og det skal garantert ikke klippes. Moren min har alltid hatt lengde til litt over skulderen, tykt og fint selv nå når hun er hvithåret og 66  år.

I flere andre land har man ikke denne 'regelen' om at man burde klippe seg kort når man kommer litt opp i årene. For meg blir det nesten litt som at man avfeminiserer seg selv. Ikke nødvendigvis når man er ung, men akkurat denne uniformklippen er veldig lite feminin synes jeg. 

Lurer på om det er frisørene som pusher på med denne klippen. De som uttaler seg i media er iallefall ofte fan på grunn av de mener det løfter ansiktet som nå begynner å få litt hengehud. Er veldig uenig. 

Anonymous poster hash: 65b89...9ea
Skrevet

Jeg er 42 og har langt, mørkt hår. Kommer heller ikke til å klippe meg før de eventuelt spenner meg fast på gamlehjemmet fordi det er for "upraktisk" for pleierne å vaske en gang i uka. Dvs. Kanskje jeg klipper det opp til skuldrene når jeg kommer et stykke opp i 50-åra.

Men hver sin smak! Finnes jo jenter/kvinner som ser kule ut med kort hår også!

Hilsen middelaldrende dame :D

Skrevet

Jeg er langt over 30 og har guttekort hår for jeg kler ikke noe annet.

Et det galt? Skal jeg spare til langt hår og se grusom ut?

Anonymous poster hash: 05040...44a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...