Gå til innhold

Kontroll hos lege eller jordmor?

Anbefalte innlegg

Gjest gangstersquad
Skrevet

Var hos legen i går og er i slutten av uke 13 nå. Fikk spørsmål om jeg skal gå til kontroll hos lege eller jordmor, dette er noe jeg ikke har tenkt noe på. Hva gjorde dere, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk annenhver gang hos hver. :-)

Veldig fornøyd med det. Jordmor har god tid til evt spørsmål, og legen er kvikk og effektiv. :-)

Anonymous poster hash: 9eae4...933

Skrevet

Første gang gikk jeg til lege og jordmor, men jordmoren min var ei gammel røy og ødela mye av graviditeten min, så endte opp med bare lege. Andre graviditet gikk jeg bare til jordmor. Der kan man prate litt mer enn hos legen og ikke bare føle seg som på et samlebånd.

Anonymous poster hash: b1015...80d

Gjest flykræsj
Skrevet

Gikk kun til fastlegen. Jeg var interessert i at kontrollene skulle gå så kjapt som mulig, samtidig som alt det medisinske ble tatt hånd om. Erfaringsmessig blir det mye småprat hos jordmor; hvordan du har det, snakk om fødsel og alt du måtte ha på hjertet. For min del var det helt unødvendig og kjedelig. Andre vil jo gjerne ha de samtalene.

Skrevet

Jeg går kun til legen. Dette er min 3dje gang så jeg har egentlig ingen spørsmål. Jordmoren i forrige svangerskap var jeg ikke fornøyd med og gikk dit kun to ganger, så da droppet jeg hele dama denne gangen.

For min del holder det å måle magen Og levere urinprøve for å sjekke at alt er i orden

Anonymous poster hash: 66972...0d5

Skrevet

Jeg går kun til jordmor. Gjennom de 3 forrige svangerskapene med kontroller hos forskjellige fastleger, gjerne turnusleger som ikke snakker norsk har jeg oppdaget at mange fastleger ikke kan en dritt om kvinnekropp og svangerskap. Den ene legen ville ikke gi meg sykmelding selv om jeg besvimte på arbeidsplassen og hadde svangerskapsrelatert migrene fordi "graviditet er ingen sykdom" og "man trenger ikke å være pyse bare fordi man har barn i magen, bit tennene sammen, ta et par paralgin forte (!!) og gå på jobb". Så lenge jeg ikke trenger sykmelding går jeg kun til jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...