Gå til innhold

Jobbe som sekretær på skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en ledig stilling som 60 % sekretær på en skole som ligger ca 45 min unna. I dag jobber jeg 100% som regnskapsfører og har 20 min kjørevei. Jeg er autorisert, så tror jeg bør være kvalifisert.

Noen som jobber med dette, evnt kjenner noen som gjør? Hva innebærer arbeidsoppgavene? Høres helt fantastisk ut å jobbe fire dager i uka og å ha 6-7 uker ferie.

Anonymous poster hash: cc5af...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsoppgaver er ganske vanlige sekretæroppgaver, regner jeg med. Arkivering, telefon, korrespondanse, ordne til møter og andre opplegg, noe kommunikasjon med elever som å levere ut for seint lapper.

Vil bare presisere at du ikke har lærerferie selv om du jobber på en skole. De som jobber i administrasjonen har ikke lærerstillinger og jobber time for time, mens lærerne har en egen arbeidstidsavtale. Rektor og andre er på jobb i skoleferien.

Anonymous poster hash: 52098...c23

Skrevet

Du har ikke 6-7 uker ferie som sekretær i skolen.

Dersom du jobber som autorisert regnskapsfører nå, må du regne med å gå ned en god del i lønn.

Anonymous poster hash: fb842...d05

Skrevet

Dersom du jobber som autorisert regnskapsfører nå, må du regne med å gå ned en god del i lønn.

Står i stillingsannonsen at det er lang ferie. Det jobbes inn med fire dager i uka, i stedet for tre som er normalt ved 60%.

Skrevet

Står i stillingsannonsen at det er lang ferie. Det jobbes inn med fire dager i uka, i stedet for tre som er normalt ved 60%.

Ok, da så.

Men det blir jo bare 60% lønn da, av et utgangspunkt som er lavere enn i dag. Du får regne på det, og se om du kan klare deg på det.

Skrevet

Arbeidsoppgaver er ganske vanlige sekretæroppgaver, regner jeg med. Arkivering, telefon, korrespondanse, ordne til møter og andre opplegg, noe kommunikasjon med elever som å levere ut for seint lapper.

Vil bare presisere at du ikke har lærerferie selv om du jobber på en skole. De som jobber i administrasjonen har ikke lærerstillinger og jobber time for time, mens lærerne har en egen arbeidstidsavtale. Rektor og andre er på jobb i skoleferien.

Anonymous poster hash: 52098...c23

Takk for innspill. Det står tydelig i annonsen at det er lengre ferie, det jobbes inn litt ekstra her uke.

Jeg er mest engstelig mtp autorisajon, den har jeg jobbet hardt for å få. På en annen side ville det være fabelaktig å ikke styre med denne sommerferien. Det er en kamp om juliukene hvert år. Mye overtid i perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...