Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Altså bare slik at jeg får til å sovne? Ikke at jeg sover i lang tid. Jobber som nattevakt og sliter virkelig med søvnen etter de intense ukene er over med nattevakter og jeg har friperiode. Bruker hele friperioden min på å snu døgnet! Går derfor rundt som en zombie hele tiden, huset er bombet for jeg er så sliten og jeg har tre små barn jeg gjerne vil orke å finne på noe sammen med. Så hadde jeg bare klart å snu døgnet litt kjapt hadde det nok hjulpet meg mye. Sover maks 4-5 timer etter siste vakt når jeg skal snu. Jobber 10 timer natt. Anonymous poster hash: f9dfa...17a
Novemberdama Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 (endret) Altså bare slik at jeg får til å sovne? Ikke at jeg sover i lang tid. Jobber som nattevakt og sliter virkelig med søvnen etter de intense ukene er over med nattevakter og jeg har friperiode. Bruker hele friperioden min på å snu døgnet! Går derfor rundt som en zombie hele tiden, huset er bombet for jeg er så sliten og jeg har tre små barn jeg gjerne vil orke å finne på noe sammen med. Så hadde jeg bare klart å snu døgnet litt kjapt hadde det nok hjulpet meg mye. Sover maks 4-5 timer etter siste vakt når jeg skal snu. Jobber 10 timer natt. Anonymous poster hash: f9dfa...17a Selvfølgelig kan du det. Hvorfor skulle du ikke kunne spørre om det?Be om f.eks Imovane. De er ute an kroppen i løpet av ca. 4 timer Endret 4. november 2014 av Novemberdama
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Jeg tenker at når du sliter så veldig med å snu døgnet igjen så er nattevaktjobbing egentlig ikke noe som er bra for kroppen din. Er jo egentlig ikke bra for noen, men noen tåler det bedre/dårligere enn andre. Det er ikke noe alternativ å slutte med nattevakter? Å belage seg på medisiner for å greie å jobbe er jo ikke gunstig i lengden. Kan hende det vil fungere, men vær obs på at det kan hende du blir like mye zoombie av slike tabletter som uten. Det vet du ikke før du ev. har prøvd. Jeg får sjelden noen effekt av slike tabletter, men får alle bivirkningene, gjerne sterkere bivirkninger enn normalen også. Men snakk med legen din om det, kanskje finner dere en løsning som er god for deg. Anonymous poster hash: 73598...a0c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Altså bare slik at jeg får til å sovne? Ikke at jeg sover i lang tid. Jobber som nattevakt og sliter virkelig med søvnen etter de intense ukene er over med nattevakter og jeg har friperiode. Bruker hele friperioden min på å snu døgnet! Går derfor rundt som en zombie hele tiden, huset er bombet for jeg er så sliten og jeg har tre små barn jeg gjerne vil orke å finne på noe sammen med. Så hadde jeg bare klart å snu døgnet litt kjapt hadde det nok hjulpet meg mye. Sover maks 4-5 timer etter siste vakt når jeg skal snu. Jobber 10 timer natt. Anonymous poster hash: f9dfa...17a Det er helt normalt å spørre legen om, og mange gjør det og får sovemedisin hver gang. Selv har hatt lyst til å gjøre det selv, men jeg tar ellers så mye medisiner, og skal ikke kombinere så mye forskjellig med sovemedisin. Og søvn trenger du. Lykke til! Anonymous poster hash: 0b867...698
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Tusen takk for svar. Er helt grusomt dette her. Prøvd nå i snart tre timer for å få sove. Sovner nok ikke før i 3-tiden som vanlig og barna våkner gjerne i 7-tiden eller tidligere. Blir stresset av det også. Anonymous poster hash: f9dfa...17a
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Spør om noe som heter Circadin (tror det skrives sånn) Hadde det som deg og lå leeenge før jeg fikk sove og kom meg til legen til slutt. Har en liten gutt, så ville ikke ha tunge sovemedisiner og legen ga meg dette. Fantastik deilig å kunne sovne samtidlig som å være våken når jeg våknet, uansett om det var etter en time eller to og fikk sove kjapt igjen. Anbefales! Anonymous poster hash: 88977...866
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Jeg ville bedt om noe naturlig i første omgang, som Melatonin. Det er så godt som ingen bivirkninger, er det naturlige søvnhormonet i kroppen, er ikke vanedannende og så ufarlig at selv små barn kan ta det. Dessverre fungerer det ikke for alle, men veldig mange har en god effekt. Eneste du må være obs på et at du ikke bør spise etter at du har tatt dem, og at de må tas ca 1,5 time før leggetid, sånn at det er noen ganger litt vanskelig å huske dem dersom du ikke har faste leggetider på deg selv Jeg har prøvd Melatonin selv, og for meg fungerer det godt de gangene jeg tar det. Jeg blir sånn behagelig søvnig og sovner greit. Med andre sovetabletter bare slukner jeg plutselig og er veldig tung i hode dersom et av barna vekker meg, det synes jeg er mer ubehagelig. Anonymous poster hash: 0e171...877
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Enig i at jeg ville prøvd Melatonin/circadin først. Jeg jobber selv i helsevesenet, og vet at flere av mine kolegaer bruker imovane etter nattevaktsperioder for å få til å snu søvnen, så vil ikke tro at legen reagerer på at du spørr om dette. Høres slitsomt ut å ha det sånn som du. Jeg måtte rett og slett bytte jobb, jeg klarte ikke nattevakter. Blei skikkelig dårlig (fyllesyk aktig), spydde på vakt og blei svimmel. Er tøft på kroppen å skulle drive å snu frem og tilbake hele veien. Anonymous poster hash: f467e...344
Anonym bruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Ja, det er veldig slitsomt. Jeg jobber to av og to på, tre av og to på, en av og tre på. Så er helt ferdig etter dette og trenger virkelig å få sove. Er sliten også så skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan sovne! Tvinger meg selv til å være våken nå etter en ganske søvnløs natt. HI Anonymous poster hash: f9dfa...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå