Gå til innhold

Blir det for dumt å spørre om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt meg opp til mulige jobbalternativer på NAV sidene, og søkte på en nå i sted, og så vil jeg søke på en stiling til i samme "yrket", og til begge stillingene, så er det jo selvsagt slike...... idiotiske elektronisk skjema (beklager om NAV-ansatte ser dette!!) som en må sende inn der via NAV... og selve skjemaet gir meg grå hår og masse trøbbel med å fylle ut når det er masse ting jeg ikke har, hvis dere skjønner. Og disse punktene er jo obligatorisk, så blir jo for dumt å nevne der og da at en ikke har det, saaaant?

SÅÅÅEH! Blir det for dumt å evt. sende SMS eller ringe til arbeidsgiver på stillingen, når det er kun nr. hans som er tilgjengelig på stillingssiden?
Sende SMS til han og spørre om mulig e-posten hans, fordi jeg hater skjemaene på NAV... hahaha vet allerede nå at jeg neppe kommer langt med dette:p

Jeg virker jo stein, stokk dum allerede.. men normalt å spørre om (?)

Anonymous poster hash: e8d40...fcb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke sendt sms. Da bør du heller ringe, men ville ikke sagt at du ikke klarer å fylle ut skjemaene på NAV, det høres bare rart ut!

Har du sett om stillingsannonsen også ligger ute på finn.no kanskje du da slipper å fylle ut de elektroniske skjemaene?

Anonymous poster hash: 446b0...3e9

Skrevet

Forstår godt hvordan du føler det. Jeg blir ofte gaaaaal av mange av de skjemaene de har på ulike områder. Opplever stadig vekk at jeg og mitt liv og min utdannelse og min arbeidserfaring ikke passer inn i disse A4-skjemaene.

Så jeg ville nok ha revet meg i håret og kontaktet arbeidsgiver direkte om jeg var deg.

Om det er lurt, kan nok variere. Noen arbeidsgivere vil ha alle søknader samlet, andre kan synes det er fint å få kontakt med noen før de får søknaden. Noen vil se på det som mas, andre vil se på det å ta kontakt direkte som positivt initiativ.

Så jeg ville nok tatt kontakt, og så ville jeg ikke sagt at jeg haaaater nav-skjemaene, men at jeg synes det er bedre å bruke de oppsettene jeg har selv og spurt om det var greit. Er det greit så er det jo greit. Er det ikke greit får du vurdere å sette på deg hjelm (for å skåne håret) mens du fyller ut skjemaene likevel ;)

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: f79e5...740
Skrevet

Ville ikke sendt sms. Da bør du heller ringe, men ville ikke sagt at du ikke klarer å fylle ut skjemaene på NAV, det høres bare rart ut!

Har du sett om stillingsannonsen også ligger ute på finn.no kanskje du da slipper å fylle ut de elektroniske skjemaene?

Anonymous poster hash: 446b0...3e9

Ja, er liksom meget rart det høres ut, men det er jo sannheten.. får jo ikke fylt ut skjemaene riktig, så det blir litt vanskelig. Og ja, hadde nok vært best å ringt han/hun, bare jeg overgår telefon frykten min.

Så langt har jeg ikke funnet dem Finn, tror nesten jeg er mega-heldig å fant disse to stillingene på NAV, når det er omtrent ingen jobb å få i nærheten.

Takker for svar :)

Skrevet

1) du skal aldri være redd forbi såre en statsansatte med at skjemaene deres er vanskelige å forstå - de forstår de knapt selv

2) ja, basert på innlegget ditt virker du stokk dum - men det regner jeg med at du ikke er;)

3) kan ikke tenke meg at det skader søknaden din å ta direkte kontakt med kontaktperson. I verste fall får du beskjed om å fylle ut skjemaet. Personlig syns jeg de søkeportalene flere og flere bedrifter bruker er klønete og lite fleksible selv.

Anonymous poster hash: d1f8c...b45

Skrevet

Forstår godt hvordan du føler det. Jeg blir ofte gaaaaal av mange av de skjemaene de har på ulike områder. Opplever stadig vekk at jeg og mitt liv og min utdannelse og min arbeidserfaring ikke passer inn i disse A4-skjemaene.

Så jeg ville nok ha revet meg i håret og kontaktet arbeidsgiver direkte om jeg var deg.

Om det er lurt, kan nok variere. Noen arbeidsgivere vil ha alle søknader samlet, andre kan synes det er fint å få kontakt med noen før de får søknaden. Noen vil se på det som mas, andre vil se på det å ta kontakt direkte som positivt initiativ.

Så jeg ville nok tatt kontakt, og så ville jeg ikke sagt at jeg haaaater nav-skjemaene, men at jeg synes det er bedre å bruke de oppsettene jeg har selv og spurt om det var greit. Er det greit så er det jo greit. Er det ikke greit får du vurdere å sette på deg hjelm (for å skåne håret) mens du fyller ut skjemaene likevel ;)

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: f79e5...740

Godt jeg ikke er aleine!! Blir jo helt gråblå av de derre og hårløs på skallen etterhvert.

Akkurat! Er akkurat samme situasjon med meg, føler en ikke passer inn og er liksom ikke god nok allerede om en ikke får fylt de helsikens skjemaene :huh:

Bra du sier det, det ga meg akkurat veldig pågangsmot!

Ja, tenkte også det. Virker jo allerede ganske uprofesjonelt å spørre om dette, og neppe et godt førsteinntrykk, men "sannheten skal alltids seire", er det dem sier:p Men vi får se hva jeg vokser baller til meg og gjør til slutt..

Ja, god ide å ikke vær så konkret om de skjemaene:p

Ja, veldig godt tips, takker og bukker for så flott svar! :laugh:

Ååh tusen takk:)

Skrevet

1) du skal aldri være redd forbi såre en statsansatte med at skjemaene deres er vanskelige å forstå - de forstår de knapt selv

2) ja, basert på innlegget ditt virker du stokk dum - men det regner jeg med at du ikke er;)

3) kan ikke tenke meg at det skader søknaden din å ta direkte kontakt med kontaktperson. I verste fall får du beskjed om å fylle ut skjemaet. Personlig syns jeg de søkeportalene flere og flere bedrifter bruker er klønete og lite fleksible selv.

Anonymous poster hash: d1f8c...b45

1. Hehehe godt å høre, jeg har for stor samvittighet til tider:p

2. Nommin så bra da, hvertfall en som tror jeg ikke er det :o)

Ok, veldig bra å høre, hadde ikke tenkt på det engang, og det verste som kan skje- er jo det du sier der, de ber meg fylle ut d****.

Og ja, er mye klønete der ute, og en gir jo fort opp, det gjord jeg før jeg overhodet gikk inn på NAV.

Takker for svar! :)

Skrevet

Ofte er disse skjemaer helt idiotiske. Skulle hjelpe min lillebror og fylle ut en søknad og man måtte fylke ut verv. Han hadde aldri hatt noen verv og hadde ingenting å fylle ut, men kom ikke videre. Til slutt måtte vi bare finne på noe. Utrolig teit å måtte fylle ut på slike poster, er da mange som ikke har hatt verv.

Skrevet

Ofte er disse skjemaer helt idiotiske. Skulle hjelpe min lillebror og fylle ut en søknad og man måtte fylke ut verv. Han hadde aldri hatt noen verv og hadde ingenting å fylle ut, men kom ikke videre. Til slutt måtte vi bare finne på noe. Utrolig teit å måtte fylle ut på slike poster, er da mange som ikke har hatt verv.

Nøyaktig. Hadde heller ikke en skit å skrive på verv, så følte meg jo meget smart der og da jeg måtte repetere 3 ganger kun på det at jeg hadde ingenting. Vil grine ut høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...