Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Og gjerne fordi dere trenger pengene, ser dem, men helt ærlig hvorfor liker dere å jobbe 100%? Jeg skal straks starte i 60% jobb, synes dette er mye jeg, kunne aldri orket 100%. Er alene med 2 barn og har litt ekstra med det ene barnet + jeg går på et kurs 1 dag i uken. Så mer enn nok. Dessuten så har jeg aldri likt å jobbe, liker heller ikke å gå hjemme hele tiden, men litt hjemme og litt jobb er perfekt. Kan godt være jeg hadde likt det om jeg hadde drømmejobben som er jordmor ( noe jeg aldri blir), men jeg har en helt ok jobb med en helt ok utdannelse, allikevel synes jeg å jobbe mye er slit.. er dette vanlig ? Anonymous poster hash: c0f46...0e9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Noen må bare. Sånn er det. Anonymous poster hash: c5a06...f01
Serepta Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Jeg elsker jobben min rett og slett. Har to barn og mann, men det fungerer bra å sjonglere hjem og jobb. Kunne ikke tenkt meg lavere stillingsprosent.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Jeg skulle gjerne jobbet 100%, men av hensyn til barna jobber jeg 60%. Kjeder meg hjemme og koser meg på jobb, men vil ikke at ungene skal ha lange dager i bhg. Anonymous poster hash: bc052...d30
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Jeg ønsker 100% og jobber 100%. Jeg er sliten, men det er vel de fleste. Har laget rutiner som gjør det gjennomførbart. Jeg er 46 år og har barn på barneskolen. Jeg har minst 20 års arbeidsliv forran meg, jeg trenger pengene og livskvalitet at jeg leverer 100% på jobb. Muligens du er eldre enn meg og heller ikke trenger pengene, men uansett ser jeg at jeg ikke kan stå i en lederjobb under 100%, så jeg gjør alt for å fikse det. Anonymous poster hash: 5e5a8...f01
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Jeg elsker jobben min, hadde ikke klart meg uten den. Den er krevende, utfordrende for intelektet mitt, hektisk, morsom og spennende. Jobber 100 % og litt til :-) Anonymous poster hash: 98b9b...c93
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Jeg jobber 100 % og studerer 100 % og har familie, og noen frivillige verv oppå der igjen. Skal gå ned litt i stilling nå, men det blir nok å gjøre likevel. Jeg jobber så mye fordi jeg virkelig liker jobben min, og fordi det å jobbe full stilling gir en bedre uttelling i lommeboka, både nå og om 20 år. Om 20 år er jeg klar til å gå over i pensjonistenes rekker, tenker jeg. Anonymous poster hash: 0d409...591
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Jeg ønsker 100% og jobber 100%. Jeg er sliten, men det er vel de fleste. Har laget rutiner som gjør det gjennomførbart. Jeg er 46 år og har barn på barneskolen. Jeg har minst 20 års arbeidsliv forran meg, jeg trenger pengene og livskvalitet at jeg leverer 100% på jobb. Muligens du er eldre enn meg og heller ikke trenger pengene, men uansett ser jeg at jeg ikke kan stå i en lederjobb under 100%, så jeg gjør alt for å fikse det. Anonymous poster hash: 5e5a8...f01 Ikke meningen å være frekk, men er du leder? Jeg forsto nesten ikke hva du skrev... Anonymous poster hash: 6786d...3ce
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Det er ikke sånn at jeg går rundt og føler på at jeg LIKER (eller misliker) å jobbe fullt. Jeg kunne sikkert jobbet redusert også, og hatt det fint med det. Men må har jeg altså satt barn til verden, og jeg har et ansvar for å forsørge dem på en god måte. Da må jeg jobbe fullt. Om jeg skal føle noe rundt dette så må det være takknemlighet både for at jeg HAR en fulltidsstilling, og at jeg trives i den. Har stor kapasitet så studerer også ved siden av. Og enda føler jeg at jeg har tid til hobbyer og mye tid med barna Anonymous poster hash: 25744...8ce
2 prinser <3 Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Jeg elsker jobben min! Den gir meg så utrolig mye:-) og ikke minst mine fantastiske kollegaer! Jobber også 100% og litt til:-) 2 barn
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Til mindre en jobber i min jobb, dess vanskeligere er det å holde oversikten. Da blir det mer slitsomt. Det minst slitsomme er å jobbe fullt. Anonymous poster hash: 0f7e7...522
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Jeg ønsker 100% og jobber 100%. Jeg er sliten, men det er vel de fleste. Har laget rutiner som gjør det gjennomførbart. Jeg er 46 år og har barn på barneskolen. Jeg har minst 20 års arbeidsliv forran meg, jeg trenger pengene og livskvalitet at jeg leverer 100% på jobb. Muligens du er eldre enn meg og heller ikke trenger pengene, men uansett ser jeg at jeg ikke kan stå i en lederjobb under 100%, så jeg gjør alt for å fikse det. Anonymous poster hash: 5e5a8...f01 Ikke meningen å være frekk, men er du leder? Jeg forsto nesten ikke hva du skrev... Anonymous poster hash: 6786d...3ce Det sier mer om deg... Anonymous poster hash: 15e8e...f00
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Jeg har tatt en lang og spennende utdannelse og jobber med noe jeg mener er viktig. Det er spennende og utfordrende på jobb og fantastiske kolleger. Jobber 100% og mer. Anonymous poster hash: 15e8e...f00
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Jeg jobbet 70% fordi det ikke er mulig å få mer, derfor studerer jeg 50% i tillegg for å øke kompetansen min. Å gå hjemme er IKKE noe for meg, men det går an så lenge jeg har noe å jobbe med som ikke er husarbeid. Anonymous poster hash: 48c95...a1c
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Jeg ønsker 100% og jobber 100%. Jeg er sliten, men det er vel de fleste. Har laget rutiner som gjør det gjennomførbart. Jeg er 46 år og har barn på barneskolen. Jeg har minst 20 års arbeidsliv forran meg, jeg trenger pengene og livskvalitet at jeg leverer 100% på jobb. Muligens du er eldre enn meg og heller ikke trenger pengene, men uansett ser jeg at jeg ikke kan stå i en lederjobb under 100%, så jeg gjør alt for å fikse det. Anonymous poster hash: 5e5a8...f01 Ikke meningen å være frekk, men er du leder? Jeg forsto nesten ikke hva du skrev... Anonymous poster hash: 6786d...3ce Hun skriver at hun ikke kan stå i en lederjobb med mindre enn en 100% stilling. Da er hun vel leder?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 De fleste ønsker å jobbe fullt, de fleste trives med å gå på jobb. Det hender at noen føler de må gå ned til 90% i hektiske småbarns perioder, men de fleste ønsker å jobbe fullt. Det er bare her på DiB at folk ikke ønsker å jobbe, eller ønsker å jobbe fullt. I den virkelige verden er ikke det normen. Anonymous poster hash: 4be69...71b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #17 Skrevet 3. november 2014 Jeg jobber 60 % og ville aldri jobbet full stilling. Livskvalitet for meg er å være hjemme så ungene kan slippe å komme hjem til tomt hus, ha overskudd til å følge de opp på fritid, og IKKE bruke helgene til husarbeid:)Har for øvrig høyere utdannelse. Anonymous poster hash: 73171...f4c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #18 Skrevet 3. november 2014 Hvis man jobber så har man råd til vaskehjelp, dårlig unnskyldning... Anonymous poster hash: 98b9b...c93
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #19 Skrevet 3. november 2014 Jeg har 100% fast. Men har 10% permisjon nå som gutten er liten. Slik at han kan få en dag fri annen hver uke. Går nok opp igjen om et par år. Anonymous poster hash: e0140...4f4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #20 Skrevet 3. november 2014 Jeg elsker jobben min! Den gir meg så utrolig mye:-) og ikke minst mine fantastiske kollegaer! Jobber også 100% og litt til:-) 2 barn Det hun sa. Kunne ikke tenke meg å jobbe deltid. Anonymous poster hash: a559d...719
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #21 Skrevet 3. november 2014 Eg jobbar fordi det gir meg noko og fordi eg får moglegheit til å gjere ein forskjell. Eg har meir overskot til barna slik, men det er klart at kvardagane er heftige. Eg jobbar 100% for å trygge meg sjølv og barna økonomisk, eg har ein mann med mykje høgare inntekt og då blir det endå viktigare at eg kan stå på eigne bein slik eg tenkjer. Eg jobbar fordi eg såg mor mi gå på tryne i den fella der ein kun tenkjer på familien her og no. Ekteskapet to slutt og vi barna som hadde hatt heimeverande mor (= god mor i mange sin logikk) blei gåande for lut og kaldt vattn medan ho forsøkte å stable seg på beina. Eg hadde foretrukke jobbande mor heile barndomen framfor det. Eg jobbar og fordi eg vil lære barna mine verdien av å dra lasset saman, fordi eg vil bevare velferdsstaten etc. Det er så mange grunnar for å gjere det, og eg tenkjer at dei som ikkje ser det har begrensa perspektiv. Det er lett for å småbarnsbobla. Anonymous poster hash: 6c87b...424
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #22 Skrevet 3. november 2014 Jeg ønsker 100% og jobber 100%. Jeg er sliten, men det er vel de fleste. Har laget rutiner som gjør det gjennomførbart. Jeg er 46 år og har barn på barneskolen. Jeg har minst 20 års arbeidsliv forran meg, jeg trenger pengene og livskvalitet at jeg leverer 100% på jobb. Muligens du er eldre enn meg og heller ikke trenger pengene, men uansett ser jeg at jeg ikke kan stå i en lederjobb under 100%, så jeg gjør alt for å fikse det. Anonymous poster hash: 5e5a8...f01 Ikke meningen å være frekk, men er du leder? Jeg forsto nesten ikke hva du skrev... Anonymous poster hash: 6786d...3ce Det sier mer om deg... Anonymous poster hash: 15e8e...f00 Nei vet du hva, jeg er enig. Du formulerer deg elendig! Anonymous poster hash: 6a944...0db
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #23 Skrevet 3. november 2014 Er for glad i penger. Også er jeg glad i å jobbe, i motsetning til deg. I tillegg jobber jeg i barnevernet, og det lar seg vanskelig kombinere med lavere stillingsprosent. Jobbet redusert gjennom graviditeten, og det ble jeg bare stressa av. Det gikk ikke opp. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg litt kortere dager, men det er ikke et stort ønske jeg har. Har to barn i bhg.alder, og mann. Anonymous poster hash: b980e...f94
SuperFries Skrevet 3. november 2014 #24 Skrevet 3. november 2014 Jeg jobber 100% fordi jeg ikke kan tenke meg annet. Elsker jobben min, og skulle gjerne vært der enda mer!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #25 Skrevet 3. november 2014 Jeg ønsker 100% og jobber 100%. Jeg er sliten, men det er vel de fleste. Har laget rutiner som gjør det gjennomførbart. Jeg er 46 år og har barn på barneskolen. Jeg har minst 20 års arbeidsliv forran meg, jeg trenger pengene og livskvalitet at jeg leverer 100% på jobb. Muligens du er eldre enn meg og heller ikke trenger pengene, men uansett ser jeg at jeg ikke kan stå i en lederjobb under 100%, så jeg gjør alt for å fikse det. Anonymous poster hash: 5e5a8...f01 Ikke meningen å være frekk, men er du leder? Jeg forsto nesten ikke hva du skrev... Anonymous poster hash: 6786d...3ce Hun skriver at hun ikke kan stå i en lederjobb med mindre enn en 100% stilling. Da er hun vel leder? Beklager om jeg skrev uklart. Jeg er leder og kan ikke jobbe mindre enn 100% i min stillig Anonymous poster hash: 5e5a8...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå