Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 I følge min vanlige turnus skal jeg jobbe 1 og 2 juledag. Men det blir laget egen turnus de to siste ukene i desember. Vil jeg få betalt for de vaktene jeg skulle ha gått, eller gjelder kun juleturnusen? Noen som har peiling? Anonymous poster hash: 680d8...974
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Du får betalt for juleturnusen, altså du får betalt for de dagene du jobber Anonymous poster hash: 8550f...7fc
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Du får betalt for de dagene du jobber. Hadde blitt merkelig om du skulle jobbet vanlige dager i midten, blir satt opp på røde dager og få vanlig betaling uten overtid. Anonymous poster hash: 55eb5...229
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Ok tenkte mest på at jeg kanskje mister to dager med hellidagstillegg om de setter meg opp på andre dager enn de jeg egentlig skulle ha gått. Lurte derfor på om jeg ville ha "rett" på de tilleggene siden det er i den vanlige turnusen. Anonymous poster hash: 680d8...974
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Om du ønsker å jobbe disse dagene er det vel bare å gi beskjed Anonymous poster hash: 0fa70...b0a
DaenerysStorm Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Helligdager blir vel de fleste steder fordelt rettferdig gjennom året?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Det er noe med at du ikke har lov til å jobbe to røde dager på rad, du får F5(?) dag på den ene. Dvs at du får den fri med lønn. Men ikke helligdagstillegget. Anonymous poster hash: 26060...83e
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Hvis du ikke kan jobbe de skal du ha f3, fri med lønn. Hos oss trenger vi ikke full bemanning, mange ønsker fri og de får f3. De kan ikke ta deg vekk fra turnus for å sette seg på andre dager med mindre du ber om det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Og man kan jobbe to røde dager på rad hvis dere har det i tariffavtalen
Ooops I did it AGAIN Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Jo, de kan flytte vakter etter behov dersom det lages hjelpeturnus. Så du kan risikere å få andre vakter enn opprinnelig turnus. Timetallet skal stemme da. Som regel tas det ut 3 uker ifbm jul. Dette fordi man skal telle både søndag før ig etter helligdager. Får du f3 på røde dager får du timelønn, men ikke helligdaggodtgjøring. F5 får du som erstatning for f1 (søndagsfri midt i uka) dersom den havner på en helligdag. F4 er avspasering av helligdagstimer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå