Gå til innhold

Dere som har vaskehjelp, hvor mye betaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå 5 barn og måtte bare innse at vi trengte en hjelpende hånd med husarbeid og fikk tak i ei som vasker huset 1 gang i mnd, men lurer litt på om dette er en realistisk pris? Vi betaler henne 1000,- og da vasker hun to etasjer, gulv og tørker støv grovt rundt omkring. totalt ca 200m2.

Hva betaler dere, ville dere betalt?

Anonymous poster hash: 0541b...707
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker gulv og badet, tørker litt støv og rydder kjøkken hver uke. Annenhver uke skifter hun sengetøy på barnas rom.

Betaler 1200kr hver fjerde uke. Leilighet 89 kvm.

Anonymous poster hash: 8ee41...c77

Skrevet

150 kr per time

Anonymous poster hash: 44739...012

Skrevet

Betaler 400 kr annenhver uke. Da støvsuger hun, vasker gulv, tørker støv og vasker kjøkkenbenken og vaksen og vasker badene.

Anonymous poster hash: cb5d1...971

Skrevet

400 kr per gang, leilighet på 126 m2, skifter også på alle sengene

Anonymous poster hash: 1bb40...aba

Skrevet

Glemte å si at det er rett over 100kvadrar

Anonymous poster hash: cb5d1...971

Skrevet

150 kr/t

150 kroner timen er bare helt drøyt uanstendig å betale et menneske for å vaske!

Anonymous poster hash: 44174...9e4

Skrevet

150 kr/t

150 kroner timen er bare helt drøyt uanstendig å betale et menneske for å vaske!

For mye da eller?

Anonymous poster hash: fc400...ead

Skrevet

Syns du 150kr er så galt når det er skattefritt?

Hva syns du bør være minimumslønn for vaskehjelp? Hva slags andre stillinger i samfunnet skal man sammenligne med?

Anonymous poster hash: 9246c...013

Skrevet

150 kr/t

Jeg får mye mindre enn det for å tørke snørr, tårer og bæsj til ungene deres, så for å sammenlikne synes jeg det var godt betalt!!

Anonymous poster hash: b99d7...38c

Skrevet

150 kr timen er svært godt betalt

Anonymous poster hash: d4a6e...b61

Skrevet

150 kr timen er svært godt betalt

161,17 kr timen hvitt er vanlig

Skrevet

Betaler 800,- for 230 kvadratmeter over to etasjer. Hun bruker 5 timer om hun er alene, så 160,- pr time. Ofte er de to, og da nærmer de seg 200,- i timen.

Anonymous poster hash: d1747...ecb

Skrevet

150 kr/t

Fordi? Jeg spurte hva hun vanligvis tjener i andre jobber og hva hun ville ha i lønn. Hun sa selv 150 kr og tjener det i andre jobber hun har. Selv tjente jeg ca 114 kr i timen som bhgassistent og 136 kr i timen i butikk. Jeg syns ikke 150 kr i timen er så lite for en uten utdannelse som er flere år yngre enn meg.

Skrevet

150 kr/t

Jeg får mye mindre enn det for å tørke snørr, tårer og bæsj til ungene deres, så for å sammenlikne synes jeg det var godt betalt!!

Du får begynne som vaskehjelp da. Bedre for deg då du tjener mer, bedre for oss med barn som slipper å ha ei sur kjerring som skal ta vare på barna våre.
Skrevet

150 kr/t

Fordi? Jeg spurte hva hun vanligvis tjener i andre jobber og hva hun ville ha i lønn. Hun sa selv 150 kr og tjener det i andre jobber hun har. Selv tjente jeg ca 114 kr i timen som bhgassistent og 136 kr i timen i butikk. Jeg syns ikke 150 kr i timen er så lite for en uten utdannelse som er flere år yngre enn meg.

Har hun ikke utdannelse?

Anonymous poster hash: 3fab6...503

Skrevet

150 kr/t

Har hun ikke utdannelse?

Anonymous poster hash: 3fab6...503

For å vaske ??

Skrevet

Jeg betaler 225 kr pr. gang. Da tar hun alle gulv, tørker støv, vasker bad med vask, do, dusj, badekar.

Vi har 130 m2.

Skrevet

Ca 1.400 pr gang. 220 kvadrat. Dette er selvfølgelig hvitt (via firma).

Dere som betaler vaskehjelpen svart har jeg veldig lite til overs for. Håper de etter hvert begynner å slå hardt ned på det.

Anonymous poster hash: 975f6...9ea

Skrevet

Dere som betaler vaskehjelpen svart har jeg veldig lite til overs for. Håper de etter hvert begynner å slå hardt ned på det.

Du er klar over at man kan betale vaskehjelp hvit uten å betale skatt? Inntil 6000 i året? Sett deg inn i skattereglene så kanskje du kan spare litt også - og at den som faktisk vasker hos deg får mer :)

Skrevet

150 kr/t

Du får begynne som vaskehjelp da. Bedre for deg då du tjener mer, bedre for oss med barn som slipper å ha ei sur kjerring som skal ta vare på barna våre.

På tide å stikke innom Specsavers hvis du ser noen sur tone i det innlegget der. Men du hadde vel kanskje ikke noen gode motargumenter så du forsøkte "å vinne" diskusjonen ved å stemple motparten som "sur kjerring". 

Skrevet

Du er klar over at man kan betale vaskehjelp hvit uten å betale skatt? Inntil 6000 i året? Sett deg inn i skattereglene så kanskje du kan spare litt også - og at den som faktisk vasker hos deg får mer :)

Jeg er økonom jeg, så dette vet jeg. De færreste kommer vel under 6000 for året. Hvis jeg har vaskehjelp 3 timer hver annen uke, blir dette ca 78 timer i året. For at vi skal komme under 6000, må jeg altså betale mindre enn 77 kr pr time.

Mange av de som betaler svart, har vaskehjelp hver uke, og jeg håper virkelig ikke de kommer under 6000 for dette.

Skrevet

Jeg er økonom jeg, så dette vet jeg. De færreste kommer vel under 6000 for året. Hvis jeg har vaskehjelp 3 timer hver annen uke, blir dette ca 78 timer i året. For at vi skal komme under 6000, må jeg altså betale mindre enn 77 kr pr time.

Mange av de som betaler svart, har vaskehjelp hver uke, og jeg håper virkelig ikke de kommer under 6000 for dette.

6000 kr er pr person, mao 500kr 2 ganger i mnd er innenfor grensen med 2 som vasker. Men om du er økonom så vet du jo det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...