Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Hadde dere synes det var rart dersom barnet deres fikk beskjed av foreldrene til en venn av barnet om å ikke ringe på døren etter klokken 19 om kvelden og alltid ble sendt hjem i 19-19.30-tiden? Vi gjør nemlig dette med ene kameraten til 10-åringen vår. Denne vennen har tydeligvis helt andre rutiner enn vår gutt, for han kan komme så sent som kl 20 på en vanlig hverdag og ringe på, men om vår gutt går til ham i 11-tiden på en lørdag, er det for tidlig. Vi har yngre barn som legger seg i 19.30-tiden, derfor vil vi ikke ha besøk inne etter dette. Nå er det blitt litt mye på kvelden med denne gutten og jeg lurer på å sende en sms til moren, men blir det bare teit? Anonymous poster hash: f9134...a85
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Min 11 åring har innetid 19.30. Hvis noen ringer på her etter det får de beskjed om at det er for seint Anonymous poster hash: 152b1...ff6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 11åringen her får være ute til 21 i hverdagene, OM hun er bare over til naboen eller rett utenfor. Samme gjør nabo vennina, ofte hun er over her til 21.00. Men nå har vi 2 barn, begge eget rom. hun på 11år er svært skjeldent på stuen med sitt besøk, dem vil gjerne ha litt mer privat tid. Han på 7år derimot må sende hjem besøket kl 19. for å ha tid til å spise kveldsmat og stelle seg. Hun på 11 legger seg 22 og han på 7 legger seg 20.30. Anonymous poster hash: 85a2b...89a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Her sender jeg faktisk andre barn hjem i 18 tiden. Rett og slett pga mindre søsken. 11 åringen har innetid 19.30 og leggetid mellom 20.00 og 21.00. Hverdag som helg. Han kan få være oppe litt lengre i helgene, men ikke mye. Mye fordi han trenger søvnen og alenetiden. Anonymous poster hash: 7e585...81c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 11åringen her får være ute til 21 i hverdagene, OM hun er bare over til naboen eller rett utenfor. Samme gjør nabo vennina, ofte hun er over her til 21.00. Men nå har vi 2 barn, begge eget rom. hun på 11år er svært skjeldent på stuen med sitt besøk, dem vil gjerne ha litt mer privat tid. Han på 7år derimot må sende hjem besøket kl 19. for å ha tid til å spise kveldsmat og stelle seg. Hun på 11 legger seg 22 og han på 7 legger seg 20.30. Anonymous poster hash: 85a2b...89a Oi, det var sent i forhold til oss. Har en på 12 år som legger seg klokken 21.30 og en på 7 år som legger seg kl 20. Rart hvor ulike vi er Men hadde du reagert om foreldrene til en venninne til din datter sendte henne hjem igjen dersom hun ringte på klokken 19? HI Anonymous poster hash: f9134...a85
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 jeg sender hjem andre barn i syv-tiden. Så han ville heller ikke ha vært hos andre på den tiden
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Jeg hadde ikke reagert, og jeg hadde bare syntes det var fint om du ga meg beskjed. Jeg liker nemlig å ta hensyn, men jeg er ikke tankeleser. Det som kanskje er en selvfølge for deg trenger ikke å være det for meg, så da er det veldig greit å få vite. Anonymous poster hash: 2304b...318
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Tror jeg kanskje hadde synes det var litt tidlig, men hadde selvfølgelig respektert det. Min gutt går i 6. klasse. Han og kompisene er ofte ute til både 20 og 2030 - så lenge leksene er gjort vel og merke. Fotballtrening 2 dager i uka er fra 19-2030. Da er han ikke hjemme før nærmere 21. Nå i vinterhalvåret legger han seg kl 21. Sommerhalvåret trenger han mindre søvn og legger seg ca 2130. Anonymous poster hash: ec264...bc5
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Min gutt som blir 11 i januar må inn i 19-tiden. Da spiser han kvelds og roer seg ned for kvelden. 20.30 går han på badet, 20.45 ligger han i senga og leser. 21.00 slukker han lyset. Her har det egentlig aldri vært spørsmål om å møte venner etter 19-tiden på hverdager, er han ute kommer han som regel hjem før jeg ringer (fordi de andre også går inn) og han har aldri hatt venner på døra senere enn det. Vi har en ungdomskolegutt også, som snart fyller 14 år. Han har gjerne venner på besøk til rundt 20, da blir de ringt etter av foreldrene. Det er igrunn veldig stor enighet blant foreldrene her omkring om at barna må inn litt i god tid før legging for kveldsmat og en rolig familiestund. Det har aldri vært noe tema eller spørsmål om å få være lenger ute i det hele tatt... Anonymous poster hash: d4d0e...f45
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 11åringen her får være ute til 21 i hverdagene, OM hun er bare over til naboen eller rett utenfor. Samme gjør nabo vennina, ofte hun er over her til 21.00. Men nå har vi 2 barn, begge eget rom. hun på 11år er svært skjeldent på stuen med sitt besøk, dem vil gjerne ha litt mer privat tid. Han på 7år derimot må sende hjem besøket kl 19. for å ha tid til å spise kveldsmat og stelle seg. Hun på 11 legger seg 22 og han på 7 legger seg 20.30. Anonymous poster hash: 85a2b...89a Oi, det var sent i forhold til oss. Har en på 12 år som legger seg klokken 21.30 og en på 7 år som legger seg kl 20. Rart hvor ulike vi er Men hadde du reagert om foreldrene til en venninne til din datter sendte henne hjem igjen dersom hun ringte på klokken 19? HI Anonymous poster hash: f9134...a85 Nei det hadde jeg ikke reagert på, jeg selv har hatt et par sms runder ang han minste, enkelte som kom klokken 9 og 10 i helgene, og det er alt for tidlig, ofte er ikke barna engang våken klokken 9, så har gitt beskjed at dem er hjertlig velkommen men ikke før klokken 11. Anonymous poster hash: 85a2b...89a
Mandala Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Min er ikke ute etter kl 19 og jeg vil heller ikke ha barn her etter kl 19.
Gjest thricane Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Gutten her på ti år legger seg ni i ukedagene og ti i helgen. Siste timen går til trening, kveldsmat og dusj, så da må de hjem før det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Det tar seg vanvittig dårlig ut å ha unger på rek etter klokka 8 om kvelden, skjønner ikke at foreldrene ikke er flaue. Noe annet er fine lyse sommerdager, uten skole, men hallo! Det er jo ikke det vi snakker om nå i november. Unger trenger tid til å sove, og før de skal sove så trenger de å roe litt ned, og de trenger en prat med sine foreldre, og gjerne en bit med mat i magen. Anonymous poster hash: d1fc8...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå