Gå til innhold

Noen som har hatt barn med blemmer i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har det nå, masse. Han klarer ikke å spise, og nesten ikke drikke. Går bare rundt å skriker fordi han antageligvis har skikkelig vondt og er sulten. Alt er feil og han er veldig veldig sår. NoNoen med tips som lindrer? Han er 16 mnd

Anonymous poster hash: 26c64...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det den munn fot og håndsykdommen? Den er det vel ikke noen kur mot?! Bare ta tiden til hjelp og håpe at dere voksne har hatt det som barn. Prøve å friste med mat som er lettyggelig. En kald smoothie frister kanskje mer til kveldsmat enn brødskive. Hvis du lager selv kan du ta litt havregryn i. Jeg pleier å la havregrynene litt i vann først, helst 30 min. Da er det enklere å kjøre med stavmikser.

Anonymous poster hash: 1395d...42c

Skrevet

Høres ut som hånd, fot og munnsyken. Den går nå . Finnes ingen kur, men det kan hjelpe med flytende smertestillende for det bedøver munnen litt.

God bedring.

Skrevet

Jeg har herpes ( på munnen / forkjølelsessår ) og min datter fikk masse, masse blemmer inni munnen første gang hun fikk det. Leste at det var vanlig at det første utbruddet ble slik..

Uff, det er helt grusomt! Sitter fortsatt i meg :(

God bedring, håper det snart går over!

Anonymous poster hash: 28635...169
Skrevet

Nei, det er ikke det. Og det er ikke noe kur heller, men han vil ikke spise eller drikke noe fordi det gjør så vondt :( Prøver å friste med det meste, men han bare skriker og slår det bort. Tenkte det fantes noe genialt som kunne lindre smertene litt

Skrevet

Jeg har herpes ( på munnen / forkjølelsessår ) og min datter fikk masse, masse blemmer inni munnen første gang hun fikk det. Leste at det var vanlig at det første utbruddet ble slik..

Uff, det er helt grusomt! Sitter fortsatt i meg :(

God bedring, håper det snart går over!

Anonymous poster hash: 28635...169

Ja det er det legen tror det er. Kombinert med 2 andre betennelser så ble ikke dette en god start på uka for han.

Skrevet

Prøvd vaniljeiskrem? Det virket her da mine hadde hånd- fot- og munnsykdom og var fulle i munnen av blemmer. Alt annet inkludert yoghurt og smoothie sved voldsomt. Men vaniljeis gikk altså greit :-) God bedring!

Skrevet

Prøvd vaniljeiskrem? Det virket her da mine hadde hånd- fot- og munnsykdom og var fulle i munnen av blemmer. Alt annet inkludert yoghurt og smoothie sved voldsomt. Men vaniljeis gikk altså greit :-) God bedring!

Vil tro smertene er det samme uavhengig av hva blemmene kommer av så det kan jo prøves! Han tåler ikke melk egentlig, men litt går nok bra. Takk for tips!:-)

Skrevet

Gi smertestillende Før mat

Skrevet

Synes det høres ut som trøste jeg. Gi smertestillende og ta barnet med til lege i morgen.

Anonymous poster hash: f0ae6...ecd

Skrevet

Trøske skulle det stå.

Skrevet

Trøske skulle det stå.

Nei det er ikke det. Vært hos legen som mistenkte herpes

Skrevet

Eneste som hjelper er smertestillende. Gir du han det?

Skrevet

Jeg hadde nettopp hånd-, fot- og munnsykdom selv. Smertestillende i fleng, og is (helst saftis, ikke fløteis - den "fester seg" liksom i blemmene i munnen).

Smoothies og næringsdrikker om han vil ha.

Anonymous poster hash: 045ab...37b
Skrevet

Eneste som hjelper er smertestillende. Gir du han det?

Ja, i fleng! :-)

Skrevet

Jeg hadde nettopp hånd-, fot- og munnsykdom selv. Smertestillende i fleng, og is (helst saftis, ikke fløteis - den "fester seg" liksom i blemmene i munnen).

Smoothies og næringsdrikker om han vil ha.

Anonymous poster hash: 045ab...37b

Saftis ja, det har jeg ikke tenkt på engang!! Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...