Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Jeg har det siste året jobbet 80% i en prosjektstilling i kommunen...jeg har hatt fleksibel arbeidstid og har derfor klart å jobbe en del ekstra ved siden av på sykehuset (staten). Den samlede lønnen min har da ligget mellom 30.000 - 35.000 utbetalt de sistd 8 mnd... I helgen falt jeg å brakk foten min og blir da sykmeldt i 2 mnd fremover. Får jeg da sykepenger på bakgrunn av den samla lønna mi eller hvordan regnes dette? Jeg har i perioder jobbet mer enn 100 % men siden dette er to arbeidsgivere så lurer jeg på hvordan det gjøres? Noen som vet? Anonymous poster hash: 03704...794
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Du må levere sykemelding til begge arbeidsplassene, har du variabel lønn så pleier de å gjennomsnittet av de tre siste lønnslippene. Du bare levere sykemelding til begge arbeidsplassene så ordner de/NAV hvor mye du skal få Anonymous poster hash: ab5fe...a91
GeeGee Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Be om at arbeidsgiverens gjennomsnittsberegner lønnen din, det skjer ikke automatisk alle steder. Du vil ikke få utbetalt mer enn 100% til sammen fra NAV uansett. Og det er er maks 6 ganger folketrygdens grunnbeløp (6G) du kan få. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt+og+arbeidsavklaringspenger/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Takk for svar :-) Anonymous poster hash: 03704...794
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Du må sykemeldes fra begge jobbene, og begge arbeidsgiverne må sende inn inntektsopplysningsskjema. Regner med du har fast lønn i 80 % jobben din, så den er grei. Ekstrajobben må beregne en lønn som viser gjennomsnitt/ er representativ. Hvor mangen mnd en bruker kan variere og det er ingen klar fasit. Anonymous poster hash: 29ee4...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå