Gå til innhold

Sykemelding og lønnsutbetaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året jobbet 80% i en prosjektstilling i kommunen...jeg har hatt fleksibel arbeidstid og har derfor klart å jobbe en del ekstra ved siden av på sykehuset (staten). Den samlede lønnen min har da ligget mellom 30.000 - 35.000 utbetalt de sistd 8 mnd... I helgen falt jeg å brakk foten min og blir da sykmeldt i 2 mnd fremover. Får jeg da sykepenger på bakgrunn av den samla lønna mi eller hvordan regnes dette? Jeg har i perioder jobbet mer enn 100 % men siden dette er to arbeidsgivere så lurer jeg på hvordan det gjøres? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 03704...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må levere sykemelding til begge arbeidsplassene, har du variabel lønn så pleier de å gjennomsnittet av de tre siste lønnslippene. Du bare levere sykemelding til begge arbeidsplassene så ordner de/NAV hvor mye du skal få

Anonymous poster hash: ab5fe...a91

Skrevet

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 03704...794

Skrevet

Du må sykemeldes fra begge jobbene, og begge arbeidsgiverne må sende inn inntektsopplysningsskjema. Regner med du har fast lønn i 80 % jobben din, så den er grei. Ekstrajobben må beregne en lønn som viser gjennomsnitt/ er representativ. Hvor mangen mnd en bruker kan variere og det er ingen klar fasit.

Anonymous poster hash: 29ee4...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...