Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Er gravid med første, og var hos legen da jeg var rundt 6 uker på vei. Jeg var der av helt andre grunner, men nevnte i slengen at jeg tror jeg er gravid, og lurte på hva jeg egentlig gjør nå, hva skjer videre. Da fikk jeg beskjed om å komme tilbake i uke 8 for kontroll og innvendig ultralyd. Har lest litt nå, og ser at det ikke er vanlig å være på tidlig ultralyd, med mindre man mistenker at det er noe galt, eller om mor er veldig bekymret? Jeg faller ikke under noen av de kategoriene, så er det bare legen som har lite å gjøre, eller er ikke dette så uvanlig som jeg får inntrykk av på nettet? Anonymous poster hash: 54001...e46 Anonymous poster hash: 54001...e46
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 En tar også ultralyd hvis du er usikker hvor langt på vei du er. Anonymous poster hash: 9c230...256
Ærlige Ærna Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Du har rett i at det ikke er nødvendig, legen mente det nok mer som et tilbud. Var det privat lege? I så fall er nok de ivrige med å tilby ekstra oppfølging. Ville tatt det med ro en stund til, evt tatt en privat ul rundt uke 11-12, hvis du er urolig. Lykke til ;-)
Ærlige Ærna Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 En tar også ultralyd hvis du er usikker hvor langt på vei du er. Anonymous poster hash: 9c230...256 Det kan de også finne ut senere enn uke 8, altså ingen nødvendighet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Du har tidlig ultralyd og så har du "tidlig ultralyd"... Det de omtaler som tidlig ultralyd i media er den grundige sjekken hvor de ser etter avvik hos fosteret for å påvise ulike trisomi ol. Den er det ikke alle som får og slett ikke alle som har lov å utføre. Men mange leger og gynekologer bruker ul for å se hvor langt en er kommet og se etter hjerteaktivitet ol. Anonymous poster hash: 0de0b...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå