Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Når jeg leser julegavetråder slår det meg at mine barn og stebarn virker relativt uskyldige og umodne sammenlignet med de det skrives om her. Ingen av de tre barna her bryr seg om merkeklær, merker på utstyr, hva som er bra skiutstyr etc. De er ikke i nærheten engang. Bryr de fleste barna på den alderen seg om sånt? Anonymous poster hash: 447db...a3e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Min niåring bryr segg ikke om merker ol, men det kan jo hende det endrer seg før hun blir 13. Anonymous poster hash: 91e8e...da4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Ja, jeg valgte så stort aldersspenn fordi barna her er nå 10-12 år gamle. Anonymous poster hash: 447db...a3e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Jeg har to gutter på 10 og 13 år og svaret er både ja og nei. De kan fint gå i en bukse fra HM, en t-skjorte fra KappAhl og en hettegenser fra Cubus. De har mest klær som ikke er merkeklær, men likevel synes de jo klær med merke på er kult og kan godt ønske seg DC-sko, en spesiell caps e.l. Når det kommer til utstyr er de mer bevisst, sparkesykler, skateboard o.l skal ikke være "jalla", der vet de hva de vil ha. Anonymous poster hash: 6dd80...233
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Ja, det gjør 8 1/2 åringen her. Det er nok mye pga meg. Jeg liker å kjøpe ting som er av god kvalitet. Spesielt idrettsting. Skulle kjøpe meg ny håndball eks. og sa at jeg vil ha selectball fordi det er god kvalitet. Så han kan skille mange merker fra hverandre.. Han selv liker klær fra Billabong og noe skimerker. Men bryr seg ikke om merker ellers, kunnet han kjenner igjen merkene på kvalitetsskiene/snowboardet osv. Jo, også liker han å spille i Nikefotballsko.
Plutselig_gravid Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Har en gutt på 11 år. Han bryr seg om merkeklær i den forstand at han synes det er ekstra kult med DC klær. Han liker ikke å få myke gaver, men hvis det er DC klær så jubler han. Samtidig kan han godt gå med en bukse eller genser fra hennes og mauritz eller cubus. Det viktigste er at det ser kult ut fremfor hvilket merke det er.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Jeg tror ikke mine vet hva dc eller billabong er engang. Og heller ikke jalla. De aner ikke om en sparkesykkel eller sykkel er fra biltema, xtra leker eller sportsbutikk. Men det er tydeligvis vanlig. De er jo så små enda! Hvor har deres plukket opp det...? Anonymous poster hash: 447db...a3e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Jeg tror ikke mine vet hva dc eller billabong er engang. Og heller ikke jalla. De aner ikke om en sparkesykkel eller sykkel er fra biltema, xtra leker eller sportsbutikk. Men det er tydeligvis vanlig. De er jo så små enda! Hvor har deres plukket opp det...? Anonymous poster hash: 447db...a3e Det er helt sikkert forskjell på miljøene barna vanker i, det er stor forskjell fra skole til skole, fra by til land osv Min 10-åring driver med triksing på sparkesykkel og kjører skateboard, da i skateparker, på ramper og sånt. Han har gått flere kurs, møtt folk som driver med dette aktivt, har samlet autografer fra norgesmestre osv. Han vanker i et miljø hvor han er av de yngste, han ser på klipp på youtube, og mange idoler han ser opp til. Man kan ikke trikse på dette nivået med en sparkesykkel fra lekebutikken, man må ha en sykkel som er laget for det, som tåler hopp, knall og fall, som har de riktige egenskapene, kulelagrene, vekt osv osv. Dette kan min sønn, han har lest seg opp, erfart og lært. Med på kjøpet kommer reklamen og påvirkningen fra idolene. Når et av idolene er sponset av DC og går med bare DC klær så er selvfølgelig DC kult. Dette har også en smitteeffekt f.eks på skolen. Her vi bor og på skolen min sønn går på er skatemiljøet aktivt og stort, og når det er mange nok unger mellom 10 og 16 (felles barne- og ungdomsskole) som synes det og det merket sparkesykler er best, de og de klærne er kulest, de og de skoene ønsker man seg til jul, de og de hjelmene får mest oppmerksomhet og komplimenter på skolen, ja da smitter det også over til de barna som kanskje egentlig ikke er så opptatt av skateboard. Anonymous poster hash: 6dd80...233
MTF Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Gutten min på snart 10 år bryr seg ikke om merker. Når det gjelder klær går det mer på hva han syns ser kult ut og er behagelig, og bryr seg ikke hvilket merke det er så lenge det oppfyller de to kriteriene. Mye kan nok skje frem til han er 13 da...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Jeg tror ikke mine vet hva dc eller billabong er engang. Og heller ikke jalla. De aner ikke om en sparkesykkel eller sykkel er fra biltema, xtra leker eller sportsbutikk. Men det er tydeligvis vanlig. De er jo så små enda! Hvor har deres plukket opp det...? Anonymous poster hash: 447db...a3e Idoler, youtube og skolen. Skate og musikkmiljøet er stort her vi bor Anonymous poster hash: 7a8a7...262
Førstemann Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Har en jente som akkurat har fylt 9. Hun bryr seg ikke mye enda, men har begynt så vidt å legge merke til hva andre har og hvilke merker det er. Hun blir veldig glad hvis hun får noe hun vet er populært, men bryr seg ikke så veldig ut over det
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Plutselig har 12,5 åringen blitt interessert i merker ja - særlig Abercrombie & fitch, samt Hollister - selvsagt klær som kun fås tak i via nettet eller i USA, samt utvalgte butikker i Europa. Med skyhøy frakt.. Før kunne han gå med hva som helst.. så det skjer noe i den alderen virker det som Anonymous poster hash: 602a1...f15
Gjest lillehi Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Datteren min ønsker seg diverse merkeklær, og jeg ser at de fleste av vennene hennes er veldig opptatt av det. Samtidig blir hun like glad for klær uten merker, spesielt hvis de er rosa eller lilla😃 de er 14/15😃
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Min 12-åring bryr seg ikke en millimeter, men jeg vet at de fleste i klassen hennes gjør det. En av venninnene hennes har også oppfordret henne til å kle seg mer moteriktig og begynne å sminke seg, sånn at hun kan slippe å være flau over henne... Anonymous poster hash: 44b61...7d0
geitemarken Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Min jente har omtrent alltid vært opptatt av klær, at de skulle være fin, tøff osv. Men hun begynte ikke å bry seg med merke klær før hun var ca 14 år gammel (1 år siden). Men så oppdaget hun at da går jo alle i det samme. Så i høst har hun faktisk (!) Syntes det var mer gøy å finne skatter som ikke alle andre har på loppis og Bruktmarked. Om plaggene er av merke derfra er de enda mer en skatt og et funn. Vi har funnet utrolig mye kult til henne, og hun er heldig for hun er en str small som jo er størrelsen de fleste vokser fra så det bruker å være mye å velge mellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå