Gå til innhold

Familie med navn med samme forbokstav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om familier hvor mor og far har navn som feks begynner på A også gir de alle barna navn på A også?

Anonymous poster hash: 06607...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer dessverre ikke å synes det er noe annet enn litt komisk. Litt "fnise-inni-meg-morsomt". Utover det så er det ikke så mye å tenke noe om.

Skrevet

Er det sikkert det er så gjennomtenkt da?

Jeg hadde faktisk ikke kommet på at jeg og datteren min har samme forbokstav før forrige uke da hun hadde lært sin egen og min og mannens bokstav i barnehagen...

Anonymous poster hash: 8c8dc...81a

Skrevet

Jeg syns det er litt morsomt egentlig..

Vet om en Tom og Trine som har barna Tommy, Tiril, Tina, Truls og Tonje.

Anonymous poster hash: 98351...1d1
Skrevet

Jeg og min bror har samme forbokstav som vår mor, og kjenner en familie til hvor begge foreldrene og alle 3 barna deres har samme forbokstav. 

I begge familier var dette helt tilfeldig, og noe vi først la merke til når vi møttes og hilste på hverandre.

Anonymous poster hash: c9c3f...47d
Skrevet

Synes det ser skikkelig teit ut. For å være helt ærlig… Har en vennine som har en slik familie. Og jeg husker jeg syntes det så så teit ut hvergang jeg så det navneskiltet på døra dems, selv når jeg var liten. 

Men,men.. 

Smaken er som baken og den er delt. 

Anonymous poster hash: 89049...e97
Skrevet

Moren min, jeg og sønnen min har samme forbokstav, det er ikke gjort med vilje, det bare ble slik. Jeg er gravid nå og hviis det blir jente får hun ett navn som også begynner på samme forbokstav, ikke fordi jeg skal fortsette "trenden" men fordi vi falt for det navnet, blir det gutt derimot har ikke navnet vi falt for der samme forbokstav som oss :) Folk må gjerne le av det, er uansett ikke gjort med intensjon om at alle skal ha samme forbokstav.

Anonymous poster hash: 35139...ea8
Skrevet

Syntes det er vanvittig teit! Hva er vitsen liksom? Hvem bryr seg om slikt?

Skrevet

Litt krampeaktig når Siri og Sigurd har barna Silje, Sondre og Sander.....

Skrevet

Vi har det sånn i vår familie, og det var ren tilfeldig i følge mamma og pappa. Da de fikk meg, så falt de for et jentenavn som begge ville at jeg skulle hete det. Det var folk utenfra som begynte og bemerket det først, før dem ble obs på det. Så ble mamma gravid med lillebroren min, og han fikk navnet sitt etter olderfaren min på fars side og har samme forbokstav. Og slik ble det. Har hittil ikke fått noe negativ tilbakemelding om det, kun her på DIB :P Typisk, heh... Kjekt når man skal gi felles gave, for da kan man bare skrive Fra familie 4E :)

Anonymous poster hash: 6fa85...8eb

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Så det er også noe som må kritiseres?

Skrevet

Det er så kleint!!! Hadde en kollega en gang hvor mor og fars nav begynte på M, og jammenmeg fikk ikke begge barna navn på M!

Anonymous poster hash: ece4e...fe8
Skrevet

Så det er også noe som må kritiseres?

Vel. .. Når noen spør så svarer man. Det betyr ikke at jeg sier noe til dem eller om dem utenfor dette Anonymforumet.

Skrevet

I eksens slekt er det en familie der alle begynner på TR :-D Trond og Trine fikk Truls, Trygve, Trude og Trym

Må le hver gang :-D

Anonymous poster hash: 2b9da...494

Skrevet

Syns det er litt koselig, jeg....

Anonymous poster hash: 771b4...9b9
Skrevet

Hva om mor og far fra familie hvor alle starter med "Tr.", går fra hverandre og så møter mor en mann hvor alle starter med bokstaven M, de får barn sammen - hva skal barna hete 😝

Anonymous poster hash: 366b4...7b5

Skrevet

Her så har jeg og mine 2 barn, samme forbokstav. Men det var helt tilfeldig. Og ikke noe jeg tenkte på før barna vår noen år.

Anonymous poster hash: ca272...ae6
Skrevet

Sånn som "The Duggars? Alle barna heter noe på J

Anonymous poster hash: 6f2d1...7e0

Skrevet

Man kan da ikke for at man treffer en med lik bokstav? Alle mener vi burde fulgt opp med barna, men her har en fått lik, resten forskjellige. Vi har ikke lagt vekt på bokstaven, men hvilke navn vi liker

Anonymous poster hash: d243e...2da

Skrevet

Samme forbokstav er ikke så ille, det kan jo være tilfeldig. Men når de tre første bokstavene er like, er det ille! Vet om fire søsken som heter: Marie, Marlene, Martine og Marius! Heldigvis heter ikke foreldrene noe på Mar!

Anonymous poster hash: 17d3f...b4f

Skrevet

Kan ikke si jeg har tenkt over det egentlig. Det kan vel være tilfeldig?

Skrevet

Synes det ser skikkelig teit ut. For å være helt ærlig… Har en vennine som har en slik familie. Og jeg husker jeg syntes det så så teit ut hvergang jeg så det navneskiltet på døra dems, selv når jeg var liten.

Men,men..

For å være ærlig, syns jeg det er teitere å ikke kunne riktig bruk av da/når. Hver gang du var liten, liksom?

Anonymous poster hash: a318b...6b4

Skrevet

Synes egentlig det er litt småharry, men litt søtt også, på en naiv måte.

Anonymous poster hash: 52afa...925

Skrevet

Men,men..

For å være ærlig, syns jeg det er teitere å ikke kunne riktig bruk av da/når. Hver gang du var liten, liksom?

Anonymous poster hash: a318b...6b4

Og at man ikke kan skrive venninne, eller kan forskjellen på dems og deres.

Anonymous poster hash: 3cf51...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...