Gå til innhold

Rart det med menn egentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange på DiB forsvarer menn som ikke gjør husarbeid med at det "ikke ligger for dem", de mangler "husmorgenet", de må få oppgavelister fra kjerringa for å gjøre husarbeid, stå opp med barn osv. Hva gjorde de egentlig FØR de fikk dame, hvis man antar at de ikke flyttet rett fra mamma og inn til dama si? De fleste single menn må da vaske huset sitt, klærne sine, lage maten sin. Hvorfor opphører det med en gang de får dame egentlig, har jeg alltid lurt på?

Anonymous poster hash: 6a1eb...7a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min vaska hver 14 dag i ungkarsboligen sin. Problemet vårt er at jeg syns hver 14 dag i en familie på 4 er for sjelden,men det synes ikke han. Liker å ha det rent og pent rundt meg. Derfor kommer jeg han i forkjøpet.

Anonymous poster hash: 36f62...495

Skrevet

Mannen min vaska hver 14 dag i ungkarsboligen sin. Problemet vårt er at jeg syns hver 14 dag i en familie på 4 er for sjelden,men det synes ikke han. Liker å ha det rent og pent rundt meg. Derfor kommer jeg han i forkjøpet.

Anonymous poster hash: 36f62...495

Nå snakker jeg om de mange mennene til DiB-damer som ikke vasker i det hele tatt, ikke lager mat, ikke vasker egne klær +++. Det måtte de gjøre mens de var single, mens det plutselig ikke lenger er nødvendig med en gang de flytter inn hos en dame?

Anonymous poster hash: 6a1eb...7a5

Skrevet

Vel... Mannen min gjør vel aldri husarbeid inne eller lager mat med mindre jeg kommanderer det.

Når han var singel gjorde han det han måtte, men på en håpløs måte. Det han regner som rent nok er ikke noe jeg er fornøyd med. Han får ikke nærme seg klesvasken fordi klær stadig blir ødelagt når han prøver og mat smaker fælt når han lager den...

Nå er ikke jeg en av de som klager, da dette er en arbeidsfordeling vi er enige om. Han ser etter alt som har med hus, hage og bil å gjøre, og er rå på å bestille mat dersom han er alene med ungene 😉

Skrevet

Synes stort sett at de mennene som ikke gidder å bidra får passet sitt påskrevet, jeg?

Skrevet

Før dame var militæret og hybelhus. Nei, MÅ ikke vaske, bare utvask når han flytter ut. Samme erfaring her med en mann som ikke gjør husarbeid frivillig. Forsvarer det ikke!

Anonymous poster hash: 822bf...53b
Skrevet

Litt av problemet er nok også at en del mødre og fedre ikke oppdrar barna sine slik at de har lært elementære huslige sysler før de flytter hjemmefra. De flest jenter finner motivasjon i å lære seg dette på egen hånd når de flytter for seg selv, mens det gjelder de færreste guttene.

Jeg er så heldig at jeg har "overtatt" en flott mann etter at min svigermor gjorde en kjempejobb med han når han var ungdom. Hun lærte opp sine gutter fra de var 11 - 12 år og det nyter jeg godt av. :P Dette har vi videreført til vår eldste sønn, som nå kan både vaske klær, toaletter, lage mat osv.

Skrevet

På vegne av late menn (jeg er mannen i forholdet husarbeidsmessig):

Da jeg var ung og singel var standarden på renhold og rydding ikke i nærheten av ambisjonsnivået til mannen min. Maten var i beste fall kjip halvfabrikata og jeg kunne ikke ha lyse klær eller fine ullklær fordi jeg heiv alt sammen i maskina. Pr i dag holder mannen min standarden oppe, mens jeg dilter etter og bidrar etter beste evne (men kan godt sitte og se på at han rydder med mindre han aktivt oppfordrer meg til å bidra. Ikke fordi jeg er ondsinnet, men fordi det virker som han ikke gjør seg noe av det). Er han borte så blir det bokslapskaus eller posegrøt til middag (og oppvasken blir gjerne stående på benken over natta). Jeg har lært meg det med klesvask da :-P

Skrevet

Jeg må si at jeg har gjort en genistrek med å bli sammen med en alenefar! Han vet hva det vil si å stelle hus og setter pris på at vi jobber som et team :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...