Gå til innhold

Hjelmsveis og andre store problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å sykle!

Ja, det er vanskelig å tro, men det er helt sant. Nå er det vel snart 25 år siden jeg sist brukte sykkel som daglig fremkomstmiddel, så en del spørsmål dukker naturlig opp... 

• Lue under sykkelhjelm, lar det seg gjøre? Jeg hater vind i ørene!

• Finnes det sykkelhansker?

• Jeg trenger regnjakke. Må ha en som ikke blir så klam. Goretex eller lignende. Har du sett en fin en i det siste? (Dessverre har dattera akkurat kjøpt seg den nye Bergansen, så den er "opptatt")

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så modig du er :D 

Du kan ha lue under hjelmen, men husk at den må være litt tynn og ikke ha stor dusk eller noe slikt da :P

Jeg har selv nettopp kjøpt meg en Bergans lue i merinoull og den er kjempemyk og tynn, men samtidig god og varm.

Det finnes selvfølgelig sykkelhansker, det finnes vel alt innen sykling til nå :D

Kan du ikke kjøpe jakken i en annen farge da? Jeg elsker Bergans selv :D

Skrevet

Føler meg kjempetøff!

I mine sykkeldager var det ingen som brukte hjelm... Så der må jeg prøve meg litt frem altså. Vil vel ikke ha så varm lue nødvendigvis, det er å dekke ørene som er det viktige. Mulig jeg heller bør gå for pannebånd?

I en sånn sykkelavdeling på sporten blir jeg jo helt lost... De som jobber der tror jo alle som skal ha noe sykkelgreier er elitesyklister. Jeg skal altså bare sykle til jobben, hvor jeg ikke har tilgang til garderobe, så jeg skal ikke sykle meg svett... Men hansker kan jeg vel alltid driste meg å spørre etter :D

Skrevet

Jøss, dama på Intersport var visst ikke interessert i å selge meg en Bergans hun. Så da gikk jeg til Norrønna i steden!

Skrevet

Oi :o Jeg har vært borti det jeg også :P De vet liksom så godt hva jeg vil ha. Men jeg sier bare nei nei :D

Skrevet

Altså, hun var visst ikke interessert i å selge meg noe som helst, var viktigere å få pakket opp nyankomne varer. 3 ansatte, 1 kunde... Også lurer de på hvorfor vi heller handler på nett?

Så jeg prøvde litt forskjellige merker, fant ut at jeg likte Norrønna best, og gikk heller bort på senteret der de har en Norrønna butikk. Det fikk jeg kjempe god hjelp, og endte opp med en annen modell enn jeg hadde funnet. Pluss bukse.

Skrevet

Så rart :o Jeg liker egentlig best og handle i butikken. Da kan jeg prøve klærne. Jeg har ikke noe standard kropp så den passer ikke bare en str. Det hele kommer jo an på fasongen og alt. Så ender ofte opp med helt andre klær enn jeg hadde tenkt på eller tror skal passe.

Jeg har aldri kjøpt noe i Norrøna. Jeg tenkte på Nordheim (?) jeg. Kjøpte en jakke i Nordheim til eldste en gang, men den var så smal.

Skrevet

Altså, hun var visst ikke interessert i å selge meg noe som helst, var viktigere å få pakket opp nyankomne varer. 3 ansatte, 1 kunde... Også lurer de på hvorfor vi heller handler på nett?

Så jeg prøvde litt forskjellige merker, fant ut at jeg likte Norrønna best, og gikk heller bort på senteret der de har en Norrønna butikk. Det fikk jeg kjempe god hjelp, og endte opp med en annen modell enn jeg hadde funnet. Pluss bukse.

Jeg har en norrøna bukse jeg er veldig fornøyd med. Bruker den ikke til sykling, men mye annet. Jeg sykler forresten med skinnhansker... Men jeg lett meg egentlig ikke for sykling, for slett vel kun ca en km før jeg tar toget videre.

Og ingenting er mer irriterende enn ansatte som ikke gidder å hjelpe når man har tenkt å bruke en del penger.

Skrevet

Jeg har en norrøna bukse jeg er veldig fornøyd med. Bruker den ikke til sykling, men mye annet. Jeg sykler forresten med skinnhansker... Men jeg lett meg egentlig ikke for sykling, for slett vel kun ca en km før jeg tar toget videre.

Og ingenting er mer irriterende enn ansatte som ikke gidder å hjelpe når man har tenkt å bruke en del penger.

Når man vil ha hjelp må de ansatte hjelpe! Det er jobben deres.

Jeg reagerer barnslig og går og boikotter butikken i lange tider når slikt skjer. Utrolig idiotisk egentlig- jeg sier jo aldri fra til de ansatte at jeg boikotter pga dårlig service...

Også et lite tips: kjøp sånt ekstra gelesete til sykkelen - da får rompa det bedre😊

Skrevet

Gelesete eller sykkelbukse med padding er et must! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...