Gå til innhold

Bli sammen med exens søster

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nesten et år siden ble det slutt med meg og exen. Vi hadde vært sammen i fire år, og har et barn sammen. 
Jeg og hans søster blei på den tiden veldig gode venninner. Kort fortalt, så har vi nå fått følelser for hverandre, og hadde det ikke vært for at hun er min x sin søster, hadde vi nok vært kjærester. 
Dette høres nok litt rart ut, men vi har begge to hele tiden vært bifile, så at jeg liker jenter også er ikke noe nytt.  Det vet også x`n min godt. 

Veldig dumt av meg og få føleser for akkurat denne jenta. Men vi passer bare helt perfekt sammen, vi er så like, har samme interesser, og har det så fint når vi er sammen. 

Jeg lurer bare på hvordan min x, hennes bror, vil reagere på dette!
Vi har snakket om at vi bare må la det gå og at dette ikke kan bli til noe, pga han. Men det er vanskelig.. Men ingen av oss vil jo gjøre dette mot han! 

Har dere noen gode råd til meg dere kloke damer? Er jeg veldig dum som i det hele tatt tenker tanken på å innlede et forhold til henne? 

Anonymous poster hash: 2a95b...db2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, den var litt kinkig, ja.

Det kommer jo helt an på takhøyden hos hennes familie. Er de en åpen og likevel inkluderende familie så kan det hende de, inkl. din eks., kan takle det. Hvis ikke så kan det blir vanskelig, spesielt for henne, men også for ditt barn. En annen ting er at dere bør være veldig, veldig, veldig sikker på at det blir dere varig hvis dere skulle bli sammen. For hvis det skulle gå galt mellom dere og du har vært sammen med både ditt barns far og tante... da kan det bli vanskeligere å takle for alle.

Dere som kjenner familien, så bare dere vet hva som kan tåles der.

Er det ekte og varig kjærlighet mellom deg og henne så kan man kanskje si at dere skal gi blaffen i hva andre, inkl. hennes familie, måtte mene... men det kan jo bli vanskelig om hennes familie ikke aksepterer det.

Bare du og hun som kan vite hvor sterke disse følelsene er og om det er verdt å satse.

Anonymous poster hash: 84122...9ca
Skrevet

Oj, den var litt kinkig, ja.

Det kommer jo helt an på takhøyden hos hennes familie. Er de en åpen og likevel inkluderende familie så kan det hende de, inkl. din eks., kan takle det. Hvis ikke så kan det blir vanskelig, spesielt for henne, men også for ditt barn. En annen ting er at dere bør være veldig, veldig, veldig sikker på at det blir dere varig hvis dere skulle bli sammen. For hvis det skulle gå galt mellom dere og du har vært sammen med både ditt barns far og tante... da kan det bli vanskeligere å takle for alle.

Dere som kjenner familien, så bare dere vet hva som kan tåles der.

Er det ekte og varig kjærlighet mellom deg og henne så kan man kanskje si at dere skal gi blaffen i hva andre, inkl. hennes familie, måtte mene... men det kan jo bli vanskelig om hennes familie ikke aksepterer det.

Bare du og hun som kan vite hvor sterke disse følelsene er og om det er verdt å satse.

Ja det er sant. Om forholdet vil vare livet ut eller ikke, kan man jo aldri vite uansett. Nå føles det sånn ut, men man vet jo aldri hva som vil skje i fremtiden. Jeg føler veldig sterkt nå at det er henne jeg vil være med, og jeg vet hun gjør det samme. Men som du sier så blir det veldig dumt om det skulle ende igjen. Blir rart for barna at mamma er kjæreste med tante å sikkert :P 

De fleste i familen hennes tror jeg hadde tatt det greit. Kanskje litt sjokkerte i begynnelsen, men jeg tror faktisk de ikke hadde blitt så overasket heller, da vi er og har vært veldig mye sammen, og hele tiden hatt et nært forhold. de hadde nok akseptert det til slutt. Eneste jeg bekymrer meg over er min x. Jeg har ikke lyst til å såre han. jeg er ganske sikker på at han hadde syntes det var veldig rart! Han tok bruddet vårt ganske tungt også.. 

Skrevet

Ingen god ide spør du meg. Hadde ikke vært sammen med en venninne sin ex en gang så ihvertfall ikke med søsteren.

Anonymous poster hash: 7d295...589

Skrevet

Ingen god ide spør du meg. Hadde ikke vært sammen med en venninne sin ex en gang så ihvertfall ikke med søsteren.

Ser den, jeg tenkte på akkurat samme måte før selv! Men ikke så lett når man først står oppi det :P 

Skrevet

Skjønner det. Håper du/dere finner en god løsning på det. Lykke til. :)

Skrevet

Skjønner det. Håper du/dere finner en god løsning på det. Lykke til. :)

Tusen takk :) 

Skrevet

Ja det er sant. Om forholdet vil vare livet ut eller ikke, kan man jo aldri vite uansett. Nå føles det sånn ut, men man vet jo aldri hva som vil skje i fremtiden. Jeg føler veldig sterkt nå at det er henne jeg vil være med, og jeg vet hun gjør det samme. Men som du sier så blir det veldig dumt om det skulle ende igjen. Blir rart for barna at mamma er kjæreste med tante å sikkert :P

De fleste i familen hennes tror jeg hadde tatt det greit. Kanskje litt sjokkerte i begynnelsen, men jeg tror faktisk de ikke hadde blitt så overasket heller, da vi er og har vært veldig mye sammen, og hele tiden hatt et nært forhold. de hadde nok akseptert det til slutt. Eneste jeg bekymrer meg over er min x. Jeg har ikke lyst til å såre han. jeg er ganske sikker på at han hadde syntes det var veldig rart! Han tok bruddet vårt ganske tungt også.. 

Det er jo veldig dumt å la kjærlighet forsvinne også, hvis det er ekte kjærlighet mellom dere.

Det er ikke sååå lenge siden det ble slutt mellom deg og eksen, så hva om du og hun ikke ses på en god stund (flere måneder, kanskje et halvt år) og så lar tiden få gå. Siden din eks tok bruddet så tungt så vil jeg tro det er enda hardere å skulle takle at du ikke bare blir sammen med en annen, men til og med søsteren hans. Hvis dere lar tiden jobbe for dere så vil han få bruddet mer på avstand, kanskje finner han seg en annen dame, og samtidig ser du og hun om forholdet deres overlever en adskillelse, om følelsene er like sterke når den tiden er gått.

Jeg vet egentlig ikke, bare "tenker høyt".

Skrevet

Ville tenkt mer på hva barnet ditt vil si om det... Litt sært at stemor/tante er samme person...

Skrevet

Ville tenkt mer på hva barnet ditt vil si om det... Litt sært at stemor/tante er samme person...

Jeg er ikke HI, men akkurat det tror jeg ikke vil være så ille. Barnet vil jo vokse opp med at familien er som den er og bli vant med det. Hvis alle voksne rundt håndterer det bra så vil nok barnet også håndtere det bra.

Skrevet

Det er jo veldig dumt å la kjærlighet forsvinne også, hvis det er ekte kjærlighet mellom dere.

Det er ikke sååå lenge siden det ble slutt mellom deg og eksen, så hva om du og hun ikke ses på en god stund (flere måneder, kanskje et halvt år) og så lar tiden få gå. Siden din eks tok bruddet så tungt så vil jeg tro det er enda hardere å skulle takle at du ikke bare blir sammen med en annen, men til og med søsteren hans. Hvis dere lar tiden jobbe for dere så vil han få bruddet mer på avstand, kanskje finner han seg en annen dame, og samtidig ser du og hun om forholdet deres overlever en adskillelse, om følelsene er like sterke når den tiden er gått.

Jeg vet egentlig ikke, bare "tenker høyt".

Ja det er sikkert veldig lurt. Vi har snakket litt om det å. Men det er vanskelig å skulle være frivillig adskilt fra en  man er så glad i, også har vi nesten bare felles venner, så vi hadde ikke unngått å møte på hverandre, da vi begge to er veldig sosiale av oss. Vi har hvertfall bestemt oss for å at vi ikke skal innlede noe forhold på en god stund ennå. Så får vi vell bare ta det som det kommer.. Kanskje vi burde prøve en stund fra hverandre også, det er nesten så jeg håper følelsene skal forsvinne, for jeg tror det hadde vært det beste.. :( 

Skrevet

Tror egentlig ikke det hadde blitt noe problem. Vi er en veldig åpen familie, hun vet godt at det er helt vanlig at jenter er kjæreste med jenter og omvendt. Så den biten hadde ikke vært noe problem. At denne jenten hadde vært tante, tror jeg faktisk ikke hun hadde reagert på i det hele tatt. Kanskje tenkt litt over det når hun ble eldrei, men da hadde hun jo vært vandt til det ;) 

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert? Om du hadde en ekskjæreste som ble sammen med din bror? 

Skrevet

Jeg må bare være ærlig, jeg synes det er litt på kanten.

Spesielt siden dere har barn sammen, og fortsatt må "omgåes".

Beklager...

Anonymous poster hash: 04065...78a

Skrevet

Jeg må bare være ærlig, jeg synes det er litt på kanten.

Spesielt siden dere har barn sammen, og fortsatt må "omgåes".

Beklager...

Anonymous poster hash: 04065...78a

Det er ikke noe å beklage. Jeg er enig i det du sier selv.. Derfor det er så vanskelig :P 

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert? Om du hadde en ekskjæreste som ble sammen med din bror? 

Kommer an på hvordan ting hadde vært mellom meg og eksen. Om jeg var ferdig med ham og vi samarbeidet godt og kunne omgås uten vonde følelser, så hadde det vel vært greit...

Er det et alternativ å spørre ham hvordan han ser på det?

Anonymous poster hash: 73643...362

Skrevet

Syns den blir litt drøy, er jo en uskreven regel at man ikke driver med venner sin x... Og da bør man virkelig holde seg unna søsken sine x'er, syns nå jeg, men ditt liv og din avgjørelse. Lykke til, og håpe du blir lykkelig med enten henne eller en annen

Skrevet

Kan ikke søsteren prøve å ymte litt frempå til eksen, for å finne ut hva han tenker og føler?

Det trenger ikke å være håpløst og forbudt selv om de er søsken, hilsen hun som nå er gift med broren til eksen.

Anonymous poster hash: b7f77...a42

Skrevet

Kommer an på hvordan ting hadde vært mellom meg og eksen. Om jeg var ferdig med ham og vi samarbeidet godt og kunne omgås uten vonde følelser, så hadde det vel vært greit...

Er det et alternativ å spørre ham hvordan han ser på det?

Anonymous poster hash: 73643...362

Ja det er jo et alternativ. Burde hvertfall prate med han først, før han finner det ut av noen andre :) 

Skrevet

Kan ikke søsteren prøve å ymte litt frempå til eksen, for å finne ut hva han tenker og føler?

Det trenger ikke å være håpløst og forbudt selv om de er søsken, hilsen hun som nå er gift med broren til eksen.

Anonymous poster hash: b7f77...a42

hvordan tok exen din det da? :) Jo er sikkert best om det er hun som tar det opp med han. 

Skrevet

Uff. Det blir for kleint. Ligg unna. 

Anonymous poster hash: 194cb...09c
Skrevet

Uff. Det blir for kleint. Ligg unna. 

Anonymous poster hash: 194cb...09c

å ligge unna er for seint! ;) 

Skrevet

Hva hadde du følt om x kjæresten din ble sammen med din søster eller bror? Synes det er helt drøyt jeg da. Man kan ikke styre følelsene sine, men man kan styre valgene man tar. At dere har barn sammen blir jo bare helt merkelig for ungen. Det finnes nok av fisk i havet- la

det ligge..

Anonymous poster hash: 5433a...f6d

Skrevet

For nesten et år siden ble det slutt med meg og exen. Vi hadde vært sammen i fire år, og har et barn sammen. Jeg og hans søster blei på den tiden veldig gode venninner. Kort fortalt, så har vi nå fått følelser for hverandre, og hadde det ikke vært for at hun er min x sin søster, hadde vi nok vært kjærester. Dette høres nok litt rart ut, men vi har begge to hele tiden vært bifile, så at jeg liker jenter også er ikke noe nytt.  Det vet også x`n min godt.  Veldig dumt av meg og få føleser for akkurat denne jenta. Men vi passer bare helt perfekt sammen, vi er så like, har samme interesser, og har det så fint når vi er sammen.  Jeg lurer bare på hvordan min x, hennes bror, vil reagere på dette!Vi har snakket om at vi bare må la det gå og at dette ikke kan bli til noe, pga han. Men det er vanskelig.. Men ingen av oss vil jo gjøre dette mot han!  Har dere noen gode råd til meg dere kloke damer? Er jeg veldig dum som i det hele tatt tenker tanken på å innlede et forhold til henne?   Anonymous poster hash: 2a95b...db2

Du skal bli kjæreste med barnets tante? Merkelig ja! Snakk om å gjøre det komplisert

Skrevet

Hva hadde du følt om x kjæresten din ble sammen med din søster eller bror? Synes det er helt drøyt jeg da. Man kan ikke styre følelsene sine, men man kan styre valgene man tar. At dere har barn sammen blir jo bare helt merkelig for ungen. Det finnes nok av fisk i havet- la

det ligge..

Anonymous poster hash: 5433a...f6d

Jeg hadde faktisk ikke brydd meg i det hele tatt om han ble sammen med min søster. Hadde nok vært litt rart i begynnelsen, men jeg hadde akseptert det. Om jeg hadde hatt en bror som han ble sammen med, hadde jeg nok begynt å lure veldig, siden han er så langt fra homifil som man kan bli :P Men hadde vært helt greit det å. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...