Gå til innhold

Hvor ille er det å utelate en arbeidsplass på cv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt en butikkjobb, 100%. Dagligvarebransjen. Jobbet i en franchiseeid butikk før og sjefen der var helt forferdelig! + dårlige arbeidsforhold. Vi var ikke på godfot, og hun prøvde å skvise meg ut fra bedriften. Blant annet tvang hun meg en gang til å si jeg var gravid (var ikke det altså) fordi jeg måtte bytte vakt grunnet en legetime. Ja, hun prøvde virkelig og tvinge meg. Hun solgte også mat som var utgått på dato (kafelignende bedrift), + mange andre ting. En gang hadde kjøleskapene sviktet over natten, men vi måtte selge maten allikevel dagen etterpå.. Bare grøsser ved tanken.. Sluttet der etter 3 mnd og har utelatt det fra cv da jeg i ettertid kun har jobbet innenfor helse. Vil dette slå inn negativt når de bakgrunnsjekker? 

Anonymous poster hash: 5a9e1...270
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt er vel problemet å ha ført opp steder du ikke har jobbet....

Dersom det ikke er relevant for din nye søknad og det ikke ser rart ut på cv'en (hull du ikke kan forklare) så spiller det jo ingen rolle.

Men jeg Kan ikke tenke meg at er helseforetak gidder kontakte en kafébedrift du jobbet for i tre mnd for x antall pr siden når du har nyere mer relevante referanser...

Anonymous poster hash: 20671...a4d

Skrevet

Er det ikke meningen at man kun skal inkludere det som er relevant for jobben man søker på?

Jeg ville glatt utelatt den, siden det bare er snakk om 3 mnd og ikke relevant for jobben du søker på. Men hvis det da blir et tomrom hvor det ser ut som du ikke har jobbet de tre mnd, må du være forberedt på at de spør hvorfor.

Skrevet

Ikke noe problem det. Jeg har utelatt mange jobber på min cv. Har flere ganger hatt flere jobber samtidig, og skriver ikke opp de arbeidsplassene med kjipe sjefer. Det er en del sånne rundt om ;)

Anonymous poster hash: 7cb0d...3c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...