Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Det er vår inntekt, gubben 40 og jeg 11. Totalt går 32000 inn på regningskontoen hver mnd. Så vi sitt igjen med 19000 til mat klær husholdning, sparing, bursdager, bildeller, oppussing, hus, hage, interiør osv pr mnd. Vi er 1 på 9 og vi to på 43. Jeg er fæl å bruke peng, de forsvinner mellom henda mine, for, vi bruker opp hver mnd.....er aldrig mye, igjen bed lønningsdag, bare, litt.... Jeg kjenner ikke andres økonomi, men har intrykk av at vimharmdet, romslig, men så greier jeg å sulle bort mye, blir, litt her og litt, der,, og vips så gikk det 700 på kid, og 500 på lekebutikken, så datt man innom polet og da gikk, det 1200 kr, og, forbi lampebutikken så, jegbden fine lampa, til,499, og den ble med hjem.....og vips....... Anonymous poster hash: 01305...01e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Jeg trodde først du ville vise dine fantastiske mattekunnskaper, ref tråden om lærerlønning, men nå skjønner jeg ikke hva du ville.... Anonymous poster hash: 01c98...37e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Det er vår inntekt, gubben 40 og jeg 11. Totalt går 32000 inn på regningskontoen hver mnd. Så vi sitt igjen med 19000 til mat klær husholdning, sparing, bursdager, bildeller, oppussing, hus, hage, interiør osv pr mnd. Vi er 1 på 9 og vi to på 43. Jeg er fæl å bruke peng, de forsvinner mellom henda mine, for, vi bruker opp hver mnd.....er aldrig mye, igjen bed lønningsdag, bare, litt.... Jeg kjenner ikke andres økonomi, men har intrykk av at vimharmdet, romslig, men så greier jeg å sulle bort mye, blir, litt her og litt, der,, og vips så gikk det 700 på kid, og 500 på lekebutikken, så datt man innom polet og da gikk, det 1200 kr, og, forbi lampebutikken så, jegbden fine lampa, til,499, og den ble med hjem.....og vips....... Anonymous poster hash: 01305...01e Da skjønner du selv at du bare sløser.... Der jeg kommer fra kaller man dette et luksusproblem. Herregud, dere er godt voksne mennesker, hvis man ønsker å spare klarer man det! Anonymous poster hash: aad22...649
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Hva med å øke din inntekt, i form av å jobbe mer? Da får du mindre tid til å gå forbi den lampebutikken også 😜 Vinn-vinn! Anonymous poster hash: 35db4...9d4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Jeg foreslår at du bruker litt penger på et rettskrivningskurs, for det her er seriøst ille. Jeg måtte lese over to ganger for å forstå hva du ville formidle. Jeg pleier aldri og blande meg bort i hvordan andre skriver, men for din egen del, for at du skal bli tatt seriøst, bør du virkelig gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 3f6dd...2f8
Gjest Minnieropptatt Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 (endret) Jeg foreslår at du bruker litt penger på et rettskrivningskurs, for det her er seriøst ille. Jeg måtte lese over to ganger for å forstå hva du ville formidle. Jeg pleier aldri og blande meg bort i hvordan andre skriver, men for din egen del, for at du skal bli tatt seriøst, bør du virkelig gjøre noe med det. Anonymous poster hash: 3f6dd...2f8 Eller rett og slett at du leser over innlegget før du poster det. Dette er det vel tlf som har rota til, ingen, selv ikke en dysletiker, skriver så dårlig som dette. Vel, du er god på å sløse. Jeg kan være innom KID uten å dra kortet altså. MÅ du ha de greiene du kjøper? Hvor mange lamper trenger du EGENTLIG? Hvor mange leker trenger barnet ditt? Endret 2. november 2014 av Minnieropptatt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Kunne ha skrevet innlegget selv! Eneste forskjellen er at vi har ca 5000 mer. Nå har vi ordnet pensjonsparing i det minste, 2000 ut pr mnd. Ifølge banken kunne vi spart 11 000 om vi hadde vært litt gjerrige Til pensjonsalder skal disse 2000 Kr i mnd ha vokst til minst 800 000 Kr, maks 2,6 mill. Men vi vil ha det romslig. Tråler ikke fra butikk til butikk for å kjøpe noe på tilbud av matvarer.(hvis ikke et stort parti av noe) Barna mangler ikke noe. Mannen har dyrere hobby enn normalt. Jeg liker klær og sko pluss hobbyer som koster. Vi stikker en tur på byen og kjøper det vi vil ha, har ikke en maks på 300 kr, som vi hadde som "fattig". Ja pengene flyr Anonymous poster hash: 5a559...8ca
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Da er du relativt heldig. Hadde ikke latt min samboer sløse på den måten dersom jeg hadde tjent mest. Skjønner ikke at han syns det er greit! Anonymous poster hash: c40ba...303
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Hvis dere har så mye som 32000kr i regninger, så må det være noe dere kan kutte ned på - i tillegg til sløsingen som bør reduseres. Vi har ca 77000kr inn hver måned og 20000kr ut i faste regninger og 10000kr som går inn i husholdningsbudsjettet (klær og mat). Vi har 10000kr hver i lommepenger og resten går til sparing. Anonymous poster hash: 00bb7...951
Mandala Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Jeg trodde først du ville vise dine fantastiske mattekunnskaper, ref tråden om lærerlønning, men nå skjønner jeg ikke hva du ville.... Anonymous poster hash: 01c98...37e My thoughts exactly 😝
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Jeg er og flink og sløse Men nå har jeg 25 000 netto inn, og han 28.. Så tjener ikke veldig mye mindre enn han. Spar, spar, spar, hvorfor spør du her egentlig? Vi kan ikke få deg til og sløse mindre med penger. Dessuten høres 11 000 kr ufattelig lite ut, og det er vel bare 10 i lønn da nesten en tusenlapp er fra barnetrygda? Har du ikke en diagnose av et slag er kanskje en fulltidsjobb et alternativ. Anonymous poster hash: c8fcf...cca
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Da må du la være å gå i butikker og kjøpesenter, enkelt og greit. Jeg drar bare dit hvis det er noe jeg MÅ ha. Og det er jo faktisk ikke så ofte. Mesteparten av handlingen foregår i matbutikken. Anonymous poster hash: 00440...4d9
oslofrk Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Mitt beste tips -helt gratis: Legg igjen kortet hjemme!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Oj, blir like overrasket over hvor mye enkelte har å rutte med i mnd.... Vi har totalt 22 000kr inn i mnd, og det skal dekke ALT av utgifter på en mnd, både faste og variable.... Det blir ca 2000kr til mat, og 2000kr til bensin/buss. kanskje får vi 500kr til overs til et klesplagg eller noe annet nødvendig, men lamper? Nei, det kan vi absolutt ikke prioritere! Anonymous poster hash: b0b15...532
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Oj, blir like overrasket over hvor mye enkelte har å rutte med i mnd.... Vi har totalt 22 000kr inn i mnd, og det skal dekke ALT av utgifter på en mnd, både faste og variable.... Det blir ca 2000kr til mat, og 2000kr til bensin/buss. kanskje får vi 500kr til overs til et klesplagg eller noe annet nødvendig, men lamper? Nei, det kan vi absolutt ikke prioritere! Anonymous poster hash: b0b15...532 Og jeg blir like overasket over at du tror det er vanlig å tjene så lite når det er to inntekter i husholdningen. Anonymous poster hash: ad273...517
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 Det som forundrer mest med dette budsjettet er 32.000 til faste regninger i måneden. Hvordan får dere det til? Hva betaler dere på`? Dere har ikke nok til overs til å leve for hver måned, særlig ikke med det forbruket du beskriver. Anonymous poster hash: 11660...a09
nasse nøffen Skrevet 3. november 2014 #17 Skrevet 3. november 2014 (endret) Oj, blir like overrasket over hvor mye enkelte har å rutte med i mnd.... Vi har totalt 22 000kr inn i mnd, og det skal dekke ALT av utgifter på en mnd, både faste og variable.... Det blir ca 2000kr til mat, og 2000kr til bensin/buss. kanskje får vi 500kr til overs til et klesplagg eller noe annet nødvendig, men lamper? Nei, det kan vi absolutt ikke prioritere! Anonymous poster hash: b0b15...532 Og jeg blir like overasket over at du tror det er vanlig å tjene så lite når det er to inntekter i husholdningen. Anonymous poster hash: ad273...517 22 000 er mindre enn jeg tjener alene... Og jeg er BARE sykepleier Endret 3. november 2014 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #18 Skrevet 3. november 2014 Mine råd for å bruke mindre penger er: *Ta ut og bruk kunn kontanter eks 3000kr i uka som skal dekke mat, drivstoff og kos. *Aldri kjøp ting på impuls. Se på det for så å ta en runde i byen, på sentret eller vent til neste dag. Tenk over om du trenger det, må ha det og om prisen er verdt det. * Ta med alle kvitteringer hjem og skriv opp hva du brukte på nødvendigheter (eks vanlig mat) og tull (godis, enda et par med vintersko, pynteputer mm) * Inngå en avtale med mannen om å spare til noe eks vinterferien, ny sofa sett en sum og jobb for å lå målet så fort som mulig. *Rydd i skap, skuffer og boder for å finne ut nøyaktig hva du har. Anonymous poster hash: caf46...3a9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #19 Skrevet 3. november 2014 Vi har rundt 50000 i mnd, og når alt er betalt sitter vi igjen med ca 12000.9-10000 går til mat.Resten til andre ting.Føler vi har lite penger, og noen ganger går det løst på masteren, som betales tilbake måneden etterpå.Men det blir en dårlig sirkel, og jeg sliter noen ganger med meg selv, talker dårlig å ha lite penger. Anonymous poster hash: 80f70...459
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #20 Skrevet 3. november 2014 Det som forundrer mest med dette budsjettet er 32.000 til faste regninger i måneden. Hvordan får dere det til? Hva betaler dere på`? Dere har ikke nok til overs til å leve for hver måned, særlig ikke med det forbruket du beskriver. Anonymous poster hash: 11660...a09 Egentlig ikke overraskende, kommer litt an på situasjon? Det er ikke mitt budsjett, men det sikkert ikke langt unna. Vi har: Hus 19000 barnehage 4700 Bil og forsikring 2500 Studielån 4500 Mat 10000 Treningssenter 450 Plan norge 250 Telefon 1000 Strøm 2000 Div vann,kloakk,eiendom etc 800 Tv/ internett 700 Og har garantert noen poster jeg ikke husker i farten.... familie på seks som klarer seg slik vi har det og begge jobber fulltid med normale lønninger. Anonymous poster hash: e04c3...8ea
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #21 Skrevet 3. november 2014 Oj, blir like overrasket over hvor mye enkelte har å rutte med i mnd.... Vi har totalt 22 000kr inn i mnd, og det skal dekke ALT av utgifter på en mnd, både faste og variable.... Det blir ca 2000kr til mat, og 2000kr til bensin/buss. kanskje får vi 500kr til overs til et klesplagg eller noe annet nødvendig, men lamper? Nei, det kan vi absolutt ikke prioritere! Anonymous poster hash: b0b15...532 Og jeg blir like overasket over at du tror det er vanlig å tjene så lite når det er to inntekter i husholdningen. Anonymous poster hash: ad273...517 Den ene tjener penger, den andre ikke... Jeg har ikke nevnt med ett ord om at jeg mener det er vanlig, så ser ikke helt hvor du får det fra! Jeg skulle selvfølgelig ønske det var mer, men vi klarer oss! Derfor blir jeg overrasket over andres høye summer inn og ut pr mnd. Anonymous poster hash: b0b15...532
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #22 Skrevet 3. november 2014 Oj, blir like overrasket over hvor mye enkelte har å rutte med i mnd.... Vi har totalt 22 000kr inn i mnd, og det skal dekke ALT av utgifter på en mnd, både faste og variable.... Det blir ca 2000kr til mat, og 2000kr til bensin/buss. kanskje får vi 500kr til overs til et klesplagg eller noe annet nødvendig, men lamper? Nei, det kan vi absolutt ikke prioritere! Anonymous poster hash: b0b15...532 Og jeg blir like overasket over at du tror det er vanlig å tjene så lite når det er to inntekter i husholdningen. Anonymous poster hash: ad273...517 22 000 er mindre enn jeg tjener alene... Og jeg er BARE sykepleier Og jeg er også BARE en sykepleier, jobber 75% fast, og så tar jeg ekstravakter i tillegg. Fastlønnen min er ca 19 000 utbetalt, og så kommer det jeg jobber ekstra i tillegg til det. Det suger å jobber på sykehus!! Anonymous poster hash: b0b15...532
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #23 Skrevet 3. november 2014 Oj, blir like overrasket over hvor mye enkelte har å rutte med i mnd.... Vi har totalt 22 000kr inn i mnd, og det skal dekke ALT av utgifter på en mnd, både faste og variable.... Det blir ca 2000kr til mat, og 2000kr til bensin/buss. kanskje får vi 500kr til overs til et klesplagg eller noe annet nødvendig, men lamper? Nei, det kan vi absolutt ikke prioritere! Anonymous poster hash: b0b15...532 Og jeg blir like overasket over at du tror det er vanlig å tjene så lite når det er to inntekter i husholdningen. Anonymous poster hash: ad273...517 Den ene tjener penger, den andre ikke... Jeg har ikke nevnt med ett ord om at jeg mener det er vanlig, så ser ikke helt hvor du får det fra! Jeg skulle selvfølgelig ønske det var mer, men vi klarer oss! Derfor blir jeg overrasket over andres høye summer inn og ut pr mnd. Anonymous poster hash: b0b15...532 Man legger opp forbruket sitt etter inntekt. Når jeg var nyutdannet hadde jeg netto inntekt på 18.000 kr i måneden, og klarte meg bra på det. Nå som jeg har en lederstilling i oljebransjen, og har netto inntekt på over 4 ganger så mye har jeg betydelig høyere månedsutgifter da jeg eier et stort hus, bil, hest og båt. Jeg har nå faste utgifter på 45.000 kr, sparer ca 15.000 og har ca 20.000 til mat og klær. Anonymous poster hash: ad273...517
Anonym bruker Skrevet 3. november 2014 #24 Skrevet 3. november 2014 Snart må det da bli fullt i huset ditt. Det er jo grenser for hvor mye tral man har plass til fra Kid, lampebutikk osv. Ha tvungen sparing og gi til barnets utdannelse. Anonymous poster hash: 9b0de...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå