Gå til innhold

Blir dette dumt å skrive i jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver søknad til en jobb jeg vel strengt tatt har for lite erfaring for å søke på (har kvalifikasjoner ellers) , eneste sjansen jeg ser til å få den er om det er veldig få søkere.

Lurer bare på hvilket inntrykk det gir om jeg skriver noe om at dersom jobben ikke tilfaller meg er jeg også interessert i praksisplass/deltidsstilling i bedriften for å skaffe arbeidserfaring innen området.

Og hvordan formulere? Kan om så være ulønnet..

Anonymous poster hash: b111b...bd1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke skrevet det i en søknad til en spesifikk stilling fordi det er to forskjellige temaer du blander.

Ville heller ventet til stillingen var tildelt og så skrevet et eget brev om dette.

Anonymous poster hash: 4e1cf...943

Skrevet

Takk for svar!

Oppfølgingsspørsmål - hva med å skrive at jeg kan jobbe gratis under opplæringsperioden?

Regner med jeg trenger ekstra opplæring pga. manglende erfaring.

Veldig interessert i den jobben ja:)

HI

Skrevet

Send heller en til søknad som en åpen søknad. En åpen søknad er en søknad på at man ønsker jobb om de har noe som ikke er utlyst eller at de kan ta kontakt senere om det dukker opp noe. I den søknaden kan du skrive hva du ønsker, som f.eks praksisplass, jobbe gratis osv.

Anonymous poster hash: 2d5ee...049

Skrevet

Takk for svar!

Oppfølgingsspørsmål - hva med å skrive at jeg kan jobbe gratis under opplæringsperioden?

HI

Det er jo litt uvanlig, men det er lov å prøve seg! Bruk det i så fall som et argument for hvor stor motivasjon du har for stillingen. Motivasjon er viktig når man skal ansette.

Anonymous poster hash: 4e1cf...943

Skrevet

Takk for svar!

Oppfølgingsspørsmål - hva med å skrive at jeg kan jobbe gratis under opplæringsperioden?

HI

Det høres bare desperat ut og de må lønne deg om det er en vanlig stilling. Så ikke skriv det i en søknad til en bestemt stilling, skriv heller noe sånt i en åpen søknad.

Anonymous poster hash: 2d5ee...049

Skrevet

Nei, ville ikke skrevet noen av delene du nevner over her. Det høres desperat ut. Ville heller ventet til ansettelsesprosessen var over.

Anonymous poster hash: a0b19...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...