Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Noen her med spenningshodepine som kan fortelle litt? Jeg har plagdes med hodepine ganske mange år, men nå er det blitt værre så har oppsøkt lege. Han tror jeg har migrene og spenningshodepine. Jeg har nå hatt vondt i hode 4 uker i strekk :/ Noen som kan fortelle om hvilke medisiner man kan få og hvordan de fungerer. Redd jeg må gå med hodepine hver dag resten av livet:s Anonymous poster hash: ad1ad...98e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Hvis det er spenningshodepine, så er det viktigst å finne ut hvorfor du har spenningene. Sitter du f.eks riktig på jobben? Biter du tenner om natta? osv... Hvis ikke du finner årsaken, hjelper det lite å bli kvitt spenningene her og nå, for de vil komme tilbake. Så kan det være lurt å få en time hos en fysioterapeut/manuellterapeut som kan hjelpe deg med øvelser du kan gjøre for å bli kvitt spenningene nå. Generell trening pleier også å hjelpe. Det kan hende det blir verre før det blir bedre. Ikke ta ibux/paracet for ofte, for de har som bivirkning at man kan få vondt i hodet hvis man tar de for ofte. Anonymous poster hash: c8442...54f
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Har migrene og spenningshodepine og bruler ikke medisin. Prøver så godt jeg kan å unngå stress. Trener også 3-4 dager i uken. Har vært anfallsfri i 3 år og nesten ikke vært plaget med hodepine. Anonymous poster hash: d955d...175
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Jeg bruker ikke ibux å paracet for legen vil utelukke at der er pga det at jeg har hodepine. Så skriver jeg hodepinedagbok å har time igjen om 4 uker. Anonymous poster hash: ad1ad...98e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Jeg har hatt spenningshodepine og migrene i mange år. Fant plutselig ut at det skyltes add, altså komsentrasjonsvansker, som gjorde det 😕 Anonymous poster hash: 14fc7...c9e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Spenningshodepine og migrene er jo 2 forskjellige ting. Jeg har spenningshodepine ofte fordi jeg dessverre stresser mye, har litt dårlig holdning og får veldig fort ømme og vonde muskler fra oppe ved hodet bak og nedover skulderbladene. Eneste som hjelper en KNALL hard massasje eller kiropraktor å få knekt opp. Er så plaget med vonde knuter at jeg har en stor søyle i huset jeg pleier å trykke meg hardt mot bare for å løsne opp litt. Knall hardt muskulatur, kjenner ingenting av vanlig massasje, må ha det veldig hardt, så hardt at vanlige folk får vondt av å masere meg hehe. Egentlig bare vondt og veldig slitsomt, ingenting er verre enn når hodepinen kommer. Kan komme så sterkt at jeg får dårlig syn. Ingen medisiner. Anonymous poster hash: 5b08b...50c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Jeg vet at migrene å spenningshodepine er 2 forskjellige ting. Men legen mener jeg kanskje har begge deler. Siden jeg har symptomene til migrene noen dager, men samtidig har jeg vondt i hodet hver dag. Anonymous poster hash: ad1ad...98e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Kiropraktor og psykomotorisk fysioterapi har hjulpet meg mye. Ikke medikamenter. Trening og avstressing er bra. Anonymous poster hash: 28774...32b
glalaksen Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Jeg hadde hodepine hver eneste dag helt til jeg sluttet på p -piller. Det som hjalp meg var fysioterapi og bittskinne. Fordi jeg gnisset med tennene på nettene fikk nakkemuskulaturen aldri være i fred. Så fysio og et tannlegebesøk for å sjekke om du har behov for bittskinne anbefales.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Vel dersom man sliter med kronisk daglig , igrene vil symtomene på migrene og spennings hodepine gli over i hverandre. Det er jo, destingtive, forskjeller på symtomene. Dette vet jeg, da jeg har dette. Må leve på en måte som forhindrer annfall, det vil i mitt tilfelle si, null stress, ikke jobb, ikke hard, fysisk aktivitet, ikke, sjokolade, ikke utsette emg for mye lys,, og, sol, ungå, støy, spise sunt og psasse på at j3g ikke får hard avføring da trykking utløser annfall, ikke stresse. I tilegg går jeg til psykomotorisk fysioterapi, akupungtur, bindevevsmasasje, driver med lett, styrketrening og lette, spaserturer i frisk luft. Jeg spiser, lite sukker, drikker vann, sover nok, hviler nok, og bruker ellers botoxinjeksjoner i hodet, blottykksm3disin forebyggende, imigran nesespray, og maxalt smeltetabletter. Ved ekstreme anngall, spes det på med paralgin forte.... Men de viktigste er å ikke jobbe, og å, unngå lys. Anonymous poster hash: 2f5dd...34d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå