Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Jeg har alltid kjøpt smågodt, altså godteri i løsvekt, og jeg ser stadig en haug med andre mennesker som også gjør dette. Egentlig vil jeg tro at det er mye mer normalt å gjøre det enn å ikke gjøre det. F.eks. før kino pleier de fleste å kjøpe seg smågodt i løsvekt, det er bare et fåtall som ikke gjør dette (slik jeg kan se det). At smågodt ikke er like hygienisk som innpakket tror jeg absolutt alle er innforstått med, men jeg tror også at den gjengse nordmann ikke er så hysterisk at de lar det stoppe dem. Eller tar jeg helt feil nå? Og sånn bare for å presisere. Jeg spiser smågodt i løsvekt mer eller mindre hver uke, det samme gjør også mann og barn (lørdager), og vi er så godt som aldri syke. Anonymous poster hash: 29e00...a47
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Jeg elsker smågodt! Da får man jo sjokolade, surt og søtt i samme pose. Jeg driter i om det ikke er hygienisk... Men syns det er litt ekkelt med de store boksene som folk sirkler rundt på obs, de er liksom så veldig åpne, så de unngår jeg. Men elsker candy king sine hval nougat! Anonymous poster hash: 33fda...5eb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Jeg elsker smågodt! Da får man jo sjokolade, surt og søtt i samme pose. Jeg driter i om det ikke er hygienisk... Men syns det er litt ekkelt med de store boksene som folk sirkler rundt på obs, de er liksom så veldig åpne, så de unngår jeg. Men elsker candy king sine hval nougat! Anonymous poster hash: 33fda...5eb Å, den er så god! Kombiner det med litt heksehyl, sure munner og tunger og "kritt"...mmmm.... HI Anonymous poster hash: 29e00...a47
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Ja selvsagt! Særdeles lite godt godteri som er innpakket synes jeg Men jeg tar oftest fra øverste rad, evt graver frem det som ligger litt bak. For å unngå at noen har prøvesmakt på godteriet jeg tar med Vi er meget sjeldne syke... Anonymous poster hash: 13bc8...69a
Tired mama Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Liker ikke så veldig godt smågodt, eller andre søte ting. Men er totalt avhengig av potetgull. Så når du ser meg på kino, ser du meg med en stor bøtte popcorn i ene hånda og en baconcrisp i den andre. 😊
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Nei, jeg gjør ikke det, men det handler ikke om hygienen. Det er bare så lite som frister av smågodtet. Jeg er glad i sjokolade, smågodtsjokoladen er stort sett av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: f1a3a...242
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Liker ikke så veldig godt smågodt, eller andre søte ting. Men er totalt avhengig av potetgull. Så når du ser meg på kino, ser du meg med en stor bøtte popcorn i ene hånda og en baconcrisp i den andre. Ja, det er en del av dere også Selvsagt kjøper ikke alle smågodt, men jeg har liksom ikke inntrykk av at det er like skummelt som når man leser her inne. I følge de siste trådene på DB er det jo rene barnemishandlingen å la barn spise smågodt, men det passet liksom ikke helt med hva jeg observerer IRL HI Anonymous poster hash: 29e00...a47
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Ja, det gjør jeg. Men jeg putter det ikke opp i en bøtte for å gå tur med det i regnværet. Det blir nemlig så himla klissete og ekkelt av det. Anonymous poster hash: e614c...ce6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Elsker smågodtet "sjokoladefamilien" fra Nidar, såååå godt!! Kjøper og spiser en neve av det 3-4 ganger i uka og er aldri syk hehehe Anonymous poster hash: 0e6ba...c55
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #10 Skrevet 2. november 2014 Ja, det gjør jeg. Men jeg putter det ikke opp i en bøtte for å gå tur med det i regnværet. Det blir nemlig så himla klissete og ekkelt av det. Anonymous poster hash: e614c...ce6 What!?! Lufter du ikke smågodtet ditt? Nei, nå står ikke verden til påske altså! HI Anonymous poster hash: 29e00...a47
Mandala Skrevet 2. november 2014 #11 Skrevet 2. november 2014 Jeg er ikke så glad i godteri, men selvsagt kjøper jeg det like gjerne som noe annet. Greit at vi skal være nøye med hygiene blabla, men nå er det også slik at en teori på hvorfor vi nå opplever store økninger i astma og allergi er at vi utsettes for langt færre bakterier enn mennesker gjorde før i tiden. Det kan være greit å ha i bakhodet når man føler for å være litt fanatisk gjeldende hygiene.
Honningmelon Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 Kjøper smågodt og elsker det. Så grisete er vi.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #13 Skrevet 2. november 2014 Jeg kjøper også smågodt i løs vekt. Men kan jo fortelle om et par episoder som ble delt av bekjente på fb for noen år siden: Den første personen hadde vært på Europris og der stod det en guttunge på ca 4 år å sleika på sleiva mellom hver gang han fyllte opp posen sin med godis. Og mamma'en sa ingenting til grisungen sin. Nr 2 hadde vært på Mega. Der gikk det en gammel mann på rundt 80 år og plukket godis med hånda samtidig som han tørket nesa, snørr altså, med samme hånda. Nice Anonymous poster hash: 42039...967
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #14 Skrevet 2. november 2014 Jeg kjøper også smågodt i løs vekt. Men kan jo fortelle om et par episoder som ble delt av bekjente på fb for noen år siden: Den første personen hadde vært på Europris og der stod det en guttunge på ca 4 år å sleika på sleiva mellom hver gang han fyllte opp posen sin med godis. Og mamma'en sa ingenting til grisungen sin. Nr 2 hadde vært på Mega. Der gikk det en gammel mann på rundt 80 år og plukket godis med hånda samtidig som han tørket nesa, snørr altså, med samme hånda. Nice Anonymous poster hash: 42039...967 Ja, jeg vet at slikt forekommer. I boken om Lillesøster som er på butikken med pappen, spytter jo hun ut igjen en sjokolademus også, og det er neppe bare fri fantasi at barn kan gjøre slikt. Likevel plager ikke dette meg, akkurat som at det ikke plager meg å vite at reker spiser lik. HI Anonymous poster hash: 29e00...a47
Hønemor30 Skrevet 2. november 2014 #15 Skrevet 2. november 2014 Glemmer aldri den lille jenta på butikken som hadde funnet en smågodt spade. Den hadde hun spist på, den var full av spytt/slim/snørr. Faren kom løpende i det jeg oppdaget jenta og jeg ble stående observere. Han tok spaden fra henne og la den tilbake OPPI en beholder med godteri! Æsj! Jeg tok tak i han og tok det opp med han ,før jeg fikk en ansatt til å fjerne spaden og boksen med godteri. Faren ble forøvrig drit sur på meg. Det fikk han bare være! sånt gjør man bare ikke. Etter det kjøper jeg kun godteri i voksenhøyde
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #16 Skrevet 2. november 2014 Glemmer aldri den lille jenta på butikken som hadde funnet en smågodt spade. Den hadde hun spist på, den var full av spytt/slim/snørr. Faren kom løpende i det jeg oppdaget jenta og jeg ble stående observere. Han tok spaden fra henne og la den tilbake OPPI en beholder med godteri! Æsj! Jeg tok tak i han og tok det opp med han ,før jeg fikk en ansatt til å fjerne spaden og boksen med godteri. Faren ble forøvrig drit sur på meg. Det fikk han bare være! sånt gjør man bare ikke. Etter det kjøper jeg kun godteri i voksenhøyde Les det jeg skrev over her. Kan være snørr i de øverste boksene også Anonymous poster hash: 42039...967
Hønemor30 Skrevet 2. november 2014 #17 Skrevet 2. november 2014 Glemmer aldri den lille jenta på butikken som hadde funnet en smågodt spade. Den hadde hun spist på, den var full av spytt/slim/snørr. Faren kom løpende i det jeg oppdaget jenta og jeg ble stående observere. Han tok spaden fra henne og la den tilbake OPPI en beholder med godteri! Æsj! Jeg tok tak i han og tok det opp med han ,før jeg fikk en ansatt til å fjerne spaden og boksen med godteri. Faren ble forøvrig drit sur på meg. Det fikk han bare være! sånt gjør man bare ikke. Etter det kjøper jeg kun godteri i voksenhøyde Les det jeg skrev over her.Kan være snørr i de øverste boksene også Anonymous poster hash: 42039...967 Ja,så det! hehe velger å tenke at det ikke er det!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #18 Skrevet 2. november 2014 Ja, jeg elsker smågodt! Dessverre/heldigvis må jeg spørre de ansatte om jeg kan få åpne noen ny bokser på grunn av cøliaki, og faren for smitte av gluten. Det var flaut i starten, der jeg kom med medbrakt spade og fylte opp. Kjøper gjerne to kilo når jeg først er igang, for det er veldig flaut å stå der med "mine" bokser midt i butikken, mens en ansatt står og ventet på at jeg skal bli ferdig for å ta bort boksene igjen. Men før jeg fikk cøliaki spiste jeg smågodt helt uten problemer Anonymous poster hash: 824ca...bc8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #19 Skrevet 2. november 2014 Glemmer aldri den lille jenta på butikken som hadde funnet en smågodt spade. Den hadde hun spist på, den var full av spytt/slim/snørr. Faren kom løpende i det jeg oppdaget jenta og jeg ble stående observere. Han tok spaden fra henne og la den tilbake OPPI en beholder med godteri! Æsj! Jeg tok tak i han og tok det opp med han ,før jeg fikk en ansatt til å fjerne spaden og boksen med godteri. Faren ble forøvrig drit sur på meg. Det fikk han bare være! sånt gjør man bare ikke. Etter det kjøper jeg kun godteri i voksenhøyde Ehh? Faren er voksen, hvordan vet du at en annen far eller mor ikke hadde lagt denne tilbake i en boks i voksenhøyde ? Anonymous poster hash: 344a8...b3d
Mamsemums Skrevet 2. november 2014 #20 Skrevet 2. november 2014 Kjøper smågodt og elsker det. Så grisete er vi. Vi også!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #21 Skrevet 2. november 2014 Jeg gjør ikke det. Vet hva slags bakteriebombe det er. Avføringsspor osv osv. Anonymous poster hash: d3538...f9b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #22 Skrevet 2. november 2014 Jeg kjøper ikke det, men det har mer enn sammenheng med at jeg er ekstrem kresen på søtsaker (spiser kun mørksjokolade uten noe fyll eller med nøtter/mandler) enn pga bakteriefrykt. Anonymous poster hash: d6b3a...8fd
me_87 Skrevet 2. november 2014 #24 Skrevet 2. november 2014 Ja vi kjøper smågodt,det er must når vi skal på kino
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #25 Skrevet 2. november 2014 Jeg kjøper aldri smågodt til meg selv, men det har ikke med hygiene å gjøre. Jeg må passe vekten og gidder ikke spise kjipt godteri hvis jeg først skal ha spandere på meg de kaloriene. Men ungene får smågodt i lørdagsgodt, har ingen skrupler med det. Anonymous poster hash: 8090b...137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå